دیدنی ترین جاذبه های سرزمین اینکاها

قاره آمریکای جنوبی سرزمین رود و جنگل های وسیع آمازون و منحصر به فردترین گونه های حیات وحش زمین است. اما طبیعت تنها چیزی نیست که در این قاره زیبایی های خود را به نمایش گذاشته، تمدن های باستانی نیز زمانی دور این سرزمین را قلمرو حکمرانی خود کرده اند. تمدن هایی چون اینکاها که هنوز نیز از پس ویرانه های به جا مانده با مردم حرف می زنند.

برنامه سفر شما چه برای ماجراجویی، آسودن در ساحل یا حتی به دل جنگل زدن باشد؛ آمریکای جنوبی مقصد خوبی برای شماست. بدون شک با وجود تعدد بیشمار کشورهایی با فرهنگ های متنوع، انتخاب یک گزینه کار راحتی نخواهد بود. از همین رو قاصدک24 برای شما لیستی از محبوب ترین مقصدهای توریستی این قاره پهناور گردآوری کرده است.

برای خرید بلیط هواپیما کلیک کنید
 

ماچو پیچو در پرو


کشور پرو در سال های اخیر به واسطه وجود جواهر درخشان خود به نور چشمی دنیای سفر و گردشگری تبدیل شده است؛ جواهری از جنس امپراتوری باستانی و عظیم اینکاها. این شهر مرموز و جادویی که در قلب کوه های باشکوه پرو پنهان شده است، برای قرن ها همچنان به عنوان یک راز باقی مانده و اکنون به عنوان مشهورترین اثر باستان شناسی قاره آمریکا به شمار می رود.

دیدنی ترین جاذبه های سرزمین اینکاها
اگرچه برخی از مسافران از تماشای چشم اندازها از پنجره های یک قطار راحت و مجلل لذت می برند، برخی دیگر نیز از گشت و گذاری ماجراجویانه در جاده ها و مسیرها لذت می برند. در مجموع هر دوی این فعالیت ها به شما حس شگفتی باورنکردنی را خواهند داد، چرا که شما را به تماشای یک فرهنگ باستانی دعوت خواهند کرد.


آمازون در اکوادور


کمتر کسی در این نکته تردید دارد که آمازون یکی از منحصر به فرد ترین اکوسیستم های کره زمین است. این منطقه وسیع چیزی در حدود 40 درصد از قاره آمریکای جنوبی را در بر گرفته و از کشورهای زیادی عبور می کند. البته مسافران باید این نکته را هم بدانند که سفر به این منطقه به هیچ وجه برای افرادی که تحمل سختی را ندارند، مناسب نیست. اما اگر از آن دسته افرادی هستید که با تجربه های سخت و خشن مشکلی ندارید، این شانس را خواهید داشت که گونه های وسیع و متنوعی را ببینید؛ از میمون ها و پرنده ها گرفته تا رتیل ها و سوسمارها. در پایان این را هم باید افزود که یکی از راحت ترین و شناخته شده ترین راه ها برای رسیدن به آمازون در اکوادور و از طریق پایتخت آن، کویتو Quito است.

دیدنی ترین جاذبه های سرزمین اینکاها


آبشار آنجل در ونزوئلا


در دل پارک ملی کانایما در ونزوئلا، آبشار آنجل قرار گرفته که بلندترین آبشار مستمر جهان لقب گرفته است. هر چند پیاده روی به سوی آنجل می تواند تجربه شگفت انگیزی باشد، اما کار راحتی نیست. پیاده روی از درون جنگل برای رسیدن به این آبشار شما را به تماشای چمنزارها، رودخانه ها و کوه ها فرا می خواند تا دیگر آبشارها و چشمه های دیدنی را هم به شما نشان دهد. مسافرانی که دل به این سفر مهیج می زنند، با حیات وحش نواحی استوایی مواجه خواهند شد و از تماشای میمون ها و قورباغه های سمی و نیز گیاهان باشکوه بومی چون ارکیدها لذت خواهند برد.

دیدنی ترین جاذبه های سرزمین اینکاها

تورِس دِل پاین Torres del Paine در شیلی


پارک ملی تورس دل پاین در جنوبی ترین ناحیه شیلی قرار گرفته و برای آنهایی که قصد سفر به پاتاگونیا را دارند، فرصت های پیاده روی فوق العاده ای را فراهم می کند که از دل کوه ها، دریاچه ها و یخچال های طبیعی می گذرد. پیاده روی برای مسافرانی با سطح تجربه متفاوت در مسیرهایی که به روشنی نشان گذاری شده، امکان پذیر است. اگر به دنبال تماشای چشم اندازهای مهیج هستید، سفری یک روزه برای شما کافی خواهد بود. اگر هم در جرگه آن مسافرانی قرار می گیرید که تجربه عبور از چنین مسیرهایی را دارند، سفر پنج روزه آن هم در مسیری W شکل رضایت خاطر شما را تأمین خواهد کرد. برای ماجراجوترین مسافران نیز مسیر دایره ای این منطقه آن هم در 9 روز می تواند تجربه ای مهیج را رقم بزند.

دیدنی ترین جاذبه های سرزمین اینکاها


سالار دِ یونی Salar de Uyuni در بولیوی


اگر از آن دسته کسانی هستید که وقت زیادی را در اینستاگرام و در میان عکس ها می گذرانید، ممکن است با منطقه سالار د یونی در بولیوی آشنایی داشته باشید. منطقه ای که عنوان بزرگ ترین دشت نمک جهان را با خود به دوش می کشد. بسیاری از عکاسان برای گرفتن عکس از چشم انداز دیدنی این دشت به آن هجوم می آورند. دیدن از این منطقه در فصل خشک سال به واسطه چشم انداز افق نامحدود و بیکران آن به بسیاری از مسافران توصیه می شود. اما اگر می خواهید در طول فصل های بارانی سال یعنی از ژانویه تا مارس به آن سفر کنید، عکس های شما انعکاس باشکوهی را در خود خواهند داشت که کارهایتان را شبیه آثار سالوادور دالی خواهند کرد.

دیدنی ترین جاذبه های سرزمین اینکاها
این نکته را هم باید افزود که دشت های نمک اغلب بخشی از یک تور 3-4 روزه در بولیوی هستند که قرار است انتظارات مسافران را برآورده کند. تورهایی که شامل توقف هایی مانند توقف در هتل نمک خواهند شد. اگر قرار است به این منطقه سفر کنید، بدانید که این مکان بی نظیر حس بودن در دنیای دیگر را به شما القا خواهد کرد.

سان پدرو دِ آتاکاما در شیلی


سان پدرو دِ آتاکاما زمانی یک مرکز اصلی جابجایی و حمل گاو بود که اکنون به یک جاذبه توریستی مهم تبدیل شده است. ستاره پر فروغ این مکان نیز وال دِ لونا یا دره ماه است که گردشگران بسیاری را به تماشای غروب آفتاب در این منطقه می خواند. در بیابان وسیع این منطقه شما با شگفتی مواجه خواهید شد که محیط ایده آلی را برای تماشای ستارگان در اختیار شما قرار می دهد. جالب این است که بسیاری از مسافران مسحور شگفتی های شهر شده و اقامت خود را طولانی می کنند تا از تماشای تنگه ها، دهانه های آتشفشانی، غارها، دره ها و معدن های نمک لذت ببرند. از همین رو اطمینان حاصل کنید تا وقت کافی برای یک گشت و گذار کافی داشته باشید.


دیدنی ترین جاذبه های سرزمین اینکاها

جزایر گالاپاگوس، اکوادور


جزایر گالاپاگوس بهشت نهایی عاشقان حیوانات و شاید بکر ترین مکان روی کره زمین باشد که حیوانات بدون ترس بشر روی آن به حیات خود ادامه می دهند. درست شبیه یک داستان رؤیایی می توانید در میان شیرهای دریایی چرخ بزنید، با پنگوئن ها قدم زده و با لاک پشت های دریایی شنا کنید. تردیدی نیست که این اولین مقصد برای آنهاییست که می خواهند پیوندی حقیقی با طبیعت داشته و با حیات وحش نیز در تماس باشند. به نظر می رسد که بیشتر تورهای ارائه شده شامل گشت و گذاری یک روزه از یک جزیره باشند، اما برخی بسته ها مانند قایق سواری، پیاده روی و سوار شدن بر کشتی چندین روز نیز به طول می انجامد.

دیدنی ترین جاذبه های سرزمین اینکاها

دریاچه تی تی کاکا Titicaca در بولیوی


بزرگ ترین دریاچه آمریکای جنوبی زیستگاه جوامع بومی چندی است که این منطقه را هم از حیث کشاورزی و هم اهمیت فرهنگی، برجسته کرده اند. بزرگ ترین و شناخته شده ترین شهر در ساحل این دریاچه نیز شهر کوپاکاباناست که به واسطه تاریخ غنی خود شناخته شده است. جشنواره های مذهبی شهر که اغلب برای بزرگداشت پاچاماما یا مادر زمین است، در میان بازدیدکنندگان از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند.

دیدنی ترین جاذبه های سرزمین اینکاها

البته سفر شما قرار نیست در این ساحل به پایان برسد. از همین ساحل قایق های زیادی به سمت جزیره خورشید حرکت می کنند که یک جزیره مقدس برای اینکاها به شمار می رفته است. در این جزیره مقدس مسافران می توانند خود را در زیبایی آسمان آبی و آب های زلال غرق کنند در حالی که به کوه های پوشیده از برف نگاه می کنند.

جزیره ایستر در شیلی


جزیره ایستر شیلی یکی از جذاب ترین مکان های مقدس روی زمین به شمار می رود. مجسمه های سنگی غول پیکر این جزیره که قرن ها پیش ساخته شده اند، تا به امروز همچنان یک راز باقی مانده اند. این مجسمه های رمز آلود در حقیقت تنها پیوند بشر به فرهنگ باستانی پولینزی هستند. به علاوه سواحل شنی سفید رنگ جزیره ایستر آن را به یک مکان ایده آل تبدیل می کنند؛ مکانی که تاریخ باستان را با گونه ای سرگرمی مختص سرزمین های گرمسیری ترکیب می کند. بسیاری از بازدید کنندگان پس از تماشای این چهره های سنگی مرموز، به ورزش های آبی چون موج سواری، غواصی و دیگر ورزش ها روی می آورند.


دیدنی ترین جاذبه های سرزمین اینکاها

پانتانا در برزیل


منطقه پانتانا برای بسیاری از مسافران ناشناخته است. اما منطقه ای با چنین تراکم از حیات وحش در آمریکای جنوبی را بدون شک نباید نادیده گرفت. تالاب های این منطقه که در نتیجه سیلاب های فصلی رودخانه پاراگوآی به وجود آمده اند، یکی از بزرگ ترین و متنوع ترین اکوسیستم های آب شیرین در جهان است. تورهای سافاری عکاسی در این منطقه بین بازدیدکنندگان محبوبیت خاصی دارند. این تورها شما را به تماشای جگوارها، مرغ مگس خوار، طوطی های دم بلند و گونه های دیگری دعوت می کنند که در این منطقه زیست می کنند.

دیدنی ترین جاذبه های سرزمین اینکاها


بوئننوس آیرس، آرژانتین


بوئنوس آیرس با 17 میلیون جمعیت چهارمین شهر پر جمعیت آمریکای جنوبی است. این شهر که در ریو د لا پلاتا و در ساحل آرژانتین واقع شده، به واسطه چهره جهانی خود شناخته شده است. بوئنوس آیرس همچنین با معماری و زندگی غنی فرهنگی خود یکی از پر بازدیدترین شهرهای آمریکای جنوبی به شمار می رود. اگر به بوئنوس آیرس می روید، بازدید از منطقه مسکونی رِکولتا را که تاریخی غنی در پس آن نهفته است، فراموش نکنید. قبرستان رکولتا نیز مشهورترین جاذبه این ناحیه است که آرامگاه ابدی اِوا پِرون، بانوی اول آرژانتین است.

دیدنی ترین جاذبه های سرزمین اینکاها

منبع: tripsavvy.com


مقالات مرتبط:

گردشگری نجوم

عجیب ترین هتل های جهان؛ در دل آب و بر فراز آسمان

تجربه هیجان با عبور از ترسناک ترین ریل های دنیا