عجیب ترین هتل های جهان؛ در دل آب و بر فراز آسمان


رزرو هتل برای بسیاری از مسافران مهم ترین بخش یک سفر است و آنها که گذران زندگی در سفر بدون رختخواب گرم و نرم را غیر ممکن می دانند، تنها به اقامت در جایی مانند هتل می اندیشند. اما بسیاری نیز ترجیح می دهند طعم اقامتی متفاوت را بچشند. چه این اقامت در ارتفاع چندین متری از سطح زمین باشد و چه در زیر آب ها، آنچه مهم است، لذتیست که در پایان می ماند و بس. در دنیا هتل های عجیب و غریب کم نیستند. آشنایی با تنها چند هتل عجیب، مطلبیست که قاصدک 24 شما را به خواندن آن دعوت می کند.

مانتا ریزورت Manta Resort، جزیره پِمبا، زان زیبار


مانتا ریزورت با ویلاهای ساحلی خود در یک جزیره دورافتاده که با آب های بکر احاطه شده است، یک اقامتگاه منحصر به فرد به شمار می رود. اما آنچه این هتل را هیجان انگیزتر می کند، اتاق های زیر آب و خوابیدن در زیر سطح آب است؛ آن هم در حالی که ماهی ها و مرجان های رنگارنگ از کنار پنجره های بزرگ عبور کرده و گرد تخت شما حلقه می زنند. شب هنگام نیز نورافکن ها در زیر پنجره ها روشن می شوند تا ماهی ها و اختاپوس ها را به خود جذب کنند.

عجیب ترین هتل های جهان؛ در دل آب و بر فراز آسمان
طبقه ای از این هتل که در بالاتر از سطح دریا قرار گرفته نیز یک اتاق نشیمن و حمام ساده دارد. بالکنی که در پشت بام طراحی شده نیز روزها برای حمام آفتاب گرفتن و شب ها برای خیره شدن به کهکشان راه شیری بهترین گزینه است. البته برای کسانی که از اتاق خود لذت نمی برند هم چاره ای اندیشیده شده است. این افراد می توانند از حمام های سونا، غواصی در زیر آب، گشت و گذار در داخل جزیره و لذت بردن از حیات وحش و جلوه های فرهنگی زان زیبار بهره مند شوند.

ایگلو(هتل یخی) گلدن کراون لوین، فنلاند


این هتل یخی بی تردید در میان 18 هتل شیشه ای که برای اقامت زوج ها یا خانواده ها ساخته شده اند، یک شگفتی بی نظیر به شمار می رود. گلدن کراون یا تاج طلایی در فاصله 6 مایلی از شهر لِوی واقع شده است و هر ایگلوی آن مجهز به یک آشپزخانه پر از وسایل پذیرایی صبحانه، یک حمام کامل و یک تخت دو نفره با هِدرست های قابل تنظیم است که به شما امکان تماشای شفق زیبای قطبی را می دهند.

عجیب ترین هتل های جهان؛ در دل آب و بر فراز آسمان
خبر خوب برای آنها که از سرما گریزان هستند این است که پنجره ها عایق بندی شده و در مقابل یخ زدگی مقاوم هستد. ضمن اینکه پرده ها هم یک فضای شخصی برای شما ایجاد خواهند کرد. اما این تنها امکانات گلدن کراون نیست. در این هتل شما می توانید از نشستن در کنار شومینه در یک خانه نقلی روستایی لذت ببرید. گاهی هم در وان آب گرمی که در فضای باز تعبیه شده، لم بدهید و در سرمای استخوان سوز این شهر، به تماشای ستارگان بپردازید.

غار کوکوپِلی kokopelli، فارمینگتون، نیومکزیکو


غار کوکوپلی که به نام یک فلوت زن مشهور، قرن ها پیش و توسط بومی های آمریکا در دل صخره های این منطقه حفاری شده؛ یک هتل دورافتاده با چندین اتاق است که در ارتفاع 300 پایی از دره رودخانه لاپلاتا قرار گرفته است. مهمانان این هتل عجیب برای ورود به آن باید از ارتفاع 70 پایی به سمت پایین حرکت کنند تا به یک حفره غار مانند مدور به مساحت 1700 متر مربع برسند. حفره ای که توسط زمین شناس معروف بروس بلک از دل سنگ ها بیرون کشیده شد؛ زمین شناسی که فضا را اتاق کار خود می دانست.

عجیب ترین هتل های جهان؛ در دل آب و بر فراز آسمان
گفته می شود که بلک مدت ها بعد این حفره را به یک هتل مجهز به اتاق خواب، سرویس صبحانه، جکوزی، کابین دوش، یک آشپزخانه کامل، اتاق نشیمن با شومینه و یک بالکن با نمایی دیدنی به چشم انداز بیابانی تبدیل کرد. از امکانات این هتل این است که مسافران می توانند سفری یک روزه به مقصدهایی چون تنگه چاکو، پارک های ملی Mesa Verde و نیز قلمرو بومی های ناواجو داشته باشند.

هتل بوک اند بِدBook and Bed ، توکیو


این هتل همانگونه که از نام آن بر می آید، بهشتی برای خوره های کتاب است. هتل در نگاه اول شبیه یک کتابفروشی است. کافیست به سراغ یکی از این قفسه های کتاب رفته، آن را باز کنید تا با یک گوشه دنج روبه رو شوید. جالب است بدانید که این گوشه دنج هم به یک تخت ساده، چراغ مطالعه و پریز برق مجهز است. البته باید بدانید که هتل بوک اند بد با اتاقک های چوبی کوچک که تنها برای اقامت یک نفر طراحی شده اند، خیلی هم برای افرادی که مبتلا به کلاستروفوبیا هستند، مناسب به نظر نمی رسد.

عجیب ترین هتل های جهان؛ در دل آب و بر فراز آسمان
اتاقک های این هتل در پشت قفسه هایی پنهان شده اند که هر کدام با بیش از 3000 عنوان کتاب به زبان انگلیسی و ژاپنی پر شده اند. نکته جالب دیگر در مورد این هتل این است که سرویس بهداشتی بین اتاق ها مشترک بوده و در محوطه بیرون از قفسه های کتاب نیز بخش هایی برای مطالعه و گردهمایی طراحی شده است. در حقیقت این مکان بیشتر شبیه یک هاستل است تا یک هتل و مهمانان تنها با پرداخت 35 دلار می توانند هم از گشت و گذار در دنیای کتاب ها و هم گشت و گذار در توکیو لذت ببرند.

هتل درومِن آن زی Dromen Aan Zee، هارلینگِن، هلند


هتل درومن در حقیقت سه نوع اقامت مهیج و متفاوت را در اختیار مسافران خود قرار داده است. نوع اول که به آن هاون کران گفته می شود، مهمانان خود را به اقامت در یک جرثقیل بندری دعوت می کند که در ارتفاع 56 پایی از سطح زمین قرار گرفته است. به نظر می رسد که این جرثقیل تا سال 1996 برای بارگیری کشتی ها در این منطقه مورد استفاده قرار می گرفته است. پس از این تاریخ خود جرثقیل و اتاق های کنترل آن به یک آپارتمان شیک با نمایی پانورامیک به دریایی وادن تبدیل شده اند. رنگ های روشن، یک سیستم کامل سرگرمی، آشپزخانه، حمام و یک بالکن، این آپارتمان را بیشتر شبیه یک قایق تفریحی مجلل کرده اند تا یک دستگاه صنعتی که محلی ها آن را تحت عنوان عنکبوت می شناسند.

عجیب ترین هتل های جهان؛ در دل آب و بر فراز آسمان
نوع دوم اقامت، یک فانوس دریایی در همان حوالیست. فانوسی که در سال 1920 ساخته شده و بعد از مدتی بلا استفاده شده است. این فانوس در حال حاضر به اتاق های مارپیچی با امکانات کامل تبدیل شده که از ارتفاع 72 پایی نمایی 360 درجه به شهر و دریای وادن دارد. اما اگر می خواهید به زمین یا حتی آب نزدیک تر باشید، ردینگزبوت را انتخاب کنید. ردینگز بوت در واقع قایق نجاتیست که به یک اتاق مدرن تبدیل شده است. گفته می شود که این هتل متعلق به یک غریق نجات مشهور به نام لی لا ماراس است که در طول کار حرفه ای خود زندگی 45 نفر را نجات داده است و اکنون این هتل به یک حمام با وان چوبی دو نفره، آشپزخانه، تخت دو نفره و یک اتاق نشیمن را راه اندازی کرده است.

هتل سانتوس اکسپرس، آفریقای جنوبی


سانتوس اکسپرس یک قطار مسافربری دهه 20 میلادی است که برای همیشه در فاصله صدپایی از ساحل سانتوس توقف کرده است. فاصله این قطار با مجموعه موزه های دیاس، بندر و مرکز شهر خلیج موسل Mossel هم زیاد نیست. این قطار با چهار واگن مسافری خود به تخت های دو نفره، نمایی به اقیانوس و نیز حمام های مشترک مجهز است. واگن پنجمی هم در این قطار وجود دارد که در آن 16 تخت دو نفره برای گروه های بزرگ و نیز مسافرانی که به دنبال سفری ارزان هستند، تعبیه شده است.

عجیب ترین هتل های جهان؛ در دل آب و بر فراز آسمان
نمی توان گشتی در واگن های این قطار زد و واگن مخصوص ماه عسل را فراموش کرد. این واگن هم حمام و یک ایوان مخصوص به خود را دارد که رو به اقیانوس است. کوپه های رویال آن نیز از حمام های شخصی برخوردارند که برای خانواده ها یا زوج های جوانی که می خواهند کوپه ای مخصوص به خود را داشته باشند، ایده آل است. این نکته را هم نباید از نظر دور داشت که ساحل سانتوس یکی از سواحل برتر آفریقای جنوبی است که نشان پرچم آبی را دارد. ساحل سانتوس علاوه بر پاکیزگی به خاطر فعالیت هایی چون شنا، تماشای نهنگ ها، خریدهای کنار ساحلی، غواصی و موج سواری نیز شناخته شده است.

ریزورت خانه درختی، پرو


این خانه درختی مهیج و جالب در شهر ایکویتوس پرو، مسافران را با صداهای جنگل های بارانی آمازون به خواب می برد. اگر می خواهید چنین تجربه ای را احساس کنید، باید با قایق یک ساعت راه را تا این خانه درختی طی کنید. بعد از آن از ارتفاع 34 تا 67 پایی بالا بروید تا به یکی از 8 خانه درختی مدور جهان برسید. این خانه درختی که قطر سقف کاهگلی آن به 18 پا می رسد، تنها با یک نرده، پرده و یک پشه بند از فضای جنگل جدا شده است.

عجیب ترین هتل های جهان؛ در دل آب و بر فراز آسمان
سرویس بهداشتی و حمام آب سرد هم درست در زیر طبقه اصلی قرار گرفته اند. مسیرهای پیاده روی معلق مانند پل هایی از هر خانه درختی به یک خانه درختی مشترک می رساند که در آن غذاهای پرویی سرو می شود. جالب اینکه میمون های سنجابی، تنبل ها و دیگر گونه های بومی جنگل های آمازون نیزدر اطراف این خانه های درختی به چشم می خورند. هر مهمان نیز راهنمای شخصی خود را دارد و تورهای روزانه نیز شامل تماشای دلفین ها و نیز بازدید از دهکده های بومی ها خواهد شد.

هتل های یخی، هتل هایی در دل دشت های گل و هتل های بنا شده بر یک هواپیما تنها نمونه دیگری از هتل هایی هستند که در دنیا آدم هایی با طبع و سلیقه متفاوت را به خود می خوانند. اگرچه نباید انکار کرد که برای اقامت در این نوع هتل ها تنها ماجراجویی و هیجان کفایت نمی کند و بسیاری از این هتل ها توجه ویژه ای به جیب مشتریان خود دارند!

عجیب ترین هتل های جهان؛ در دل آب و بر فراز آسمان

منبع: نشنال جئوگرافیک

مقالات مرتبط:

ارزان ترین هتل های کوالالامپور

زیباترین کتابخانه های عمومی جهان