شرکت هواپیمایی لوفت هانزا

{{(adult + inf).toLocaleString('fa')}} مسافر
قاصدک 24

لوفتهانزا شرکت هوایی کشور آلمان و حامل پرچم این کشور است که دفتر مرکزی آن در شهر کلن آلمان قرار دارد. اما پایگاه اصلی پروازهای آن فرودگاه فرانکفورت می باشد. لوفتهانزا که بزرگ ترین شرکت هوایی آلمان است، دومین شرکت هواپیمایی بزرگ جهان از حیث تعداد مقاصد پروازی، چهارمین از نظر میزان درآمد، هفتمین از نظر حمل و نقل بار و مجموع مسافت های پروازی و دهمین از نظر حمل و نقل مسافر نیز به شمار می رود.
این شرکت که در سال 1953 فعالیت خود را در کلن آلمان آغاز کرد، به صورت روزانه و از طریق شهرهای مختلف اروپا به 220 مقصد در 78 کشور جهان پرواز مستقیم دارد. از ویژگی های متمایز کننده لوفتهانزا می توان به شبکه پروازی گسترده، هواپیماهای مدرن، سرویس اینترنت داخل کابین هواپیما، کابین فرست کلاس و پرسنل با تجربه و متخصص اشاره کرد.
شرکت های زیر مجموعه لوفتهانزا نیز عبارتند از ژرمن وینگز، لوفتهانزا کارگو، یورووینگز، آستریا ایر، لوفتهانزا رجینال، بروکسل ایرلاینز، آی تی گروپ، لوفتهانزا سیتی لاین و چندین شرکت دیگر.

شرکت هوایی لوفتهانزا

تاریخچه لوفت هانزا


شکل گیری این خط هوایی به سال 1926برمی گردد. زمانی که با نام دویچه لوفتهانزا در برلین تشکیل شد. این شرکت تا سال 1945 حامل پرچم این کشور بود تا زمانی که در نتیجه شکست آلمان نازی در جنگ جهانی دوم تمام خدمات آن به حالت تعلیق درآمد. پس از آن شرکت خصوصی دیگری به نام لوفتاگ در تلاش برای ایجاد یک خط هوایی داخلی دیگر در سال 1953 در کلن تأسیس شد که بسیاری از خدمه آن از کارکنان سابق لوفتهانزا بودند. لوفتاگ هچنین نام و نشان تجاری لوفتهانزا را نیز خریده و شروع به ایجاد ناوگان خود کرد. تا سال 1955 که دو هواپیمای کانویرآمریکایی از هامبورگ و مونیخ برخاستند، لوفتهانزای جدید ناوگان خود را توسعه زیادی داده بود. پروازها به مقاصدی در آمریکا، آفریقا و شرق دور نیز اندکی بعد به پروازهای این شرکت افزوده شد.
هر چند لوفتهانزا در سال های عمر خود بحران های زیادی از جمله بحران بنزین 1973-1979 را پشت سر گذاشت، اما رشد خود را متوقف نکرد. تا جایی که امروز بیش از 540 شرکت را در زیرمجموعه خود دارد.


کلاس‌های پروازی لوفتهانزا


خدماتی که لوفتهانزا برای مسافران خود در نظر گرفته، در چهار کلاس پروازی ارائه می شود. با قاصدک 24 باشید تا به درون هواپیماهای لوفتهانزا سفر کنیم:

اکونومی کلاس
در پروازهای طولانی اکونومی کلاس، عرض 40 سانتی متری بالشتک صندلی و نیز انعطاف بالشتک مخصوص سر، راحتی بیشتری را برای مسافر به همراه می آورد. طراحی باریک پشت صندلی فضای بیشتری را برای پاها فراهم کرده و به مسافران این امکان را می دهد که پای خود را دراز کنند. در این پروازها همچنین منوهای غذا و نوشیدنی به مسافران داده می شود که با زمان برخاستن هواپیما و مقصد آن متناسب باشد. علاوه بر این، در برخی مسیرها میان وعده هایی در هنگام تماشای فیلم برای مسافران سرو می شود.

پریمیم اکونومی کلاس
چه برای کار و چه تفریح سفر کنید، پریمیم اکونومی کلاس در پروازهای طولانی مدت تجربه سفری راحت را پیش روی شما قرار می دهد؛ تجربه ای بینابین بیزینس کلاس و اکونومی کلاس. از مزایای بیشمار این کلاس پروازی می توان به فضای شخصی و جای پای بیشتر، بار مجاز رایگان و صندلی های جادار و راحت با 50 درصد جای بیشتر در همه جهات اشاره کرد. به علاوه بسته مخصوص مسافرتی به شما کمک می کند که با احساس طروات و تازگی بیشتری به مقصد برسید.

بیزینس کلاس
خدمات بیزینس کلاس در سفرهای طولانی ارائه می شود. در این نوع، مسافران از صندلی های تاشو با قابلیت تبدیل به تخت خواب های تخت و مسطح، پریز برای استفاده از لپ تاپ و امکانات سرگرمی متنوع بهره مند می شوند. در روی زمین و در تمام فرودگاه ها نیز باجه مخصوص check-in و نیز سالن های انتظار بیزینس کلاس به علاوه سالن خوشامدگویی به محض رسیدن به فرانکفورت، وجود دارد.

شرکت هوایی لوفتهانزا
فرست کلاس و جت شخصی
این نوع از کلاس پروازی ترکیبی از فرست کلاس و جت شخصی را در اختیار مسافر قرار می دهد. در خدمات فرست کلاس امکاناتی چون صندلی با قابلیت تبدیل به تخت دو متری با یک تشک راحت و لحاف، کیف حاوی بهترین لوازم بهداشتی و نورپردازی مناسب که فضایی شخصی را برای شما فراهم می کند، پیش بینی شده است. ضمن اینکه عایق صدا و یک صفحه نمایش شخصی، به ایجاد این فضای شخصی بیشتر کمک می کند. همچنین پرواز با ناوگان جت شخصی لوفتهانزا در فرودگاه و هواپیما امکانات متعددی را برای شما فراهم می کند. از پارکینگ ویژه تا کمک شخصی و دور زدن با پورشه 911 .

شرکت هوایی لوفتهانزا

خدمات آنلاین لوفت هانزا


برای مسافرانی که از طریق اینترنت به استفاده از خدمات لوفتهانزا می پردازند، این خدمات از طریق آنلاین قابل دسترسی می باشد:
رزرو در انتظار تراکنش: در صورتی که پرواز خود را با نرخ گارانتی رزرو کرده اید، طی مدت 48 ساعت آینده فرصت دارید تا نسبت به پرداخت وجه اقدام نمایید.
پذیرش آنلاین با امکان انتخاب صندلی: تا 23 ساعت قبل از پرواز می توانید به راحتی مراحل پذیرش خود را به صورت آنلاین انجام داده، صندلی مورد نظرتان را انتخاب و نسخه ای از کارت پرواز خود را چاپ کنید.
رزرو مجدد پرواز: از حالا به بعد در صورتی که رزرو خود را در LH.com انجام داده اید، می توانید نسبت به تغییر آن تا یک ساعت قبل از پرواز اقدام کنید.
خرید از خانه و پیش از پرواز: با استفاده از این امکان شما می توانید محصول مورد نظر خود را از میان محصولات متنوع انتخاب کرده و در کمتر از هشت هفته و حداکثر دو روز قبل از رسیدن آن را دریافت کنید. همچنین شما می توانید در هواپیما اقلام مورد نیاز خود را از مهماندار درخواست کرده، در صندلی خود نگاهی به آنها انداخته و بدون هیچگونه الزامی به خرید آنها را برگردانید.

غذا و نوشیدنی
غذا و میان وعده های رایگان، مجموعه ای متنوع از نوشیدنی های گرم و سرد رایگان، الکلی و غیر الکلی، در اختیار مسافران قرار دارد. در مسیرهای کوتاه و متوسط نیز میان وعده های خوشمزه یا ساندویچ بسته به طول سفر برای مسافران سرو می شود. علاوه بر اینها، غذاهای ویژه برای بیماران دیابتی،گیاهخواران، افراد با حساسیت های غذایی و الزامات مذهبی، سرویس پذیرایی ویژه با طعم های محلی در پروازهای بین المللی، غذاهای رنگارنگ، خوشمزه و سالم مخصوص کودکان نیز در پروازهای لوفتهانزا به مسافران عرضه می شود.
اینترنت وای فای: ارتباطات نامحدود از طریق فلای نت(FlyNet) در تمام سفرهای کوتاه، متوسط و بلندمدت قابل دسترسی است.

سرگرمی
چه در پروازهای طولانی از روی صندلی و چه در پروازهای متوسط از طریق اپلیکیشن سرگرمی لوفتهانزا روی موبایل خود، می توانید مطمئن باشید که از سرگرمی به دور نخواهید ماند. امکانات سرگرم کننده ای که لوفتهانزا برای شما فراهم می کند، اینها هستند: بیش از صد فیلم در هشت زبان مختلف، بیش از دویست برنامه تلویزیونی، مجموعه وسیعی از فیلم ها، برنامه های تلویزیونی و آرشیو موسیقی برای خانواده ها و کودکان، مجموعه ای از تمام فصل های سریال های تلویزیونی، بیش از 50 لیست پخش منتخب لوفتهانزا برای آرامش، مجموعه غنی موسیقی با منتخبی از راک، پاپ و...، 60 مجموعه صوتی به زبان انگلیسی و آلمانی به اضافه برنامه های بین المللی از جمله برنامه هایی از خاورمیانه، ژاپن، چین و هند.

شرکت هوایی لوفتهانزا

میزان بار مجاز لوفتهانزا


باید بدانید که میزان بار مجاز در پروازهای لوفتهانزا با توجه به مسیر و کلاس پروازی متفاوت است. برای مثال برای پروازهای بین قاره ای در کلاس های پروازی مختلف به این شرح است:

  • اکونومی کلاس: چمدانی با وزن تا 23 کیلوگرم
  • پریمیم اکونومی کلاس: دو چمدان هر کدام تا وزن 23 کیلوگرم
  • بیزینس کلاس: دو چمدان هر کدام تا 32 کیلوگرم
  • فرست کلاس: سه چمدان هر کدام تا 32 کیلوگرم

پروازهای اروپایی لوفتهانزا


  • اکونومی لایت: کیف دستی با وزن تا 8 کیلوگرم
  • اکونومی کلاسیک: یک کیف دستی تا وزن 8 کیلوگرم و چمدان تا وزن 23 کیلوگرم
  • اکونومی فلِکس: کیف دستی تا وزن 8 کیلوگرم و چمدان تا وزن 23 کیلوگرم
  • بیزینس کلاس: دو کیف دستی هر کدام تا وزن 8 کیلوگرم و دو چمدان هر کدام تا وزن 32 کیلوگرم
  • بار مجاز رایگان برای نوزادان و کودکان: بچه های 0-2 سال صرف نظر از نوع کلاس پروازی خود میزان بار مجاز رایگان تا 23 گیلوگرم دارند.


پروازهای لوفتهانزا از ایران


از میان شهرهای ایران، تهران تنها شهریست که هواپیماهای لوفتهانزا به آن پرواز می کنند. البته توجه داشته باشید که برای ورود به کشورهای خارجی با بلیط هواپیما لوفت هانزا، می‌بایست در آزمایشگاه مورد تایید هواپیمایی لوفت هانزا تست کرونا داده و نتیجه‌ی آن را (در صورت منفی‌بودن) به پذیرش فرودگاه ارائه دهید. مقاصد پروازی هواپیماهای لوفتهانزا از تهران به این شرح می باشند:

پروازهای مستقیم از ایران به آلمان و بالعکس

  • تهران-فرانکفورت از 591 یورو
  • تهران-مونیخ از 627 یورو
  • تهران-هانوفر از 668 یورو
  • تهران-هامبورگ از 596 یورو
  • تهران-برمن از 668 یورو
  • تهران-اشتوتگارت
  • تهران-کلن
  • تهران-برلین از 552 یورو
  • تهران-دوسلدورف از 521 یورو
  • پروازها به شمال اروپا: دوبلین، ژنو، اسلو، بروکسل، هلسینکی، ادینبرو، وین، لوکزامبورگ، گوتنبرگ، زوریخ، منچستر، آمستردام و کپنهاگ.
  • پروازها به جنوب اروپا: بارسلون، فلورانس، نیس فرانسه،لارناکا قبرس، بولونیا اسپانیا، آتن، مالاگای اسپانیا، ونیز، پورتو ایتالیا، تولوز اسپانیا، تورین ایتالیا، مادرید، لیون، صوفیه، ورونا بلغارستان، بلگراد، لیسبون و والنسیا.
  • پروازها به اروپای شرقی: پراگ، بوداپست و ورشو.
  • پروازها به آمریکای شمالی: فنیکس، آتلانتا، هیوستون، مکزیکوسیتی، هلیفاکس، کلگری، ادمونتون، اتاوا، فیلادلفیا، لس آنجلس، پورتلند، دالاس، میامی، سان فرانسیسکو، بوستون، وینیپگ، سیاتل، ونکوور و دنور.
  • پروازها به آمریکای جنوبی: ریودوژانیرو و بوگوتا


افتخارات هواپیمایی لوفت هانزا


لوفتهانزا نخستین شرکت هوایی پنج ستاره اروپایی است. باید بدانید که نشان پنج ستاره از سوی اسکای ترکس به خطوط هوایی تعلق می گیرد که بالاترین امتیاز را در استانداردهای ایمنی و کیفی داشته باشند. همچنین این شرکت در سال 2017 عنوان بهترین شرکت هوایی اروپا، بهترین در اروپای غربی و بهترین سالن های غذاخوری فرودگاه ها را به خود اختصاص داد. سال قبل از آن نیز بهترین خط هوایی فرا اقیانوسی و بهترین خط هوایی اروپای غربی را از آن خود کرده بود. شایان ذکر است که بیش از 18 میلیون نفر در بزرک ترین پیمایش مسافران در سراسر جهان شرکت کرده بودند.

شرکت هوایی لوفتهازا

اعتصاب کارکنان لوفتهانزا


لوفتهانزا یکی از معدود شرکت های بزرگ هوایی دنیاست که به خاطر شمار زیاد اعتصاب کارکنانش در صدر خبرها قرار می گیرد. بر اساس آمارها تنها در طول سال های 2014 تا 2016 بیش از چهارده اعتصاب مرتبط با کارکنان این شرکت یا شرکت های تابعه آن به ثبت رسیده است. دعوای اصلی بر سر افزایش دستمزدها بین کارکنان و مدیران این شرکت است که حتی با مذاکرات اتحادیه های کارگری هم به جایی نمی رسد. در آخرین مورد از این اعتصاب ها، در نوامبر 2016، لوفتهانزا مجبور شد بیش از 900 پرواز خود را به همین دلیل لغو کند.

شرکت هوایی لوفتهانزا