شرکت هواپیمایی تابان (Taban Airline)

{{(adult + inf).toLocaleString('fa')}} مسافر
قاصدک 24

یکی دیگر از شرکت های هواپیمایی خصوصی ایران، ایرلاین تابان است. این شرکت در سال 1384 پس از کسب مجوز از سازمان هواپیمایی کشوری، توسط خلبان اصغر عبدالله پور و با مشارکت شرکت سهامی توس گستر و منطقه ویژه اقتصادی سرخس در شهر مشهد شروع به کار کرد و یک سال بعد، اولین پرواز رسمی خود را به انجام رساند.

لوگوی هواپیمایی تابان

بلیط هواپیما تابان


یکی دیگر از شرکت های هواپیمایی خصوصی ایران، ایرلاین تابان است. بلیط هواپیما تابان، در بیست و یک خط پروازی داخلی و خارجی به فروش می رسد و از قیمت مناسبی نیز برخوردار است لذا جهت تهیه بلیط هواپیما تابان خود، تنها کافیست مقصد مورد نظرتان را انتخاب و بلیط دلخواهتان را خریداری نمایید.
برای تهیه بلیط هواپیما تابان نظیر پرواز تهران بوشهر تابان، علاوه بر آژانس های هواپیمایی مختلف، می توانید به سامانه خرید اینترنتی بلیط هواپیما قاصدک24 نیز مراجعه کنید.

هواپیمای تابان


هواپیمایی تابان دارای 7 فروند هواپیما است که از این تعداد 5 فروند هواپیما MD-88 ، یک فروند هواپیما ایرباس A310-300 و یک فروند هواپیمای RJ85-145 می باشد.

ناوگان پروازی تابان
در ادامه به بررسی برخی از هواپیماهای این ناوگان می پردازیم:


هواپیمای MD-88 هواپیمایی تابان


ظرفیت مسافر


172 نفر


وزن خالص هواپیما


77,976 Ib معادل با 35,369 کیلوگرم


تعداد خدمه پرواز


دو خلبان و 5 F/A


حداکثر سرعت


925 کیلومتر بر ساعت


حداکثر ارتفاع


11,278 متر



هواپیمای بوئینگ RJ85-145 هواپیمایی تابان


ظرفیت مسافر


112 نفر


وزن خالص هواپیما


52,684 Ib معادل با 23،897 کیلوگرم


تعداد خدمه پرواز


دو خلبان و 3 F/A


حداکثر سرعت


801 کیلومتر بر ساعت


حداکثر ارتفاع


9,500 متر



هواپیمای ایرباس A310-300 هواپیمایی تابان


ظرفیت مسافر



240 نفر

وزن خالص هواپیما




183,300 Ib معادل با 83,100 کیلوگرم

تعداد خدمه پرواز



دو خلبان و 6 F/A

حداکثر سرعت


901 کیلومتر بر ساعت


حداکثر ارتفاع



12,500 متر

هواپیمایی تابان به 21 مقصد داخلی و خارجی پرواز می کند که به شرح زیر می باشند:


پروازهای داخلی ایرلاین تابان


اهواز (فرودگاه اهواز)، اصفهان (فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان)، خرم آباد (فرودگاه خرم آباد)، جزیره کیش (فرودگاه بین المللی کیش)، مشهد (فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد)، رشت (فرودگاه سردار جنگل رشت)، شیراز (فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز)، تبریز (فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز)، تهران (فرودگاه بین المللی امام خمینی و فرودگاه بین المللی مهرآباد)، یزد (فرودگاه شهید صدوقی یزد) و زاهدان (فرودگاه بین المللی زاهدان)



پروازهای خارجی ایرلاین تابان


عراق (بغداد - فرودگاه بین المللی بغداد و نجف - فرودگاه بین المللی نجف)، پاکستان (لاهور - فرودگاه بین المللی اقبال لاهوری و کراچی - فرودگاه بین المللی جناح)، روسیه (مسکو - فرودگاه بین المللی دومودهدوو، سنت پیترزبورگ و آستاراخان)، ترکیه (استانبول - فرودگاه بین المللی آتاترک)، گرجستان (تفلیس) و ارمنستان (ایروان).

قوانین پرواز در ایرلاین تابان


هواپیمایی تابان نیز همچون سایر شرکت های فعال در این عرصه از قوانین یاتا پیروی می کند بدین ترتیب که ورود اشیایی چون:

  • انواع مواد آتش زا، منفجره و سريع الاشتعال
  • انواع كپسول و اسپری های شيميایی تحت فشار مانند گاز اشك آور، بيهوش كننده و...
  • انواع مواد اسيديی و خورنده مانند اسيد، سركه و...
به تمامی هواپیماهای مسافربری هواپیمایی تابان ممنوع می باشد. ایرلاین تابان همچنین مسئولیتی در پذیرفتن کالاهای شکستنی و فاسدشدنی، پول، زیور آلات و جواهرات، اقلام قیمتی، اوراق بهادار، اسناد و مدارک شناسایی به عهده نمی گیرد.


هزینه اضافه بار همراه مسافر در هواپیمایی تابان


نرخ محاسبه اضافه بار در ایرلاین تابان به ازای هر کیلوگرم، 1/5% نرخ تمام بهای بلیط یکسره درجه عادی در همان مسیر مربوطه است.

خانم های باردار


طبق قوانین شرکت هواپیمایی تابان پذیرش زنان باردار در پروازهای داخلی کوتاه مدت تا هفته 32 بارداری و تنها در صورت ارائه گواهی پزشك و تعيين تاريخ تقريبی وضع حمل مجاز است اما در پروازهای خارجی و طولانی مدت این امکان تنها در صورتی که گواهی پزشكی مربوط قبلاً به تاييد پزشکان این شركت هواپيمايی رسیده باشد، میسر می باشد.

نکته آخر اینکه هواپیمایی تابان همچون دیگر شرکت های هواپیمایی کشور همواره در تلاش بوده است تا گامی هرچند کوچک در جهت بهبود و آبادانی صنعت هوانوردی ایران بردارد و موفقیت خود را مدیون تلاش های بی دریغ و شبانه روزی مسئولان و پرسنل خود می داند.