شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز

{{(adult + inf).toLocaleString('fa')}} مسافر
قاصدک 24

شرکت هوایی بریتیش ایرویز (British Airways) خط هوایی بریتانیا است که در سال 1974 تأسیس شده و در حال حاضر به 169 مقصد در سراسر جهان، پرواز مستقیم دارد. دفتر مرکزی این شرکت در شهر هارموندوورتس بریتانیا قرار داشته و فرودگاه های هیثرو و گاتویک لندن نیز فرودگاه های اصلی این شرکت به شمار می روند. گفته می شود که بریتیش ایرویز از حیث تعداد مقصد در رتبه نهم شرکت های هوایی جهان قرار دارد. ضمن اینکه این خط هوایی از حیث اندازه ناوگان بزرگ ترین و از بُعد تعداد مسافر بعد از ایزی جت، دومین ایرلاین بزرگ بریتانیا به شمار می رود.

شرکت هوایی بریتیش ایرویز

تاریخچه بریتیش ایرویز


در سال 1972 دولت انگلستان برای اداره کردن چهار شرکت هوایی در این کشور، شرکت بریتیش ایرویز را تأسیس کرد. در ابتدا هر شرکت تحت نام و برند خود به فعالیت می پرداخت. اما در مارس 1974، هیئت مدیره این شرکت، تمام چهار شرکت را تحت یک برند واحد قرار داده و بریتیش ایرویز به طور رسمی شکل گرفت.
بریتیش ایرویز در طول دو سال اول تولد خود درگیر رقابتی شدید با British Caledonian دومین شرکت بزرگ هوایی در بریتانیا بود. تغییر در سیاست های پروازی بریتیش ایرویز در سال 1976، دو شرکت را از رقابت در مسیرهای طولانی بازداشت.
بریتیش ایرویز تا سال 1987 همچنان تحت نظر دولت انگلستان اداره می شد. تا اینکه در دولت محافظه کار به دست بخش خصوصی سپرده شد. با این توضیح که همچنان برای انجام عملیات های بین المللی، از حقوق و مزایای دولتی استفاده می کند. بریتیش ایرویز در سال 2011 با شرکت هوایی ایبریا ادغا شده و شرکت اینترنشنال ایرلاینز گروپ را تشکیل دادند که در حال حاضر به عنوان سومین هلدینگ هواپیمایی جهان شناخته می شود.


کلاس‌های پروازی بریتیش ایرویز


با خدماتی که در کلاس های پروازی بریتیش ایرویز به مسافران ارائه می شود، آشنا شوید:

فرست کلاس
فرست کلاس که در پروازهای بین المللی خاصی انجام می شود، فضای شخصی بیشتر در یک سوییت جادار، یک تخت کاملا مسطح با تشک و لحاف، غذاهای خوشمزه، دسترسی به سالن های انتظار مجلل و حمام های آب گرم، خدمات مراقبتی و انحصاری برای پروازهای تفریحی یا کاری را برای مسافران فراهم کرده است. صندلی ها هم در صورت نیاز به یک تخت کاملا مسطح با 198 سانتی متر طول تبدیل شده که به پتوی پنبه ای و بالش مجهز هستند. یک کیف لوازم بهداشتی، پریز برق برای اتصال لپ تاپ و سایر لوازم برقی نیز از دیگر خدمات این کلاس پروازی هستند. باید بدانید که این خدمات در هواپیماهای ایرباس اِی 380 و بوئینگ های 747-400، 777-300 ای آر، 787-9 و نیز برخی از بوئینگ های 777-200 ارائه می شود. بیشتر این هواپیماها دارای 14 کابین شخصی هستند که به اقلام بالا به اضافه یک صفحه شخصی برای سرگرمی مجهز می باشند.

بریتیش ایرویز
بیزینس کلاس

خدمات بیزینس کلاس در هواپیماهای بوئینگ 767، 777، 787 و نیز ایرباس اِی 318 و اِی 380 ارائه می شود که به تخت های مسطح مجهز می باشند. علاوه بر این، بریتیش ایرویز در سال 2006 خدمات جدیدی را تحت عنوان Next Generation New Club World معرفی کرد که شامل هواپیماهایی با صندلی های بزرگ تر بود. به نحوی که صندلی های راهرو رو به جلو و صندلی های میانی و پنجره رو به عقب می باشند. جای سر قابل حرکت، روزنامه رایگان، صندلی های چرمی با جای پای 76 ساتی متر از امکانات ارائه شده در این کلاس پروازی است. گفتی است که بریتیش ایرویز در مجموع خدمات بیزینس کلاس خود را در سه سطح به مسافرانش ارائه می دهد:
  • پروازهای بین قاره ای بریتیش ایرویز که در آن مسافران از امکاناتی چون دسترسی به سالن های انتظار راحت، سرعت در سوار شدن به هواپیما، فضای شخصی بیشتر برای کار یا استراحت، خدمات پذیرایی کامل اعم از نوشیدنی و غذا و اجازه بار بیشتر برخوردار هستند.
  • پروازهای بین المللی در فواصل طولانی تر که برای مسافران صندلی های جادارتر با قابلیت تبدیل به یک تخت راحت و مسطح، غذاها و نوشیدنی های خوشمزه تهیه شده از مواد محلی و تازه و دسترسی به سالن های انتظار مجهز به حمام های آب گرم را فراهم می آورند.
  • پروازهای بین لندن و نیویورک که شامل پروازهای مستقیم بین فرودگاه های لندن و نیویورک بوده و مجهز به 32 صندلی جادار با قابلیت تبدیل به تخت های مسطح، قابلیت اتصال به اینترنت در حین پرواز و اختصاص یک تیم کارشناسی برای انجام تمام امور پروازی شما می باشند.

بیزینس کلاس بریتیش ایرویز

اکونومی کلاس


خدمات اکونومی در پروازهای کوتاه بین اروپا و نیز پروازهای طولانی ارائه می شود. نوع اول که تحت عنوان یورو تراولر شناخته می شود، در ایرباس های اِی 320 و بوئینگ 300-767 ای آر به مسافران عرضه می شود. در این نوع پروازها مسافران از خدماتی چون نوشیدنی ها و غذاهای رایگان، صندلی های چرمی با حداکثر فضای شخصی، دسته صندلی متحرک، روزنامه رایگان در بیشتر پروازها و نیز نور مکمل برای ایجاد فضایی آرام بهره مند می شوند. در مسیرهای طولانی خدمات ورلد تراولر به مسافران عرضه می شود که در قالب آن اجازه حمل بار بیشتر، سیستم سرگرمی شخصی به همراه هدفون و مجموعه ای از فعالیت های مناسب برای کودکان مشمول مسافران می شود.

اکونومی کلاس بریتیش ایرویز

پریمیم اکونومی کلاس


خدمات پریمیم اکونومی نیز در تمام مسیرهای طولانی به جز ایرباس های اِی318 ارائه می شود. کابین های پریمیم به صندلی های پهن تر، جای پای بیشتر و امکانات بیشتر در صندلی مانند صفحه نمایش بزرگ تر مجهز هستند. مسافران این کلاس پروازی علاوه بر اینکه به آوردن بار رایگان بیشتر مجاز هستند، کیف لوازم بهداشتی حاوی مسواک و خمیر دندان نیز دریافت می کنند. همچنین بسته به مسیر و طول پرواز نیز سه وعده غذا با کیفیت عالی و متناسب با نیازهای غذایی مسافران در اختیار آنها قرار می گیرد. به تمام امکانات بالا، امکانات سرگرمی را هم اضافه کنید که شامل جدیدترین فیلم، مستند، موسیقی، بازی و کتاب های صوتی می شود. این نوع خدمات که تحت عنوان "ورلد تراولر پلاس" شناخته می شود.


میزان بار مجاز بریتیش ایرویز


تعداد، اندازه و وزن مجاز برای چمدان مسافر، بسته به شرکت هوایی که پرواز خود را با آن انجام می دهد، متفاوت است. با این حال، بریتیش ایرویز میزان بار مجاز خود را به این شکل تعیین کرده است:

پروازهای به/ از بزریل (کیف دستی)
  • بزرگسالان: کیف دستی و یا کیف لپ تاپ حداکثر 23 کیلوگرم وزن در ابعاد 45 x 36 x 20cm
  • نوزادان زیر 2 سال: کیف مخصوص وسایل پرواز با حداکثر 23 کیلوگرم وزن و ابعاد 56 x 45 x 25cm
سایر پروازها
  • بزرگسالان: کیف دستی و یا کیف لپ تاپ حداکثر 23 کیلوگرم وزن و ابعاد 40 x 30 x 15cm
  • نوزادان زیر 2 سال: کیف مخصوص وسایل پرواز با حداکثر 23 کیلوگرم وزن و ابعاد 56 x 45 x 25cm
چمدان شما به همراه چرخ ها، جیب و دسته نباید از 90 x 75 x 43cm بیشتر شود.


خدمات شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز


بریتیش ایرویز در پروازهای خود برای سرگرم کردن مسافران از گزینه های متنوعی استفاده می کند. با خدمات سرگرمی بریتیش ایرویز آشنا شوید:

اتصال به اینترنت وای فای


بسیاری از هواپیماهای برییش ایرویز قابلیت اتصال به اینترنت را دارند. شما با اتصال به اینترنت می توانید در طول پرواز با دنیای بیرون و نیز شبکه های اجتماعی در تماس باشید. بریتیش ایرویز به مشتریان خود قول داده که تا سال 2019 تمام هواپیماهای خود را به این قابلیت مجهز کند. برای استفاده از این امکان، خدمه پروازی شما را راهنمایی خواهند کرد.

برنامه‌های سرگرم کننده


در تمام طبقات پروازی بریتیش ایرویز برای سرگرم کردن مسافران برنامه هایی قرار داده شده است. از فیلم های سینمایی در ژانرهای مختلف گرفته تا فیلم های کمدی تلویزیونی، مستندهای محبوب، سریال های تلویزیونی، اخبار و موسیقی.

پرواز بریتیش ایرویز

برنامه‌های ویژه کودکان


مسافران کوچک پروازهای بریتیش ایرویز می توانند از برنامه های ویژه خود استفاده کنند. فیلم ها در ژانرهای مختلف، برنامه های تلویزیونی مهیج، موسیقی و نیز بازی های گوناگون از آن جمله اند.

خرید در هواپیما


شما می توانید پیش از سوار شدن به هواپیما از میان محصولات، هر چیزی را که تمایل دارید، خریده و سپس آن را در هر مقصدی که بخواهید به صورت رایگان تحویل بگیرید. باید بدانید که خرید شما نباید زودتر از سه روز پیش از زمان پرواز شما باشد


پذیرایی در پروازهای بریتیش ایرویز


در پروازهای اکونومی کلاس در فواصل کوتاه منوهای غذایی متنوعی برای مسافران سرو می شود، از جمله غذاهای گیاهی و غذاهایی که فاقد گلوتن هستند. اما در پروازهای طولانی تر، علاوه بر چهار وعده غذا، پیش از نشستن یک میان وعده سبک نیز برای مسافران سرو می شود. بهتر است بدانید که تمام منوها در فصول مختلف به روز می شوند.

بیزینس کلاس


در پروازهایی که در ساعات اولیه صبح انجام می شوند، مسافران می توانند از میان یک صبحانه گرم و یا یک صبحانه گیاهی انتخاب کنند. در برخی پروازها نیز میوه و لبنیات تازه همراه با نان گرم و کروسانت برای صبحانه سرو می شود. همچنین در پروازهای اندکی کوتاه تر مسافران برای وعده ناهار و شام می توانند سالاد تازه و یا ساندویچ گرم به همراه دسر میل کنند.

پذیرایی در بریتیش ایرویز

فرست کلاس


پذیرایی در فرست کلاس بر تازگی، سادگی و کیفیت مواد غذایی تأکید دارد. از این رو وعده صبحانه معمولا شامل آب میوه، کلوچه، ماست و غلات می شود. اگر به دنبال غذایی سبک تر هستید نیز می توانید از مهماندار درخواست کنید.

پریمیم اکونومی کلاس


مسافران پروازهای پریمیم اکونومی کلاس که در مسیرهای آفریقا و آسیا پرواز می کنند، می توانند از غذاهای تهیه شده از منابع محلی خود میل کنند. صبحانه معمولا شامل یک صبحانه انگلیسی گرم و یا یک صبحانه بین المللی می شود. اما در هر دو نوع چای،آب میوه و یا قهوه نیز سرو می شود.


اپلیکیشن بریتیش ایرویز


اپلیکیشن بریتیش ایرویز که قابل نصب بر روی سیستم عامل های اندروید و iOS است، برای مسافران امکانات متفاوتی را فراهم می کند که عبارتند از:
  • امکان پرداخت برای نوشیدنی و یا میان وعده ها در پرواز
  • امکان دانلود کارت پرواز برای پروازهای برگشت
  • امکان Check in سریع و انتخاب صندلی
  • رزرو و پیگیری موقعیت پرواز


ناوگان هوایی بریتیش ایرویز


طبق آخرین آمار و تا اواسط سال 2017، بریتیش ایرویز 294 هواپیما را در ناوگان هوایی خود داشته که 142 فروند آن متعلق به شرکت ایرباس بوده و 153 فروند آن نیز به شرکت بوئینگ تعلق داشته است. البته چندین هواپیما متعلق به شرکت امبریر(Embraer) نیز در ناوگان این شرکت به چشم می خورد. این شرکت همچنین 75 هواپیمای جدید را نیز در دست سفارش دارد که تا سال 2024 وارد ناوگان آن خواهند شد. از جمله هواپیماهای موجود در ناوگان هوایی بریتیش ایرویز عبارتند از:

  • Airbus 318-100
  • Airbus 319-100
  • Airbus 320-200
  • Boeing 767-300
  • Boeing 787-9
  • Embraer 170 (BA CityFlyer)
  • Embraer 190 (BA CityFlyer)
  • Boeing 777-300

ناوگان هوایی بریتیش ایرویز

نمایندگی بریتیش ایرویز در تهران


شرکت هوایی بریتیش ایرویز در شهریور 96 دفتر مرکزی خود را در تهران افتتاح کرد. این شرکت از تهران به لندن پرواز مستقیم دارد که از طریق هواپیماهای بوئینگ 777 انجام می شود. هواپیماهای بریتیش ایرویز از تهران به 200 مقصد مختلف در جهان پرواز می کنند. برخی از این مقصدهای پروازی عبارتند از: لوگزامبورگ، میلان، دوبلین، اسلو، بازل/مولوز، بوداپست، گپنهاگ، بارسلون، هامبورگ، مادرید، هانوفر، گوتنبرگ، منچستر، بیلاند، دوسلدورف، لندن، شانگهای، پاریس، ملبورن و سانفراسیسکو.

برای خرید بلیط پروازهای خارجی و نیز پروازهای داخلی، شما می توانید به سامانه خرید اینترنتی قاصدک 24 مراجعه کنید.