شرکت هواپیمایی آسمان (Aseman Airlines)

{{(adult + inf).toLocaleString('fa')}} مسافر
قاصدک 24

ایرلاین آسمان، از مهم‌ترین شرکت‌های هواپیمایی ایران از سال 1359 فعالیت خود را آغاز کرده و با در اختیار داشتن ناوگانی کامل و بزرگ، وسیع‌ترین برنامه پروازی را در مسیرهای داخلی ارائه می‌‌دهد. علاوه بر این، در مقاصد مهم خارجی نیز پرواز دارد. در ادامه با ما همراه شوید تا با خدمات و امکانات این شرکت هواپیمایی آشنا شده و با آگاهی کامل اقدام به خرید بلیط هواپیما آسمان در مسیرهای داخلی و خارجی کنید. 

درباره شرکت هواپیمایی آسمان

 

هواپیمایی آسمان (Iran Aseman Airlines) از سال 1359 با ادغام 4 شرکت هواپیمایی ایر سرویس، ایر تاکسی، پارس‌ایر و هور آسمان تاسیس شد. شبکه پروازی این مجموعه در تهران، شیراز و مشهد قرار دارد و در حال حاضر کامل‌ترین شبکه پروازی را در مسیرهای داخلی با تاکید بر مناطق محروم ارائه می‌دهد. علاوه بر این در مقاصد مهم بین المللی در کشورهای همسایه همچون دبی، استانبول، کویت و... پرواز دارد.

 

شرکت هواپیمایی آسمان

ناوگان هواپیمایی آسمان

 

اطلاع از ناوگان یک شرکت هواپیمایی به مسافران کمک می‌کند قبل از تهیه بلیط هواپیما از کیفیت و امنیت پرواز مورد نظر خود مطلع شوند. به طور کل کیفیت پروازهای آسمان متوسط است و قیمت مناسبی هم دارد. خوب است بدانید با خرید هواپیماهای جدید، کیفیت برخی پروازها افزایش پیدا کرده است. طبق اعلام سایت هواپیمایی آسمان، این مجموعه با 23 فروند هواپیما به مسافران خود خدمت‌رسانی می‌کند. در ادامه با لیست هواپیماهای ناوگان آسمان بیشتر آشنا خواهیم شد:



لیست هواپیماهای ناوگان آسمان

ایرباس 320
ایرباس 340 
بوئینگ 737
فوکر 100
ای تی آر 72

 

بلیط هواپیما آسمان

 

بلیط هواپیما آسمان با پوشش هوایی گسترده در مسیرهای داخلی و برخی مقاصد مهم خارجی با قیمت مناسب، یک گزینه ایده‌آل برای سفرهای اقتصادی به شمار می‌رود. جهت رزرو بلیط هواپیما آسمان، می‌توانید به سایت قاصدک 24 مراجعه کرده و به سادگی با وارد کردن مبدا، مقصد، تاریخ سفر و تعداد مسافران به لیست پروازهای هواپیمایی آسمان به همراه قیمت و جزئیات کامل بلیط دسترسی پیدا کرده و سپس گزینه مناسب خود را آنلاین رزرو کنید. در ادامه با انواع بلیط این شرکت هواپیمایی بیشتر آشنا خواهیم شد:

 بلیط هواپیما آسمان


بلیط هواپیما سیستمی آسمان

 

ایرلاین آسمان، با برنامه پرواز و ظرفیت مشخص در مسیرهای داخلی و خارجی، صندلی‌های هواپیما خود را با نرخ تعیین شده با نام بلیط سیستمی به فروش می‌رساند. نکته قابل توجه این است که قیمت پرواز سیستمی آسمان ثابت است و تفاوتی ندارد آن را از کجا و چه زمانی خریداری می‌کنید. اگر تاریخ دقیقی برای برنامه سفر خود دارید، این نوع بلیط می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد. زیرا این امکان فراهم شده تا از مدت‌ها قبل بلیط خود را رزرو کرده و نگران از دست دادن ظرفیت نباشید.

 

خوب است بدانید بلیط‌های سیستمی آسمان برای کودکان تا 12 سال تخفیف ویژه‌ای در نظر دارند. در حالی که در بلیط چارتر نرخ بلیط کودک 2 تا 12 سال و بزرگسال تفاوت ندارد. از سوی دیگر امکان لغو بلیط هواپیما سیستمی آسان‌تر است و میزان جریمه پایین‌تری دارد. اما بلیط‌های چارتر و لحظه آخری اصولا مبلغ جریمه بالایی دارند.

 بلیط سیستمی آسمان


بلیط هواپیما چارتر آسمان

 

شرکت‌های چارترکننده متعددی، تعداد مشخص یا تمام بلیط صندلی‌های هواپیما را از آسمان پیش خرید می‌کنند و سپس به مسافران می‌فروشند. خوب است بدانید چارتر کننده به منظور حفظ سود خود ممکن است با توجه به شرایط و میزان تقاضا قیمت‌ها را تغییر دهد. از این رو بلیط چارتر همیشه با نرخ ثابتی ارائه نمی‌شود.

 

توجه داشته باشید در زمان‌های کم تقاضا برای سفر در مقصد مورد نظر شما که بلیط‌ها به فروش نرسیده‌اند، چارتر کننده اصولا قیمت‌ها را پایین می‌آورد تا ضرر نکند. این موقعیت بهترین فرصت برای خرید بلیط ارزان خواهد بود. بر عکس در زمان‌های پر سفر مانند تعطیلی‌ها، مناسبت‌های خاص و روزهای آخر هفته، چارتر کننده لزومی به کاهش قیمت نمی‌بیند و حتی ممکن است برابر یا  گران‌تر از بلیط سیستمی هم عرضه شود. پس در نظر داشته باشید پرواز چارتر لزوما همیشه ارزان نیست.

 بلیط چارتر آسمان


بلیط هواپیما لحظه آخری آسمان

 

بلیط‌های چارتری در صورتی که نتوانند تا نزدیکی پرواز به فروش برسند و تقاضا برای خرید آن‌ها پایین باشد، تحت عنوان بلیط لحظه آخری با نرخ پایین به فروش می‌رسند. اگر در برنامه سفر خود انعطاف داشته باشید و بتوانید سریع آماده حرکت شوید، این نوع پرواز لحظه آخری آسمان می‌تواند بهترین گزینه برای سفر ارزان به شمار رود.

 

 

قیمت بلیط هواپیما آسمان

 

آسمان خدمات و امکانات متوسط و مورد قبولی را به مسافران ارائه می‌دهد. از این رو قیمت بلیط هواپیما آسمان زیاد گران نیست و گزینه مناسبی برای سفر اقتصادی به شمار می‌رود. به طور کل نرخ بلیط با توجه به عوامل مختلفی همچون طول مسیر، نوع بلیط (سیستمی و چارتر)، کلاس پروازی، شناسه نرخی، میزان تقاضا و... تعیین خواهد شد.

جهت بررسی قیمت بلیط هواپیما، توصیه می‌شود اهداف و بودجه سفر خود را مدنظر قرار دهید. برای نمونه در زمان‌های پر تقاضا مانند ایام نورز، تعطیلی‌ها و مناسبت‌های خاص، روزهای آخر هفته و... با توجه به افزایش تقاضا، قیمت بلیط آسمان بالا می‌رود و اگر به دنبال سفر کم هزینه باشید، زمان مناسبی برای شما نخواهد بود. بهتر است روزهای وسط هفته یا ایام غیر تعطیل را انتخاب کنید.

 

هم‌چنین به نوع بلیط هواپیما آسمان توجه داشته باشید. همان طور که گفته شد قیمت بلیط هواپیما سیستمی ثابت است و از مدت‌ها قبل از پرواز، جهت خرید وجود دارد. اما پروازهای چارتر و لحظه آخری نوسان قیمت دارند و اصولا در زمان‌های کم تقاضا با نرخ پایین‌تری به فروش می‌رسند و بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیما ارزان خواهند بود.

لازم است بدانید شناسه‌های نرخی به منظور  تمایز در قیمت‌گذاری بلیط‌های سیستمی ایجاد شده‌اند. هر کلاس نرخی می‌تواند میزان بار مجاز و قوانین کنسلی متفاوتی را ارائه دهد. از این رو قیمت بلیط پرواز آسمان در هر شناسه متفاوت خواهد بود و توصیه می‌شود با توجه به نیاز خود کلاس نرخی مناسب را انتخاب کنید.

 قیمت بلیط هواپیما آسمان


قیمت بلیط هواپیما رفت و برگشت آسمان

 

اگر برنامه بازگشت مشخصی دارید، توصیه می‌شود پرواز رفت و برگشتی آسمان را خریداری کنید و با خیال آسوده و بدون دغدغه سفر خود را بگذرانید. اصولا خرید بلیط دو طرفه آسمان می‌تواند بسیار اقتصادی‌تر از خرید دو بلیط یک طرفه باشد. بدین منظور کافی است در قاصدک 24، گزینه بلیط دو طرفه را انتخاب کنید، سپس مبدا، مقصد، تاریخ سفر و تعداد مسافران را مشخص نموده تا به لیست بلیط هواپیما رفت و برگشت آسمان دسترسی پیدا کنید.

 پرواز رفت و برگشت آسمان


خرید بلیط ارزان هواپیمایی آسمان

 

جهت خرید بلیط هواپیما ارزان آسمان لازم است ابتدا اهداف و شرایط سفر خود همچون میزان بودجه را مشخص نموده و بر اساس آن ارزان‌ترین گزینه موجود را انتخاب کنید. در این راستا حتما به میزان تقاضا، کلاس پروازی، شناسه نرخی و نوع بلیط توجه داشته باشید.

 

اصولا در زمان‌های خلوت همچون روزهای وسط هفته، ایام غیر تعطیل و... با توجه به پایین بودن میزان تقاضا، بلیط هواپیما آسمان ارزان‌تر ارائه می‌شود. هم‌چنین اگر در برنامه سفر خود می‌توانید انعطاف داشته باشید پیشنهاد می‌شود از چند هفته تا چند روز مانده به پرواز، بلیط‌های چارتر و لحظه آخری را بررسی کنید و پرواز ارزان آسمان را بخرید.

توصیه می‌شود هنگام جست و جو از تقویم قیمتی هم استفاده کنید. در این تقویم، ارزان‌ترین قیمت بلیط هواپیما در روزهای مختلف در دسترس شما قرار می‌گیرد و بهترین ابزار برای پیدا کردن بلیط هواپیما ارزان آسمان خواهد بود.  

بلیط ارزان هواپیمایی آسمان

لیست پروازهای داخلی ایرلاین آسمان

 

شرکت هواپیمایی آسمان برنامه پرواز به مسیرهای داخلی متعددی را تدارک دیده است. با وارد کردن مبدا، مقصد و تاریخ سفر در سایت قاصدک 24 این امکان فراهم می‌شود تا به لیست پروازهای داخلی این شرکت دسترسی پیدا کنید. در ادامه با لیست پر ترددترین پروازهای داخلی آسمان در شهرهایی همچون تهران، اردبیل، ارومیه، شیراز، کیش، چابهار، قشم، یزد، اصفهان، مشهد و... بیشتر آشنا خواهیم شد: 



پرواز داخلی ایرلاین آسمان


لیست پروازهای خارجی هواپیمایی آسمان

 

هواپیمایی آسمان در مقاصد خارجی متعددی نیز پرواز ارائه می‌دهد. در ادامه با لیست پرترددترین مسیرهای بین المللی به مقصد شهرهایی همچون ایروان، استانبول، دبی، کویت و... بیشتر آشنا خواهیم شد: 


پرواز خارجی هواپیمایی آسمان
کلاس های پروازی آسمان

 

در هواپیماهای فعلی ایرلاین آسمان تنها کلاس پروازی اکونومی ارائه می‌شود. صندلی‌های راحتی عادی و وعده غذایی رایگان از مهم‌ترین خدمات این کلاس پروازی با قیمت مناسب و اقتصادی به شمار می‌رود. خوب است بدانید کترینگ آسمان، از بهترین‌ها در بین شرکت‌های هواپیمایی داخلی به شمار می‌رود. منو متنوع غذایی از جمله غذای کودک و رژیمی در پروازهای این مجموعه ارائه می‌شود. هم‌چنین امکان انتخاب غذا توسط مسافر وجود دارد.

 

بار مجاز هواپیمایی آسمان

 

قوانین حمل بار ایرلاین آسمان طبق قوانین هواپیمایی کشوری و قوانین بین المللی صنعت هوانوردی تعیین می‌شود. لازم است بدانید میزان بار مجاز در هر پرواز مشخص شده و باید قبل از رزرو بلیط هواپیما آسمان این قوانین را به طور کامل مورد بررسی قرار دهید. زیرا اضافه بار مشمول پرداخت جریمه خواهد شد.

 

  • میزان بار دستی مجاز هواپیمایی آسمان: وزن بار دستی مجاز در کلاس اکونومی حداکثر 5 کیلوگرم است. ابعاد بار دستی هم نباید از 56 در 45 در 25 سانتی‌متر (در مجموع 115 سانتی متر) تجاوز کند. توجه داشته باشید بار دستی مجاز در پروازهای خارجی آسمان حداکثر 6 کیلوگرم است.
  •  میزان بار مجاز آسمان: به طور معمول بار مجاز در پروازهای داخلی آسمان، 20 کیلوگرم و در پروازهای خارجی 30 کیلوگرم است. هم‌چنین برای نوزاد تا 2 سال در پروازهای داخلی و خارجی می‌توان کیف دستی با وزن حداکثر  10 کیلوگرم را به داخل کابین حمل کرد. توصیه می‌شود به دقت وزن مجاز پرواز مورد نظر خود را مورد بررسی قرار دهید.
  • هزینه اضافه بار آسمان: هواپیمایی آسمان برای هر کیلوگرم اضافه بار، معادل 1 درصد قیمت بلیط همان مسیر جریمه در نظر می‌گیرد. هم‌چنین این هزینه در فرودگاه مبدا دریافت می‌شود.

 بار مجاز ایرلاین آسمان


چگونه بلیط پرواز آسمان را کنسل کنید؟

 

 کنسلی بلیط هواپیما آسمان براساس قوانین شرکت و عواملی همچون نوع بلیط هواپیما و کلاس نرخی تعیین می‌شود. به منظور استرداد بلیط پرواز آسمان کافی است به پنل کاربری خود در قاصدک 24 مراجعه کنید. سپس از لیست بلیط هواپیما، پرواز هواپیمایی آسمان مورد نظر خود را انتخاب نموده و بر گزینه درخواست کنسلی کلیک کنید.

میزان  جریمه طبق قوانین کنسلی محاسبه می‌شود و مبلغ باقی‌مانده در زمانی کوتاه به حساب شما باز می‌گردد. هم‌چنین این امکان را دارید تا در تمام ساعات شبانه‌روز با تیم پشتیبانی قاصدک 24 تماس گرفته و شرایط کنسلی و استرداد بلیط هواپیما آسمان را جویا شوید.

 

راهنمای خرید اینترنتی بلیط هواپیما آسمان از قاصدک 24

 

قاصدک 24،  از بهترین سایت‌های فروش بلیط هواپیما آسمان در کنار شما است تا به آسانی پرواز مورد نظر خود را با نرخ مناسب رزرو کنید. در ادامه گام به گام با مراحل خرید آنلاین بلیط هواپیما در مسیرهای داخلی و خارجی  بیشتر آشنا خواهیم شد:

 

  1. بر مبنای مقصد سفر خود، ابتدا از سربرگ بلیط هواپیما، پرواز داخلی یا خارجی را انتخاب کنید.
  2.  سپس یکی از گزینه‌های یک طرفه یا دو طرفه را به منظور خرید بلیط هواپیما آسمان انتخاب کنید.
  3. در مرحله بعد مبدا، مقصد، تاریخ پرواز و تعداد مسافران را مشخص کرده و بر گزینه جستجو کلیک کنید. (با مشخص کردن تاریخ، تقویم قیمتی را مشاهده خواهید کرد که پایین‌ترین نرخ بلیط هواپیما را در روزهای مختلف در محدوده تاریخ انتخابی شما به نمایش می‌گذارد و بهترین ابزار جهت پیدا کردن بلیط ارزان به شمار می‌رود)
  4. پس از کلیک بر گزینه جست‌وجو، لیست پروازهای موجود را مشاهده خواهید کرد.
  5.  با فیلترهای موجود در سمت راست صفحه می‌توانید نوع بلیط، کلاس پروازی، ساعت پرواز، تعداد توقف و شرکت‌های هواپیمایی را بر اساس اهداف خود شخصی‌سازی کرده و در کوتاه‌ترین زمان، مناسب‌ترین بلیط را بیابید. (با استفاده از فیلتر شرکت هواپیمایی می‌توانید آسمان را انتخاب نموده و فقط لیست و مشخصات پروازهای این ایرلاین را بررسی کنید)
  6. با کلیک بر گزینه جزئیات بلیط می‌توانید قیمت بلیط برای نوزاد، کودک و بزرگسال و لیست کامل قوانین را بررسی کنید.
  7.  پس از بررسی دقیق جزئیات و قوانین پرواز، بلیط مورد نظر خود را انتخاب نموده و بر گزینه خرید کلیک کنید. سپس با ثبت اطلاعات درخواست شده و پرداخت آنلاین هزینه به صورت ریالی، بلیط هواپیما آسمان را دریافت کنید.

خرید بلیط هواپیما آسمان


هم‌چنین در نظر داشته باشید می‌توانید در تمامی ساعات شبانه‌روز با تیم پشتیبانی قاصدک 24 تماس گرفته و پرسش‌ها و درخواست‌های خود را در زمینه جست و جو، خرید و استرداد بلیط هواپیما آسمان مطرح کنید.



سوالات متداول در مورد بلیط هواپیمایی آسمان

خریداران بلیط هواپیما آسمان در پروازهای داخلی آسمان، 20 کیلوگرم و در پروازهای خارجی 30 کیلوگرم بار می‌توانند همراه داشته باشند. بار دستی هم در پروازهای داخلی تا 5 کیلوگرم و در پروازهای خارجی تا 6 کیلوگرم مجاز است.
برای خرید بلیط هواپیما آسمان می‌توانید هم به صورت حضوری و هم به صورت غیر حضوری اقدام کنید. با توجه به این که خرید آنلاین بلیط هواپیما آسان‌تر است و در زمان و هزینه شما صرفه‌جویی بیشتری می‌کند، توصیه می‌شود پرواز مورد نظر خود را در قاصدک 24 جستجو نمایید؛ بلیط هواپیما آسمان را از فهرست نتایج انتخاب کرده و آن را اینترنتی بخرید.
اگر بلیط هواپیما آسمان را از قاصدک 24 خریده‌اید، می‌توانید به پنل کاربری خود در این سایت مراجعه کرده و از لیست بلیط هواپیما، پرواز مورد نظر خود را انتخاب کرده و بر گزینه درخواست کنسلی کلیک کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص به صفحه راهنمای استرداد بلیط هواپیما در فوتر قاصدک 24 مراجعه نمایید.
هواپیماهای آسمان در حال حاضر با کلاس پروازی اکونومی به مسافران خدمت رسانی می‌کنند.
اگر بلیط هواپیما آسمان را برای پروازهای داخلی از مبدا تهران خریداری کرده‌اید باید به ترمینال 4 فرودگاه مهرآباد مراجعه کنید. اگر هم با پرواز آسمان به تهران برسید، به ترمینال 6 هدایت خواهید شد. برای سفرهای خارجی هم باید به فرودگاه امام خمینی (ره) بروید.
انواع هواپیما بوئینگ، ایرباس، ای‌تی‌‌آر و فوکر در ناوگان این مجموعه فعالیت دارند.
بله، علاوه بر مسیرهای داخلی، در برخی مقاصد بین المللی همچن ایروان، استانبول، کویت، دبی و ... نیز پرواز دارد.