شرکت قطار سفیر

قاصدک 24

شرکت قطارهای سفیر با نام شرکت "سفیر ریل آسیا" مجموعه ای از چندین شرکت قطار مسافری است که به فروش بلیط قطار از طریق اینترنت، ایستگاه های اتوماتیک فروش و نمایندگان مستقر در ایستگاه ها می پردازند. هر یک از این شرکت ها دارای ناوگانی از قطارهای منحصر به فرد خود می باشند که خدمات متنوعی را به مسافران عرضه می کنند. می توان گفت که شرکت های عضو سفیر ریل روی هم رفته بیش از 300 قطار در ناوگان ریلی خود دارند. برخی از این قطارها در طول زمان از قطارهای درجه دو به قطارهای درجه یک تبدیل شده اند.


شرکت های زیر مجموعه سفیر ریل


- وانیا ریل مالک شرکت های غزال، یکی از مدرن ترین واگن های مطابق با استانداردهای بین المللی راه آهن(UIC)، می باشد. غزال دارای ده کوپه جهار نفره و گنجایش چهل مسافر می باشد. علاوه بر امکاناتی چون غذا، بسته های پذیرایی و لوازم خواب، سیستم صوتی و تصویری، سیستم تهویه مطبوع و صندلی و تخت خواب های تاشو نیز به مسافران عرضه می شود. همچنین سرویس های بهداشتی ایرانی و فرنگی دارای مخزن سپتیک بوده که امکان استفاده از آنها را در صورت توقف قطار هم فراهم می کند.

وانیا همچنین قطارهای مارال و دلیجان را هم در ناوگان خود دارد. مارال با سرعت 140 کیلومتر در ساعت، در واقع واگن های فرانسوی درجه دو تحت مالکیت این شرکت است که بازسازی شده و به درجه یک تبدیل شده اند. طراحی سیستم برق و تهویه مناسب، سیستم روشناییLED و نیز سیستم صوتی و تصویری با مانیتورهای 19 اینچی از امکانات پیش بینی شده در این قطارهاست.

دلیجان، دیگر قطار شرکت وانیا ریل،چهار تخته و مجهز به 11 کوپه چهار نفره با گنجایش 44 مسافر است. مسافران دلیجان می توانند از مانیتور مسطح، سیستم تهویه مطبوع، تخت خواب های انعطاف پذیر و نیز میز تاشو در کوپه های خود بهره ببرند.


- مهتاب سیر جم : شرکت مهتاب سیر جم یکی از بزرگ ترین مالکان واگن های مسافرتی در کشور به شمار می رود. این شرکت با هفت سال سابقه و 199دستگاه واگن مسافری، امکانات متنوعی را با خرید یک بلیط قطار سفیر در اختیار مسافران قرار می دهد. از جمله این امکانات می توان به غذا، بسته های مخصوص پذیرایی و چای اشاره کرد. در صورت نیاز به سرگرمی در طول سفر، نیز می توانید به مطالعه روزنامه و کتاب بپردازید، از مانیتور کوپه استفاده کنید و یا با دریافت هدفون از مهماندار، به موسیقی گوش دهید.

خوب است بدانید که در سالن توالت فرنگی هم برای رفاه بیشتر مسافران تعبیه شده است. قطارهای مهتاب در مسیرهای اهواز-مشهد، تهران-خرمشهر، تهران-اندیمشک، تهران-اهواز و تهران-شیراز به جابجایی مسافر می پردازند.

- راه آهن شرقی بنیاد: تعداد قطارهای موجود در ناوگان بنیاد، 131دستگاه واگن مسافربری است که در مسیرهای تهران-مشهد، کرمان-مشهد، ملایر-اراک-مشهد، قم-مشهد، قزوین-مشهد، طبس-مشهد-تهران و کرمان-تهران-بندرعباس و بالعکس به جابجایی مسافر می پردازند. قطارهای موجود در ناوگان بنیاد یا بن ریل عبارتند از سروش، غزال، پرستو، پارسی و پلور. این قطارها در ایستگاه های اصلی مانند تهران و مشهد از مسافران میزبانی می کنند و خدماتی همچون حمل بار و پذیرش اختصاصی را به مشتریان خود عرضه می کنند. در داخل قطارها نیز، مهمانداران با انواع وعده های غذایی گرم و سرد در رستوران و کوپه، آماده پذیرایی از مسافران هستند.
اگر بخواهید سرگرم شوید، سیستم وای فای و نیز قابلیت نمایش انواع فیلم های خارجی و ایرانی در مانیتورهای داخل کوپه برای شما در نظر گرفته شده است. به اضافه اینکه در برخی از قطارهای این شرکت مانند غزال، کتابخانه هم وجود دارد.

آنچه باید در مورد واگن های پارسی بدانید این است که این واگن ها دارای 10 کوپه شش نفره با ظرفیت شصت نفر می باشند. هر واگن دو سرویس بهداشتی و یک کوپه مخصوص مهماندار هم دارد. از دیگر امکانات پیش بینی شده در این واگن ها، سیستم تهویه مطبوع، بدنه کوپه دو لایه و شیشه های دو جداره می باشد که باعث عایق بندی سالن و کوپه ها در برابر حرارت و صدا می شوند. این کوپه ها همچنین دارای سیستم صوتی مرکزی می باشند.


- ریل ترابر سبا، قطارهای غدیر، چهارتخته نگین و اتوبوسی نگین را در ناوگان خود دارد. قطار غدیر، یکی از لوکس ترین، پرسرعت ترین و امن ترین قطارها در کشور محسوب می شود. غدیر در مسیر تهران-مشهد، تهران-یزد، اصفهان-مشهد و بالعکس به صورت هر روزه رفت و آمد می کند. این قطار علیرغم سرعت بالا، لغزش بسیار ناچیزی در هنگام حرکت دارد که حس آرامش و رفاه بیشتری را برای مسافر فراهم می کند. نشستن در کوپه هایی با سیستم تهویه مناسب و نیز سیستم عطرافشان، سفر را برای مسافران دلچسب تر می کند. ضمن اینکه سرویس های بهداشتی ایرانی و فرنگی مجهز به میز تعویض پوشک کودک می باشد که آرامش خاطر را برای کودکان و مادران فراهم می آورد.

نکته جالب اینکه سرگرم شدن در قطارهای غدیر کار سختی نیست. این قطارها از سیستم صوتی و تصویری لمسی برخوردارند که قابلیت های متفاوتی دارند. از پخش فیلم، موسیقی و دیگر محتواهای سرگرمی گرفته تا نمایش موقعیت مکانی، سرعت و اطلاعات مسیر، سیستم احضار مهماندار و نمایش محتوا در دستگاه های الکترونیکی قابل حمل مثل گوشی یا لپ تاپ. قطارهای اتوبوسی نگین نیز با شش واگن، سیستم تهویه مطبوع و امکان پذیرایی در دو وعده صبحانه و عصرانه را دارند و ظرفیت آنها نیز 60 نفر است.


خرید بلیط قطار نور


نورالرضا به عنوان نخستین خریدار بی واسطه واگن های قطار از سازندگان خارجی، استانداردهای اروپایی را در دستور کار خود قرار داده است. سیستم ترمز موجود روی واگن ها ساخت کشور آلمان می باشد، در حالی که درب های کناری و انتهایی و نیز سیستم صوتی و تصویری از برندهای معتبر ژاپنی و اروپایی خریداری شده اند. طبیعتاً با چنین تجهیزات مدرنی خریداران بلیط قطار نورالرضا سفر فوق العاده ای را تجربه خواهند کرد.

چرا که کوپه های این قطار به سیستم های تهویه مطبوع، صندلی های ارگونومیک با قابلیت تبدیل به تخت خواب و چهار کانال صوتی و تصویری با قابلیت تنظیم از داخل کوپه توسط مسافر مجهز هستند و تمامی این امکانات به مسافران، نوید یک سفر راحت و آرام را می دهند. به امکانات ذکر شده، وجود دوربین های مدار بسته در راهروهای تمام واگن ها را اضافه کنید تا خیالتان از بابت امنیت عمومی قطاری که با آن سفر می کنید، راحت شود. در پایان بد نیست بدانید که نورالرضا مبتکر اولین واگن ویژه بانوان در ایران می باشد که تنها مهمانداران خانم در آن به ارائه خدمات به مسافران می پردازند.

قطارهای نور در مسیرهای تهران - مشهد، اصفهان - مشهد، تهران - شیراز و بالعکس به جابجایی مسافر می پردازند. از این رو بلیط قطار نور در مسیرهای ذکر شده به راحتی و از طریق سامانه خرید بلیط سفر قاصدک 24 قابل خریداری می باشد. بلیط هایی که در دو نوع مختلف بلیط قطار نور گردشگری و بلیط قطار نور VIP به مسافران ارائه میشود.

در این میان همچنین جالب است بدانید، قطارهای نور به جهت امکانات بالایی که دارند از سوی راه آهن جمهوری اسلامی ایران به عنوان نخستین قطار گردشگری کشور معرفی شده اند. قطارهای VIP نیز با تجهیزاتی متفاوت نسبت به سایر قطارهای نور، به مسافران خدمت رسانی می کند که از میان آنها می توانیم به ست کامل روکش صندلی و تخت خواب، پذیرایی منحصر به فرد، وسایل شخصی یکبار مصرف و ... اشاره کنیم. امکاناتی که موجب می شود بلیط قطار نور VIP با قیمتی بالاتر از سایر بلیط های قطار به فروش برسد.


خرید بلیط قطار کوثر


شرکت قطارهای مسافری کوثر فعالیت خود را در سال 1384 با خرید دو رام قطار غزال در کشور آغاز و اقدام به عرضه بلیط قطار کوثر به مسافران نمود. از این رو مسافران محترم با خرید بلیط قطار کوثر در حقیقت بلیط قطارهای مسافری لوکس 4 تخته غزال را خریداری کرده و خود را برای مسافرت با این قطارها آماده می کنند. جالب است بدانید قطارهای ریل سبز کوثر که در حال حاضر تعداد آنها به 5 رام قطار افزایش پیدا کرده است، مجهز به رستوران هستند که مسافران می توانند در صورت تمایل از امکانات آنها بهره بگیرند.

این قطارها همچنین به سایر امکانات رفاهی از جمله سیستم های صوتی و تصویری، ویلچر برای سالمندان، آرشیو روزنامه، کتاب و مجلات مجهز شده اند و قادر به جابجایی 2000 مسافر در روز می باشند. شایان ذکر است بلیط قطار کوثر در حال حاضر در مسیرهای تهران - مشهد - تهران، مشهد - بندرعباس - مشهد و یزد - مشهد - یزد به فروش می رسد و از قیمت مناسبی نیز برخوردار می باشد. این بلیط به راحتی، از طریق وب سایت قاصدک 24 قابل رزرو و خریداری می باشد از این رو کاربران محترم برای خرید بلیط قطار کوثر در مسیرهای ذکر شده، می توانند این بلیط را از بخش مربوطه در سامانه یا اپلیکیشن قاصدک 24 خریداری نمایند.

بایدها و نبایدهای مسافران در قطار های سفیر ریل


اگر قرار است از یکی از قطارهای سفیر ریل استفاده کنید باید به قوانینی که از شما خواسته شده است، عمل کنید. برای مثال شما مجاز به همراه داشتن هر چیزی در قطار سفیر نیستید. همه آن چیزی که می توانید با خود ببرید از کیف دستی، بسته و چمدان های کوچک حاوی لوازم شخصی تا صندلی چرخ دار بیمار، کالسکه بچه و قفس پرندگان(حداکثر تا 40 سانتی متر) را شامل می شود.

اما خوب است بدانید که شما چه چیزهایی را نمی توانید وارد قطار سفیر ریل کنید. این وسایل شامل موارد زیر می باشند:

  • اسلحه، مهمات، مواد منفجره و اشیای قاچاق
  • مواد سمی، اسیدی، بیماری زا و بدبو
  • مواد آتش زا و سوختی
  • مواد و وسایل رادیواکتیو
  • حيوانات اهلی و وحشی
  • بارهای حجيم مانند بسته های بزرگ و كارتن

به علاوه، وسایلی که مسافر با خرید یک بلیط قطار سفیر همراه خود وارد این وسیله نقلیه می کند نیز باید در اندازه ای باشد که برای سایر مسافران مزاحمت ایجاد نکند یا موجب خسارت به قطار نشود. از اين رو نبايد از ابعاد 75 سانتی متر و وزن 30 كيلو گرم تجاوز كند. مسئوليت حفظ و نگهداری وسائل همراه مسافر به عهده وی می باشد و اين شركت مسئوليتی در قبال اموال گمشده مسافر نمی پذیرد. برای تهیه بلیط قطار سفیر ریل، می توانید به سایت قاصدک24 مراجعه کنید.