خرید اینترنتی بلیط قطار رجا

قاصدک 24

اگر به دنبال یک سفر اقتصادی در مقاصد دور باشید، احتمالا بلیط قطار در انتخاب‌های شما قرار دارد. از سویی برای مسافرانی که روحیه ماجراجویانه دارند، مسافرت با قطار یک تجربه ناب و هیجان‌انگیز خواهد بود. پس در ادامه با ما همراه شوید تا با شرکت رجا (راه آهن جمهوری اسلامی ایران)، انواع قطارهای آن، نحوه رزرو و نکات مهم در خرید اینترنتی بلیط قطار رجا بیشتر آشنا شوید.

 
قطار رجا

درباره شرکت قطار رجا

 

ضرورت توسعه راه‌های ارتباطی موجب شد از سال 1306، کلنگ اولین راه آهن دولتی ایران به زمین بخورد.  از سویی با توسعه حمل و نقل ریلی، در سال 1376 فعالیت‌های حمل بار و مسافر به طور کامل از یکدیگر جدا شدند و حمل مسافر به شرکت ریلی رجا واگذار شد.

این مجموعه به عنوان تنها شرکت فعال در زمینه صنعت مسافری ریلی با صد در صد سهام دولتی فعالیت خود را آغاز کرد و از اسفند ماه سال 1388 به سازمان تامین اجتماعی واگذار شد.

شرکت رجا با 1100 نیروی متخصص و کارآمد و ارائه قطارهای متنوع موجب شده افراد با بودجه‌ها و سلیقه‌های مختلف بتوانند با تهیه بلیط قطار سفر زمینی خود را با آسودگی خاطر بگذرانند.

شرکت قطار رجا

انواع قطارهای رجا را بشناسید

 

در ادامه با قاصدک 24، از بهترین سایت‌های خرید بلیط سفر همچون خرید بلیط هواپیما لحظه آخری همراه شوید تا انواع قطارهای شرکت رجا را بیشتر بشناسید:


انواع قطار رجا

قطارهای چهار تخته رجا

 

این قطارها در 3 گروه 3، 4 و 5 ستاره طبقه‌بندی شده‌اند. امتیاز بندی‌ها بر اساس پارامترهایی همچون امکانات و خدمات ارائه شده، سن واگن، تجهیزات فنی و... انجام می‌شود. این نوع قطارها از لحاظ امکانات و سطح کیفی خدمات بسیار پرطرفدار هستند و از بهترین گزینه‌ها برای سفر خانوادگی به شمار می‌روند. در ادامه با آن‌ها بیشتر آشنا خواهید شد:

  • واگن‌های البرز، توس، خلیج فارس به صورت قطار3 ستاره چهار تخته رجا
  • واگن‌های سپهر، سیمرغ، سیمرغ نوین، سبز، سبز نوین، سریر، آهو، نوین، غزال، امید به صورت قطار 4 ستاره رجا چهار تخته
  • واگن‌های زندگی به صورت قطار 5 ستاره چهار تخته رجا

امکانات قطارهای 4 تخته رجا نیز به صورت 2 دستگاه سرویس بهداشتی در هر واگن (ایرانی و فرنگی)، تهویه مطبوع و شیشه‌های دو جداره، سیستم صوتی و تصویری، پریز برق 220 ولت، چراغ مطالعه انفرادی، میزهای تاشو داخل کوپه، پذیرایی شام بصورت انتخابی با دریافت هزینه اضافی روی بلیط و ... است.

 قطار 4 تخته رجا


قطار 4 تخته 5 ستاره زندگی؛ اولین قطار لوکس ایران

اولین قطار لوکس کشور که از سوی رجا وارد شده با سه کلاس قیمتی زندگی با عصرانه، با شام و با شام ویژه فعالیت دارد. قطار زندگی رجا در مسیر تهران مشهد فعالیت دارد و در آینده  قطار مشابهی در مسیر تهران به شیراز و برعکس اضافه خواهد شد. امکانات قطار زندگی رجا نیز به صورت زیر است:

  • رستوران دو طبقه دارد و انواع غذای ایرانی، پیش غذا و دسرهای متنوع در آن‌ها سرو می‌شود.
  •  در هر واگن مهمانداران آموزش دیده و مجرب پاسخ‌گوی مسافران هستند.
  • قابلیت تنظیم دما توسط مسافر، تجهیزات صوتی و تصویری داخل کوپه به همراه امکان انتخاب محتوا با ریموت وجود دارد.
  • سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی مجهز در دو طرف واگن، وای فای، امکان ثبت سفارش داخل کوپه برای سالمندان و افراد معلول و... از سایر خدمات این قطار است.

 
قطار 5 ستاره زندگی رجا

قطارهای سالنی/ صندلی رجا

 

در این نوع قطار هر واگن به صورت یک سالن طویل است و چیدمان صندلی‌ها همانند اتوبوس یا هواپیما است. 3 ستاره آن به صورت قطار ریل‌باس ارم و قطار اتوبوسی است و 4 ستاره آن قطار‌ تندروی پردیس و قطار صبا (اتوبوسی دو طبقه) است.

زمان راه افتادن این قطارها بیشتر در  طول روز است و برای سفر گروهی و تورگردان گزینه مناسبی به شمار می‌رود. گفته می‌شود قطارهای سالنی در دسته ارزان ترین بلیط های قطار رجا قرار دارند. اگر چه از نظر کیفیت و خدمات ارائه شده، در سطح خوبی جای دارند. امکانات قطارهای سالنی رجا نیز به صورت زیر است:

  • قطار تندروی پردیس 160 کیلومتر در ساعت سرعت دارد و صندلی‌های آن شبیه صندلی‌های هواپیما هستند.
  • واگن‌های قطار پردیس به صورت کامل عایق‌بندی شده‌ هستند.
  •  سیستم گرمایش و سرمایش در سقف واگن قرار دارد و درجه حرارت را به‌ صورت خودکار تنظیم می‌کند.
  • داخل هر واگن یک سیستم صوتی و تصویری مرکزی جهت پخش فیلم و موسیقی تعبیه شده است.
  • امکان سفارش غذا در زمان تهیه بلیط نیز وجود دارد.
  • قطارهای اتوبوسی صبا در کلاس 4 ستاره قرار دارد و سالن دو طبقه به صورت ردیف‌های 4 نفره ارائه می‌دهد.
  • کلاس‌های 3 ستاره هم برای خرید بلیط ارزان رجا بسیار مناسب هستند و می‌توانید از امکاناتی همچون تهویه مطبوع و سیستم صوتی و تصویری بهره‌مند شوید.

 قطار سالنی رجا


قطارهای شش تخته رجا

 

قطارهای شش تخته رجا در دو گروه 2 ستاره و 3 ستاره دسته‌بندی می‌شوند. این واگن‌ها در دو نوع 10 و 11 کوپه 6 نفره ارائه می‌شوند. در ادامه با ویژگی‌ها و امکانات قطار 6 تخته رجا نیز بیشتر آشنا خواهید شد:

  • قطارهای 6 تخته به صورت 3 ستاره میلاد و پارسی و 2 ستاره زاگرس و نسیم ارائه می‌شوند.
  • از دیدگاه مسافران، این نوع قطار بسیار اقتصادی و مقرون به صرفه به شمار می‌رود.
  • این قطار برای سفر جمعی به ویژه گروه‌های صنفی همچون دانشجویان و مراکز فرهنگی و مذهبی انتخاب مناسبی به شمار می‌رود.
  • کوپه مسافران به صورت دو ردیف سه نفره روبه‌روی هم و هنگام خوابیدن 6 تخت به صورت دو تخت در پایین، دو تخت در وسط و دو تخت در بالا، روبه‌روی هم هستند.
  • هر واگن با 2 دستگاه سرویس بهداشتی، یک نیم کوپه سرویس مخصوص مهماندار، تهویه مطبوع، شیشه دوجداره و... به مسافران خدمات ارائه می‌دهد.

قطار شش تخته رجا


قیمت بلیط قطار رجا

 

تعرفه بلیط قطار رجا بر اساس طول مسیر، میزان تقاضا، سن و تجهیزات فنی واگن، خدمات ارائه شده و... متفاوت خواهد بود. به ویژه با توجه به تنوع قطارها، این امکان فراهم شده تا افراد با بودجه‌های مختلف بتوانند از قطار اقتصادی و مقرون به صرفه تا مجهز و گران را رزرو کنند. اما به طور کل قیمت بلیط قطار این شرکت مسافری ریلی نسبت به سایرین به صرفه‌تر و مناسب‌تر به نظر می‌رسد. 

قیمت بلیط قطار رجا

مسیر‌های پرتردد شرکت قطار رجا

شرکت ریلی رجا با ارائه قطارهای متنوع در سرتاسر کشور در حال ارائه خدمات است. در ادامه با مسیرهای پرتردد آن همچون قطار تهران بیشتر آشنا خواهید شد: 



پرترددترین مسیرهای قطار رجا

خرید بلیط قطار رجا با قاصدک 24

قاصدک 24 از معتبرترین منابع خرید بلیط هواپیما، قطار و اتوبوس به صورت اینترنتی شمار می‌رود. جهت رزرو بلیط قطار کافی است از منو سایت بر سربرگ قطار کلیک کرده، یکی از گزینه‌های یک طرفه یا رفت و برگشت، مسافران عادی، ویژه خواهران، ویژه برادران، کوپه دربست قطار یا "حمل خودرو می‌خواهم" را انتخاب کنید.

سپس مبدا، مقصد، تاریخ سفر و تعداد مسافران را مشخص نموده و با کلیک بر دکمه جستجو لیست بلیط‌های موجود را مشاهده کنید.  از فیلتر نتایج، بخش شرکت‌های حمل و نقل ریلی، رجا را تیک بزنید تا فقط لیست بلیط‌های رجا به نمایش درآید. با فشردن دکمه جزئیات بلیط هم نوع کوپه، امکانات قطار، ظرفیت، ایستگاه‌های توقف و قوانین استرداد را می‌توانید مورد بررسی قرار دهید. سپس بلیط مورد نظر خود را با کلیک بر روی گزینه انتخاب ثبت کرده و درنهایت با پرداخت آنلاین هزینه، خرید اینترنتی بلیط قطار رجا را تکمیل کنید.


خرید آنلاین بلیط قطار رجا


سوالات متداول در مورد بلیط قطار رجا

میزان جریمه کنسلی بلیط قطار رجا چه قدر است؟
تا 12ظهر روز قبل از حرکت 90% مبلغ بلیت بازگردانده می‌شود؛ از 12ظهر روز قبل از حرکت تا 3 ساعت مانده به حرکت 70% بهای بلیت و از 3 ساعت مانده تا لحظه راه افتادن قطار 50% نرخ بلیت عودت داده می‌شود؛ پس از حرکت هم امکان استرداد بلیط قطار وجود ندارد.
قیمت بلیط قطار کوپه دربست رجا چند است؟
قیمت بر اساس عوامل مختلفی همچون نوع قطار، مسافت، تاریخ سفر و.. متغیر است. توجه داشته باشید درواقع هزینه اضافه هر نفر را باید بپردازید. اما دیگر هزینه خدمات و پذیرایی را برای صندلی‌های خالی پرداخت نمی‌کنید. از این رو، هزینه‌های شما کاهش پیدا می‌کند. به ازای هرکوپه دربست هم می‌توان فقط یک نفر مسافر اضافه بر نفرات همراه خود داشت. اما تمام وجه بلیط دریافت خواهد شد و فرد باید در همان کوپه مستقر شود. جهت بررسی نرخ‌ها کافی است مسیر و زمان سفر را خود در ابتدای این صفحه از قاصدک 24 مشخص کرده و گزینه کوپه دربست را انتخاب کنید تا لیست و قیمت به نمایش درآید.
میزان تخفیف بلیط قطار رجا برای کودکان چه‌قدر است؟
در قطار داخلی رجا برای افراد 2 تا 12سال نرخ بلیط نیم‌بها است. برای کودک زیر 2 سال هم در صورت عدم تخصیص جا 10% نرخ اصلی محاسبه می‌شود. در صورت درخواست جا برای کودک زیر 2 سال هم قیمت نیم‌بها است.
بلیط قطار رجا را در کدام مسیرها می‌توان خریداری کرد؟
این شرکت تمامی مسیرها را در نقاط مختلف ایران پوشش می‌دهد. از این رو، فروش بلیط قطار رجا به مقصد اغلب شهرها به ویژه در خطوط پر تردد انجام می‌گردد.
آیا امکان حمل خودرو با قطار رجا هست؟
واگن‌های ویژه حمل خودرو رجا در مسیرهای مختلف با رعایت قوانین و ضوابط در حال ارائه خدمات هستند. کافی است هنگام جست و جو بلیط قطار در ابتدای این صفحه از قاصدک 24 بر روی گزینه "حمل خودرو می‌خواهم" بزنید.