راهنمای خرید اینترنتی بلیط هواپیما

{{(adult + inf).toLocaleString('fa')}} مسافر
قاصدک 24

مراحل خرید آنلاین بلیط هواپیما


امروزه با اینکه بسیاری از ما اغلب خریدهای خود را از فروشگاه های مجازی انجام می دهیم اما هنوز هم ممکن است برخی از اشتباهات کوچک ما را در اینگونه خرید ها با دردسر مواجه نماید، به طور مثال خرید اینترنتی یک بلیط هواپیما را در نظر بگیرید، شاید در نگاه اول همه چیز ساده به نظر برسد اما اگر به نکات کوچکی که در حین خرید وجود دارند توجه نکنید ممکن است متحمل جریمه شوید و یا حتی پرواز خود را از دست بدهید.
اجازه بدهید این موضوع را با شرح یک مثال توضیح دهیم. فرض کنید برای خرید یک بلیط هواپیما اقدام کرده اید، همه مراحل را طی نموده اید و حال می خواهید اطلاعات خود را در سامانه وارد کنید؛ نام شما "حسن" است اما به اشتباه اسم "حسین" را در سامانه ثبت می کنید یا نام تان را در قسمت نام خانوادگی نیز وارد می کنید. بلیط به نام شما ثبت و صادر می شود، بعد راهی فرودگاه می شوید و هنگام بررسی، ماموران متوجه مغایرت نام درج شده در بلیط هواپیما با کارت شناسایی شما می شوند. در این موقعیت به شما اجازه پرواز داده نمی شود و به همین سادگی پروازتان را از دست می دهید!
حال فرض کنید قبل از رفتن به فرودگاه و بعد از صدور بلیط متوجه این اشتباه شده اید. در بلیط های سیستمی به هیچ وجه امکان تغییر نام را ندارید، پس باید بلیط تان را کنسل کنید، جریمه کنسلی را بپردازید و دوباره خرید کنید. در بلیط های چارتری هم تصمیم با چارتر کننده بلیط است اما در هر صورت اغلب متحمل پرداخت خسارت خواهید شد. قضیه پیچیده شد؟! نه، نگران نباشید. ما شما را در خرید یاری می کنیم تا مطمئن و بی دردسر سفر کنید. با ما همراه باشید.


نحوه خرید بلیط هواپیما داخلی در قاصدک24


مرحله 1: پس از ورود به سایت قاصدک24 همانطور که در تصویر می بینید، صفحه اصلی سامانه خرید اینترنتی قاصدک24 نمایش داده می شود. برای خرید اینترنتی بلیط هواپیما اولین گام ورود به بخش "بلیط هواپیما" است.
مرحله 2: بسته به اینکه مقصد سفر شما در داخل از کشور یا خارج از آن قرار دارد باید یکی از آیکون های "پرواز داخلی" یا "پرواز خارجی" را انتخاب نمایید.

راهنمای خرید بلیط هواپیما 1

مرحله 3: قاصدک 24 پرواز به سراسر شهرهای کشور و اغلب مقاصد بین المللی را برایتان فراهم کرده است پس تنها کافیست نام "مبدا" و "مقصد" خود را در لیست نمایش داده شده انتخاب نمائید.
مرحله 4: در قسمت "تاریخ پرواز" در تقویم نمایش داده شده روی روزی که برای سفر مد نظرتان است کلیک نمائید.
مرحله 5: در قسمت "تعداد مسافران" باید تعداد کل مسافران را وارد کنید یعنی همه افراد، چه بزرگسال و چه کودک، این بخش بیشتر به منظور بررسی پروازهایی است که به اندازه افراد مورد نظر شما ظرفیت دارند اما در سایر بخش ها به دلیل تفاوت در قیمت ها، تعداد افراد بزرگسال و کودک تفکیک خواهند شد.
مرحله 6: حالا روی آیکون "جستجو" کلیک کنید.

راهنمای خرید بلیط هواپیما 2
راهنمای خرید بلیط هواپیما 3
راهنمای خرید بلیط هواپیما 4
مرحله 7: در این قسمت می توانید قیمت ارزان ترین بلیط هواپیما موجود را در روزهای قبل و بعد از تاریخ انتخابی خود مشاهده نمایید.
مرحله 8: همچنین در این صفحه شما امکان مشاهده و مقایسه تمامی پرواز های موجود در روز انتخابی اتان را دارید، این پرواز ها به طور پیش فرض تمامی بلیط های چاتری و سیستمی موجود در دو کلاس پروازی بیزینس و اکونومی تمامی ایرلاین ها را شامل می شود.

راهنمای خرید بلیط هواپیما 5
راهنمای خرید بلیط هواپیما 6
مرحله 9: اگر دنبال یک بلیط خاص هستید باید از 4 فیلتر تعبیه شده در سامانه کمک بگیرید. این فیلتر ها شامل فیلتر قیمت، نوع بلیط، ساعت پرواز و شرکت های هواپیمایی اند.
مرحله 10: فیلتر "قیمت" بازه ای از کمترین قیمت تا بیشترین قیمت در مسیر انتخابی تان را شامل می شود، پس اگر دنبال یک بلیط هواپیما با یک قیمت خاص هستید باید از این فیلتر کمک بگیرید.
مرحله 11: در فیلتر "نوع بلیط" نیز امکان انتخاب بلیط های چارتری یا سیستمی یا کلاس های اکونومی یا بیزینس را دارید پس اگر کلاس پروازی خاصی مدنظرتان است یا فقط می خواهید لیست بلیط های چارتری یا سیستمی را ببینید می توانید با این فیلتر لیستتان را محدودتر نمائید.

راهنمای خرید بلیط هواپیما 7
مرحله 12: فیلتر بعدی که در اختیارتان است فیلتر "ساعت پرواز" (زمان) است. این فیلتر نیز به شما امکان می دهد تا درصورتی که مایلید پروازتان حتما در یک زمان مشخص صورت گیرد، آن را از سه بازه ی زمانی صبح (۴:۰۰ الی ۱۲:۰۰)، عصر (۱۲:۰۰ الی ۱۸:۰۰) و شب (۱۸:۰۰ الی ۴:۰۰) انتخاب کنید تا سریعتر به نتیجه برسید
مرحله 13: فیلتر آخر نیز شما در انتخاب یک ایرلاین خاص که در تاریخ مورد نظرتان به مقصد درخواستی پرواز دارد، یاری می نماید. لازم به ذکر است قاصدک 24 با تمامی ایرلاین داخلی واغلب ایرلاین های خارجی قرارداد همکاری دارد. *(پ.ن 1)

راهنمای خرید بلیط هواپیما 8
مرحله 14: در این قسمت باید بلیط مورد نظر خود را انتخاب کنید و روی آیکون "خرید آنلاین" کلیک نمائید.

راهنمای خرید بلیط هواپیما 9
مرحله 15: در صفحه نمایش داده شده شما می توانید تمامی مشخصات بلیط هواپیمای انتخابی خود نظیر مسیر پروازی، شماره پرواز، شرکت هواپیمایی، نوع هواپیما، تعداد ظرفیت باقی مانده، قیمت (در بلیط های سیستمی به صورت تفکیک شده به صورت بزرگسال، کودک و نوزاد و در بلیط های چارتری به صورت بزرگسال و نوزاد*( پ.ن 2)) و تاریخ پرواز را ببینید.
مرحله 16: در این قسمت "تعداد بلیط" تعداد هریک از مسافران را به صورت تفکیک شده (بزرگسال، کودک و نوزاد *(پ.ن 3)) وارد نمایید.
مرحله 17: پس از چک تمامی مشخصات و وارد نمودن تعداد مسافران روی آیکون "درخواست رزرو" کلیک نمایید.

راهنمای خرید بلیط هواپیما 10
مرحله 18: در صفحه جدید باید اطلاعات مسافران را وارد کنید. همانطور که می بینید تمامی مشخصات بلیط رزروی شما در بالای صفحه به نمایش در آمده است و مبلغ کلی که باید به ازای تمام مسافران پرواز بپردازید نیز مشخص گردیده است.
مرحله 19: قسمت مربوط به "مشخصات خریدار" باید توسط خریدار اصلی تکمیل شود. شما باید در این قسمت در پروازهای داخلی نام و نام خانوادگی را ترجیحاً به صورت انگلیسی و در پروازهای خارجی اجبارا به صورت انگلیسی وارد نمایید (به طور مثال: mohammad mohammadi)، تکمیل قسمت ایمیل نیز اجباری است زیرا که پس از خرید، بلیط مربوطه به آدرس ایمیل شما ارسال خواهد شد (به طور مثال: ******@yahoo.com) و در نهایت یک شماره تلفن همراه با صفر ابتدایی (به طور مثال: ******* 0912) وارد نمایید.
مرحله 20: اگر در وارد کردن تعداد مسافران مرتکب اشتباهی شده باشیم آیا باید تمامی مراحل را از ابتدا طی کنیم؟ خیر، آیکون های "+ بزرگسال"، "+ کودک" و "+ نوزاد" به شما امکان می دهند تا در صورت فراموش نمودن هریک از مسافران بتوانید با توجه به اینکه مسافر بزرگسال است یا کودک با کلیک بر روی آیکون مربوطه یک فیلد به لیست تکمیل اطلاعات خود اضافه نمائید.

راهنمای خرید بلیط هواپیما 11
مرحله 21: مشخصات اولین مسافر را وارد نمائید، ابتدا در فیلد "جنسیت" یکی از گزینه های خانم یا آقا را انتخاب بعد در قسمت "نام"، اسم مسافر و در قسمت "نام خانوادگی" اسم فامیل او را وارد نمائید. توجه داشته باشید که مشخصات مسافر دقیقا مطابق مشخصات ثبت شده او در کارت شناسایی اش باشد. پر کردن فیلد "کارت ملی" نیز الزامی است، در این فیلد می بایست شماره ملی خود را بدون هیچ کاراکتر اضافه ای وارد نمایید ( به طور مثال: *******431).

راهنمای خرید بلیط هواپیما 12
مرحله 22: در قسمت "تاریخ تولد" نیز می بایست روز، ماه و سال تولد خود را از لیست نمایش داده شده انتخاب نمایید.
مرحله 23 و 24: در گوشه ی سمت چپ بالای هر فیلد نیز قسمتی به نام "مسافران سابق" وجود دارد که در صورتی که قبلا از این سامانه خرید کرده باشید می توانید با کلیک روی این قسمت لیستی از مسافران سابق را ببنید و در صورت نیاز بدون وارد کردن دوباره مشخصات مسافر، آنها را از این لیست انتخاب نمایید.

راهنمای خرید بلیط هواپیما 13
راهنمای خرید بلیط هواپیما 14
مرحله 25: اگر شما یا یکی از همراهانتان تبعه کشوری به جز ایران (خارجی) باشد می بایست با کلیک به روی گزینه ی "اتباع خارجی" که در گوشه ی سمت راست بالای هر فیلد آن را مشاهده می نمایید، فیلد مخصوص تبعه خارجی را برای مسافر مزبور باز نمایید و همانند مسافران قبلی با وارد کردن جنسیت (خانم/آقا)، نام و نام خانوادگی و تاریخ تولد به ثبت مشخصات مسافر بپردازید. فراموش نکنید وارد نمودن "شماره پاسپورت" و "تاریخ انقضا"ی آن نیز برای اینگونه مسافران ضروری است.
مرحله 26: برای اتباع خارجی، در فیلد "کشور محل تولد" می توانید با وارد کردن حداقل دو کاراکتر کشور مورد نظر خود را از لیست نمایش داده شده انتخاب نمایید.

راهنمای خرید بلیط هواپیما 15
مرحله 27: در نهایت پس از تکمیل اطلاعات تمامی مسافران، روی آیکون "ثبت اطلاعات" کلیک نمایید.

راهنمای خرید بلیط هواپیما 16
همانگونه که در تصویر زیر می بینید اطلاعات بلیط، خریدار و مسافران همگی در یک صفحه قابل مشاهده است و خرید نیز با کلیه ی کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
مرحله 28: در این قسمت می توانید با وارد کردن کد تخفیف قاصدک 24 از تخفیف این مجموعه استفاده نمایید و پس از اعمال کد تخفیف، بلیط هواپیما ارزانتری را خریداری نمایید.
مرحله 29: حال تنها کافیست پذیرش قوانین و مقررات را تایید کنید.
مرحله 30: با کلیک بر روی آیکون "پرداخت آنلاین" وارد درگاه خرید شوید.

راهنمای خرید بلیط هواپیما 17
مرحله 31: در درگاه خرید اینترنتی خریدار می بایست با وارد کردن شماره کارت (شماره 16 رقمی درج شده بر روی کارت های بانکی عضو شتاب)، رمز اینترنتی کارت، شماره شناسایی دوم (cvv2)، تاریخ انقضای کارت بانکی و حروف نمایش داده شده در تصویر امنیتی، اطلاعات بانکی خود را تکمیل نماید. دقت داشته باشید که درج آدرس ایمیل در این بخش اختیاری می باشد.
مرحله 32: حال اگر روی گزینه "پرداخت" کلیک کنید بلیط هواپیمای مورد نظر به نام شما رزرو شده و پس از تایید کارشناسان بخش فروش این سامانه به نام شما ثبت و پس از صدور بلیط مربوطه به آدرس ایمیلتان ارسال می گردد. یادآور می شویم بلیط رزرو شده پس از خرید در پنل شخصی کاربر قابل ملاحظه است.
مرحله 33:  اگر به هر دلیلی از خرید منصرف شده اید می توانید با کلیک بر روی آیکون "انصراف"، بلیط رزروی خود را قبل از پرداخت کنسل نمایید.

راهنمای خرید بلیط هواپیما 18
پس از انجام این مرحله، بلیط یا بلیط های درخواست داده شده به آدرس ایمیل شما ارسال خواهد گردید. همچنین در صورتی که در هریک از مراحل خرید به مشکلی برخوردید می توانید آن را با کارشناسان بخش فروش و پشتیبانی ما در میان بگذارید. در پایان یادآور می شویم که امکان کنسل کردن بلیط خریداری شده و استرداد مبلغ آن نیز با توجه به قوانین و مقررات مربوطه در قاصدک 24 مهیا است؛ لذا کاربران محترم می توانند با آگاهی از این قوانین با آسودگی خاطر بلیط سفر مورد نظر خود را خریداری نمایند.

* نحوه خرید بلیط هواپیما خارجی در قاصدک24 هم مطابق پروازهای داخلی است و فقط شما باید هنگام خرید، شماره پاسپورت و تاریخ انقضای پاسپورت هر مسافر را وارد کنید.

پ.ن1: قاصدک 24 با تمامی شرکت های هواپیمایی داخلی و برخی شرکتهای خارجی همکاری می کند. ایرلاین های ایرانی تابان ایر، ماهان ایر، کیش ایر، ایران ایر، کاسپین ایر، زاگرس، آتا، ایران ایرتور، آسمان، قشم ایر، اترک، معراج، نفت ایر، ایر ارشیا، پویا ایر و فارس ایر. ایرلاین های خارجی اطلس جت، هواپیمایی قطر، ترکیش، ایر عربیا، امارات، اتحاد، کویت، عمان ایر، پگاسوس، العراقیه، فلای دبی، کرندون، کام ایر، فلای بغداد، الناصر، Aegean Airlines، Onur Air، آذربایجان ایر، China Southern Airlines، ایتالیا، BoraJet، Georgian Airways، اروپا، ایر آسیا، ، تلویند، ایرایشیا، گرندون، Air Armenia، Jazeera Airways،Aeroflot و براجد.
پ.ن2: اینکه قیمت بلیط کودک یا نوزاد چند درصد قیمت بلیط بزرگسال باشد اغلب در ایرلاین های مختلف، متفاوت است اما اغلب قیمت بلیط کودک 1/2 قیمت بلیط بزرگسال در همان ایرلاین است.
پ.ن3: در بلیط های سیستمی مسافران زیر دو سال نوزاد، مسافران 2 تا 12 سال کودک و 12 سال به بالا بزرگسال محسوب می شوند اما در بلیط های چارتری فقط دو نوع بلیط، یعنی بزرگسال و نوزاد داریم و افراد بالای دو سال بزرگسال محسوب می شوند. ضمنا برای مسافران نوزاد در هواپیما صندلی اختصاص داده نمی شود.