راهنمای خرید اینترنتی بلیط قطار

قاصدک 24

قطار شیوه‌ای امن و لذت‌بخش برای مسافرت است که هزینه‌ی مقرون به صرفه‌ای دارد. حال اگر قصد دارید با این وسیله حمل و نقل محبوب سفر کنید و نمی‌دانید «چگونه بلیط قطار بخریم؟» با سایت خرید اینترنتی بلیط هواپیما قاصدک 24 در این مطلب همراه شوید.


مراحل خرید آنلاین بلیط قطار 


خرید آنلاین یکی از محبوب‌ترین و آسان‌ترین روش‌های دریافت بلیط قطار است که در زیر جزئیات کامل آن آورده شده است:

مرحله 1: برای خرید اینترنتی اولین گام ورود به بخش «بلیط قطار» است.
مرحله 2: قاصدک 24 امکان سفر به سراسر شهرهای کشور و برخی از مقاصد خارجی را در این بخش برای شما فراهم کرده است. پس تنها کافیست یکی از گزینه های یک یا دو طرفه را برای بلیط های رفت یا رفت و برگشت انتخاب کنید.

آموزش خرید اینترنتی بلیط قطار 1

نحوه خرید بلیط قطار یک طرفه در قاصدک24


در این بخش با راهنمای خرید بلیط قطار یک طرفه آشنا می‌شویم و به طور دقیق مراحل آن را بیان می‌کنیم:

مرحله 3: اگر گزینه انتخابی شما بلیط یک طرفه است می بایست نام "مبدا" و "مقصد" خود را در لیست نمایش داده شده انتخاب نمائید.
مرحله 4: در قسمت "تاریخ رفت" در تقویم نمایش داده شده روی روزی که برای سفر مد نظرتان است کلیک نمائید.
مرحله 5: یکی از سه گزینه " مسافرین عادی"، " ویژه خواهران" یا " ویژه برادران" را با توجه به اولویت سفر خود انتخاب کرده
مرحله 6: در قسمت "تعداد مسافران"، تعداد کل مسافران را وارد کنید یعنی همه افراد، چه بزرگسال و چه کودک، این بخش بیشتر به منظور بررسی قطارهایی است که به اندازه افراد مورد نظر شما ظرفیت دارند اما در سایر بخش ها به دلیل تفاوت در قیمت ها، تعداد افراد بزرگسال و کودک تفکیک خواهند شد.

آموزش خرید اینترنتی بلیط قطار 2

آموزش خرید اینترنتی بلیط قطار 3
آموزش خرید اینترنتی بلیط قطار 4
مرحله 7: اگر به صورت دسته جمعی سفر می کنید می توانید با کلیک بر روی فیلد "کوپه دربست" از امکان رزرو کردن کوپه به صورت کامل برخوردار شوید و هزینه کمتری را بابت تعداد صندلی های خالی پرداخت نمایید. * (پ.ن 1)
مرحله 8: حالا روی آیکون "جستجو" کلیک کنید.

آموزش خرید اینترنتی بلیط قطار 5
مرحله 9: در این قسمت می توانید لیست نمایش داده شده را بر اساس " ساعت حرکت" یا " کمترین قیمت" بلیط قطار مرتب سازی کنید و برنامه قطارهای موجود در مسیر انتخابی خود را در روزهای قبل و بعد از تاریخ سفر نیز مشاهده نمایید.

آموزش خرید اینترنتی بلیط قطار 6
مرحله 10: همچنین در این صفحه شما امکان مشاهده و مقایسه تمامی قطارهای موجود در روز انتخابی تان را دارید، این قطارها به طور پیش فرض تمامی شرکت های حمل و نقل ریلی را شامل می شوند.
بنابراین اگر دنبال یک بلیط خاص هستید باید از 2 فیلتر تعبیه شده در سامانه کمک بگیرید. این فیلتر ها شامل زمان و شرکت های حمل و نقل ریلی هستند.
مرحله 11: فیلتر " ساعت حرکت" به شما امکان می دهد تا درصورتی که مایلید سفرتان حتما در یک زمان مشخص صورت گیرد، آن را از سه بازه زمانی صبح (۴:۰۰ الی ۱۲:۰۰)، عصر (۱۲:۰۰ الی ۱۸:۰۰) و شب (۱۸:۰۰ الی ۴:۰۰) انتخاب کنید تا سریعتر به نتیجه برسید.
مرحله 12: فیلتر " شرکت های حمل و نقل ریلی" نیز شما در انتخاب یک کارگزار ریلی خاص که در تاریخ مورد نظرتان به مقصد درخواستی حرکت دارد، یاری می نماید. * (پ.ن 2)

آموزش خرید اینترنتی بلیط قطار 7
مرحله 13: در این قسمت باید بلیط مورد نظر خود را برگزینید و روی آیکون "انتخاب" کلیک نمائید.

آموزش خرید اینترنتی بلیط قطار 8
مرحله 14: اگر تعداد همراهان شما بیش از 4 نفر هستند به هشدارهای داده شده در سیستم توجه نموده و برای ثبت نام افراد بیشتر مراحل جستجو و ثبت نام را مجددا سپری کنید. 
مرحله 15: در غیر این صورت با تائید اطلاعات بلیط روی گزینه " ادامه خرید" کلیک نمایید.

آموزش خرید اینترنتی بلیط قطار 9
در صفحه جدید باید اطلاعات مسافران را وارد کنید.
مرحله 16: همانطور که می بینید تمامی مشخصات بلیط رزروی شما در بالای صفحه به نمایش در آمده و قیمت واحد هر بلیط نیز مشخص گردیده است.
مرحله 17: قسمت مربوط به "مشخصات خریدار" باید توسط خریدار اصلی تکمیل شود. شما باید در این قسمت نام و نام خانوادگی را به صورت فارسی وارد نمایید به طور مثال (سارا مجد). تکمیل قسمت ایمیل نیز اجباری است زیرا که پس از خرید، بلیط مربوطه به آدرس ایمیل شما ارسال خواهد شد به طور مثال (******@yahoo.com) و در نهایت یک شماره تلفن همراه با صفر ابتدایی (به طور مثال: ******* 0912) وارد نمایید.

آموزش خرید اینترنتی بلیط قطار 10
مرحله 18: اگر در وارد کردن تعداد مسافران مرتکب اشتباهی شده باشیم آیا باید تمامی مراحل را از ابتدا طی کنیم؟ خیر، آیکون " + افزودن مسافر " در بالای صفحه به شما امکان می دهد تا در صورت فراموش نمودن هر یک از مسافران بتوانید با هر بار کلیک بر روی آیکون مربوطه یک فیلد به لیست تکمیل اطلاعات خود اضافه نمائید.
مرحله 19: مشخصات اولین مسافر را وارد نمائید، ابتدا در فیلد " نوع مسافر" یکی از گزینه های بزرگسال یا کودک (2 تا 12 سال) را انتخاب نمایید. فراموش نکنید فرزندان زیر دو سال نوزاد تلقی شده و صندلی ای در قطار به آنها تعلق نمی گیرد اما این گزینه نیز در فیلد موجود است و می بایست به درستی انتخاب شود. * (پ.ن 3)
مرحله 20: سپس در فیلد "جنسیت" یکی از گزینه های خانم یا آقا را انتخاب نمایید.
مرحله 21: بعد در قسمت "نام"، اسم مسافر و در قسمت "نام خانوادگی" اسم فامیل او را وارد کنید. توجه داشته باشید که مشخصات مسافر دقیقا مطابق مشخصات ثبت شده او در کارت شناسایی اش باشد.
مرحله 22: پر کردن فیلد "کد ملی" نیز الزامی است، در این فیلد می بایست شماره ملی خود را بدون هیچ کاراکتر اضافه ای وارد نمایید ( به طور مثال: *******431).

آموزش خرید اینترنتی بلیط قطار 11
آموزش خرید اینترنتی بلیط قطار 12
مرحله 23: اگر شما یا یکی از همراهانتان خارجی هستید می بایست با کلیک به روی گزینه ی "اتباع خارجی" که در گوشه ی سمت راست بالای هر فیلد آن را مشاهده می نمایید، فیلد مخصوص تبعه خارجی را برای مسافر مزبور باز نمایید و همانند مسافران قبلی با وارد کردن نوع مسافر، جنسیت (خانم/آقا) و نام و نام خانوادگی به ثبت مشخصات مسافر بپردازید. 
مرحله 24: فراموش نکنید وارد نمودن "شماره پاسپورت" برای اینگونه مسافران ضروری است.

آموزش خرید اینترنتی بلیط قطار 13
مرحله 25: در نهایت پس از تکمیل اطلاعات تمامی مسافران، روی آیکون "ثبت اطلاعات" کلیک نمایید.

آموزش خرید اینترنتی بلیط قطار 14
همانگونه که در تصویر زیر می بینید اطلاعات بلیط، خریدار و مسافران همگی در یک صفحه قابل مشاهده است و خرید نیز با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

مرحله 26: در این قسمت می توانید با وارد کردن کد تخفیف قاصدک 24 از تخفیف این مجموعه استفاده نمایید و پس از اعمال کد تخفیف، بلیط قطار ارزانتری را خریداری نمایید.
مرحله 27: حال تنها کافیست پذیرش قوانین و مقررات را تایید کنید.
مرحله 28: با کلیک بر روی آیکون "پرداخت آنلاین" وارد درگاه خرید شوید.

آموزش خرید اینترنتی بلیط قطار 15
مرحله 29: در درگاه خرید اینترنتی خریدار می بایست با وارد کردن شماره کارت (شماره 16 رقمی درج شده بر روی کارت های بانکی عضو شتاب)، رمز اینترنتی کارت، شماره شناسایی دوم (cvv2)، تاریخ انقضای کارت بانکی و حروف نمایش داده شده در تصویر امنیتی، اطلاعات بانکی خود را تکمیل نماید. دقت داشته باشید که درج آدرس ایمیل در این بخش اختیاری می باشد.
مرحله 30: حال اگر روی گزینه "پرداخت" کلیک کنید بلیط قطار مورد نظر به نام شما رزرو شده و پس از تایید کارشناسان بخش فروش این سامانه به نام شما ثبت و پس از صدور بلیط مربوطه به آدرس ایمیلتان ارسال می گردد. یادآور می شویم بلیط رزرو شده پس از خرید در پنل شخصی کاربر قابل ملاحظه است.
مرحله 31: اگر به هر دلیلی از خرید منصرف شده اید می توانید با کلیک بر روی آیکون "انصراف"، بلیط رزروی خود را قبل از پرداخت کنسل نمایید.

آموزش خرید اینترنتی بلیط قطار 16

نحوه خرید بلیط قطار دو طرفه در قاصدک24


اگر قصد دارید بلیط قطار رفت و برگشت برای سفر خود تهیه کنید و با نحوه رزرو بلیط قطار آشنا نیستید؛ حتما طبق این مراحل پیش بروید تا در کمترین زمان بلیط خود را دریافت کنید:

مرحله 1: اگر گزینه انتخابی شما بلیط دو طرفه است می بایست نام "مبدا" و "مقصد" خود را در لیست نمایش داده شده انتخاب نمائید.
مرحله 2: در قسمت "تاریخ رفت" در تقویم نمایش داده شده روی روزی که برای سفر مد نظرتان است کلیک نمائید و در بخش " تاریخ برگشت" زمان بازگشت خود از سفر را تعیین کنید.
مرحله 3: سپس یکی از سه گزینه "مسافرین عادی"، "ویژه خواهران" یا "ویژه برادران" را با توجه به اولویت سفر خود انتخاب کرده و در قسمت "تعداد مسافران"، تعداد کل مسافران را وارد کنید.

آموزش خرید اینترنتی بلیط قطار 17
آموزش خرید اینترنتی بلیط قطار 18
مرحله 4: اگر به صورت دسته جمعی سفر می کنید می توانید با کلیک بر روی فیلد "کوپه دربست" از امکان رزرو کردن کوپه به صورت کامل برخوردار شوید و هزینه کمتری را بابت تعداد صندلی های خالی پرداخت نمایید.
مرحله 5: حالا روی آیکون "جستجو" کلیک کنید.

آموزش خرید اینترنتی بلیط قطار 19
مرحله 6: در این قسمت می توانید لیست نمایش داده شده را بر اساس " ساعت حرکت" یا " کمترین قیمت" بلیط قطار مرتب سازی کنید و برنامه قطارهای موجود در مسیر انتخابی خود را در روزهای قبل و بعد از تاریخ سفر نیز مشاهده نمایید.

آموزش خرید اینترنتی بلیط قطار 20
مرحله 7: همچنین در این صفحه شما امکان مشاهده و مقایسه تمامی قطارهای موجود در روز انتخابی تان را دارید، این قطارها به طور پیش فرض تمامی شرکت های حمل و نقل ریلی را شامل می شوند.
بنابراین اگر دنبال یک بلیط خاص هستید باید از 2 فیلتر تعبیه شده در سامانه کمک بگیرید. این فیلتر ها شامل زمان و شرکت های شرکت های حمل و نقل ریلی هستند.
مرحله 8: فیلتر " ساعت حرکت" به شما امکان می دهد تا در صورتی که مایلید سفرتان حتما در یک زمان مشخص صورت گیرد، آن را از سه بازه زمانی صبح (۴:۰۰ الی ۱۲:۰۰)، عصر (۱۲:۰۰ الی ۱۸:۰۰) و شب (۱۸:۰۰ الی ۴:۰۰) انتخاب کنید تا سریعتر به نتیجه برسید.
مرحله 9: فیلتر " شرکت های حمل و نقل ریلی" نیز شما در انتخاب یک کارگزار ریلی خاص که در تاریخ مورد نظرتان به مقصد درخواستی حرکت دارد، یاری می نماید.

آموزش خرید اینترنتی بلیط قطار 21
مرحله 10: در این قسمت باید بلیط مورد نظر خود را برگزینید و روی آیکون "انتخاب" کلیک نمائید.

آموزش خرید اینترنتی بلیط قطار 22
مرحله 11: حال باید بلیط برگشت خود را از بین گزینه های موجود نمایش داده شده انتخاب و روی گزینه سبز رنگ کلیک کنید.

آموزش خرید اینترنتی بلیط قطار 23

مرحله 12: اگر تعداد همراهان شما بیش از 4 نفر هستند به هشدارهای داده شده در سیستم توجه نموده و برای ثبت نام افراد بیشتر مراحل جستجو و ثبت نام را مجددا سپری کنید.
مرحله 13: در غیر این صورت با تائید اطلاعات بلیط روی گزینه " ادامه خرید" کلیک نمایید. سپس باقی مراحل را به ترتیب آنچه در راهنمای خرید اینترنتی بلیط قطار یک طرفه مطرح کردیم سپری کنید و در نهایت با ورود به درگاه بانکی بلیط قطار رزرو شده خود را خریداری نمایید.

آموزش خرید اینترنتی بلیط قطار 24
توجه: در برخی از قطارها امکان پذیرایی نیز برای مسافران در نظر گرفته شده است که کاربر می تواند پس از تکمیل مشخصات مسافران
مرحله 14: در بخش " پذیرایی رفت" و "پذیرایی برگشت" نوع غذا را نیز انتخاب نماید و سپس باقی مراحل خرید را طی کند.

آموزش خرید اینترنتی بلیط قطار 25
پس از انجام کلیه مراحل، بلیط یا بلیط های خریداری شده به آدرس ایمیل شما ارسال خواهد گردید. همچنین در صورتی که در هریک از مراحل خرید به مشکلی برخوردید می توانید آن را با کارشناسان بخش فروش و پشتیبانی ما در میان بگذارید. در پایان یادآور می شویم که امکان کنسل کردن بلیط خریداری شده و استرداد مبلغ آن نیز با توجه به قوانین و مقررات مربوطه در قاصدک 24 مهیا است لذا کاربران محترم می توانند با آگاهی از این قوانین با آسودگی خاطر بلیط سفر مورد نظر خود را خریداری نمایند.

پ.ن 1: توجه نمایید در صورتی که یک کوپه را به صورت دربست رزرو می کنید باید اطلاعات تمامی مسافران را به صورت کامل و صحیح در سیستم وارد نمایید. در این صورت مبلغ صندلی های خالی باقی مانده به صورت کسر کوپه توسط خود سیستم محاسبه خواهد شد که این مبلغ از قیمت بلیط قطار یک بزرگسال کمتر است. ( اگر برای صندلی های باقی مانده به اشتباه نوع مسافر را کودک یا بزرگسال انتخاب نمایید می بایست کلیه مراحل خرید را از نو سپری کنید.)

پ.ن 2: قاصدک 24 با تمامی کارگزاران ریلی فعال در کشور همکاری دارد و بلیط قطارهای رجاء، بن ريل، پارس لاریم، ريل ترابر سبا، نورالرضا، بلیط قطار جوپار و فدک را به کاربران محترم عرضه می کند.

پ.ن 3: قیمت بلیط قطار برای بزرگسالان به صورت کامل، برای کودکان (2 تا 12 سال) به صورت نیم بها و برای نوزادان زیر 2 سال (بدون تخصیص صندلی) معادل با 10 درصد از بهای کل بلیط یا همان هزینه بیمه مسافر محاسبه می گردد.

مسیرهای قطار: