بلیط قطار کربلا

قاصدک 24

کربلا، از مهم‌ترین شهرهای زیارتی جهان، سالانه گردشگران زیادی را به قصد زیارت مرقد امام حسین (ع) به سمت خود روانه می‌کند. در مناسبت‌های مذهبی همچون اربعین هم با برگزاری مراسم عزاداری باشکوه، تعداد زائران به اوج خود می‌‌رسد. از این رو تهیه بلیط سفر اقتصادی به کربلا موضوع بسیار مهمی به شمار می‌رود. پس با ما همراه شوید تا با مهم‌ترین نکات و نحوه خرید بلیط قطار کربلا آشنا شده و یک سفر ارزان قیمت زمینی را تجربه کنید.

بلیط قطار کربلا



ایستگاه‌های قطار کربلا را بشناسید

 

بسیاری از زائران علاقه‌مندند با پای پیاده به کشور عراق و شهر کربلا جهت زیارت امام حسین (ع) سفر کنند. اما طولانی بودن مسیر و شدت گرما یا سرما موجب می‌شود سختی‌های زیادی پیش روی آن‌ها قرار گیرد. از این رو تهیه بلیط قطار آن هم با نرخ مناسب، طی کردن این مسیر را آسان‌تر خواهد کرد. در این راستا لازم است بدانید در حال حاضر، قطار ترکیبی کربلا از مبدا تهران حرکت می‌کند و برنامه ایستگا‌ها به صورت زیر هستند:

 

  1. ابتدا مسافران سوار قطارهای 4 ستاره تهران کربلا شده تا به ایستگاه شلمچه برسند. (مدت زمان سیر این قطار در خاک ایران 18 ساعت است)
  2. این قطار در ایستگاه‌های قم، اراک، دورود، اندیمشک، اهواز و خرمشهر توقف خواهد داشت.
  3. پس از رسیدن به ایستگاه شلمچه، حدود 2 ساعت زمان برای انجام تشریفات گذرنامه زمان لازم است.
  4. سپس مسیر 30 کیلومتری شلمچه تا بصره با اتوبوس طی خواهد شد.
  5. پس از آن قطار عراقی از بصره حرکت می‌کند و 8 ساعت بعد به کربلا می‌رسد.


ایستگاه های قطار کربلا



با امکانات قطار کربلا آشنا شوید

 

در مسیر ابتدایی تهران تا شلمچه، مسافران سوار قطار 4 تخته 4 ستاره ایرانی خواهند شد. این قطارها خدمات و امکانات مطلوبی را در اختیار مسافران قرار می‌دهند و سفری آرام را برای زائران رقم خواهند زد. هم‌چنین در ایستگاه‌های قطار تهران کربلا امکاناتی همچون دفاتر فروش بلیط، بوفه، سرویس بهداشتی، نمازخانه، پارکینگ، سالن انتظار برای مسافران، تابلو اعلانات و...   موجود هستند.

 

پس از آن امکانات مناسبی برای مسافران تدارک دیده شده تا به آسانی تشریفات گذرنامه را به انجام برسانند و درنهایت به سرعت و بدون معطلی سوار اتوبوس شلمچه تا بصره شوند. در مرحله بعد سه نوع قطار عراقی به صورت واگن اتوبوسی، واگن اتوبوسی VIP و قطار 4 تخته با امکانات مجهز در دسترس خواهند بود. اگر زائران به دنبال امکانات مطلوب و البته کمی هزینه بیشتر باشند، قطار 4 تخته انتخاب مناسبی خواهد بود. پس از آن هم به ترتیب اتوبوسی VIP و اتوبوسی معمولی می‌تواند در لیست بهترین‌ها قرار گیرد.

امکانات قطار کربلا


قیمت بلیط قطار کربلا

 

قیمت بلیط قطار به عوامل مختلفی همچون کیفیت قطار و خدمات ارائه شده، شرکت حمل و نقل ریلی، زمان سفر و... بستگی خواهد داشت. با توجه به آن که واگن‌های متنوعی در مسیر بصره به کربلا ارائه می‌شود، قیمت بلیط قطار کربلا نیز متفاوت خواهد بود.

همان‌طور که گفته شد در حال حاضر در خاک عراق واگن اتوبوسی، واگن اتوبوسی VIP و قطار 4 تخته ارائه می‌شود. اگر مسافران به دنبال بلیط قطار ارزان کربلا باشند، واگن اتوبوسی گزینه مناسبی به نظر می‌رسد. اگر هم به دنبال سفری آسوده‌تر و البته با کمی قیمت بیشتر باشند، واگن اتوبوسی VIP را باید مد نظر قرار دهند. قطار 4 تخته هم با امکانات مطلوب و بیشترین قیمت در لیست بلیط قطار کربلا قرار دارد.

 مسافران جهت بررسی دقیق نرخ بلیط قطار تهران کربلا می‌توانند در ابتدای همین صفحه از سایت قاصدک 24، مبدا مقصد و تاریخ حرکت را وارد نموده و به لیست قیمت قطارهای موجود به همراه امکانات و قوانین آن‌ها دسترسی پیدا کنند.

قیمت بلیط قطار کربلا


قیمت بلیط کربلا در اربعین

 

با توجه به آن که میزان تقاضا در ایام و مناسب‌های خاص به ویژه اربعین افزایش می‌یابد، توصیه می‌شود خرید بلیط قطار کربلا را در اولویت قرار دهید تا با گزینه تکمیل ظرفیت مواجه نشوید. ممکن است در این زمان با توجه به شرایط جهت آسودگی خاطر زائران تخفیف‌هایی جهت خرید بلیط اعمال شود یا قیمت‌ها ثابت بماند. از سویی ممکن است گاهی با توجه به افزایش تقاضا، نرخ‌ها بالا روند. پس لازم است قیمت‌ها را رصد نموده و در اولین فرصت، ارزان ترین بلیط قطار کربلا را خریداری کنید تا زیارت را در این زمان پر سفر از دست ندهید. همچنین در صورتی که قیمت بلیط هواپیما برای شما مطرح نیست؛ می‌توانید با تهیه بلیط هواپیما از قاصدک 24 در سریع ترین زمان ممکن خودتان را به نجف برسانید. 

 

نکات مهم در رزرو بلیط قطار کربلا

 

قبل از رزرو بلیط قطار کربلا لازم است نکات زیر را مد نظر قرار دهید و  سپس با اطمینان خاطر فرآیند خرید خود را تکمیل کنید:

 

  • زمان حرکت قطار رفت کربلا: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در حال حاضر قطار ترکیبی تهران کربلا روزهای شنبه از ایستگاه تهران حرکت می‌کند تا به مرز شلمچه برسد. سپس مسیر شلمچه تا بصره با اتوبوس طی خواهد شد.در نهایت با قطار عراقی مسیر بصره تا کربلا پیموده می‌شود. در مجموع این سفر زمینی 28 ساعت طول خواهد کشید.
  • زمان حرکت قطار برگشت کربلا: طبق گفته‌های راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، قطار کربلا تهران نیز هر هفته در صبح روزهای شنبه به سمت بصره حرکت می‌کند. سپس از آن‌جا با اتوبوس تا مرز شلمچه طی خواهد شد. از شلمچه تا ایستگاه تهران هم توسط قطار ایرانی پیموده می‌شود و در مجموع 28 ساعت زمان خواهد برد.
  • مدارک لازم: به منظور عبور از مرز عراق نیاز است گذرنامه با حداقل 6 ماه اعتبار و مدارک شناسایی معتبر همراه داشته باشید. همچنین فراموش نشود بلیط قطار کربلا را همراه خود داشته باشید.
  • زمان حضور در ایستگاه: بنابر بر توصیه شرکت راه آهن ایران، حداقل 2 ساعت قبل از حرکت، در ایستگاه مبدا خود (تهران یا کربلا) حضور پیدا کنید.
  • بار مجاز: توجه داشته باشید میزان بار مجاز در قطار تهران به کربلا و برعکس 30 کیلوگرم خواهد بود.
  • ایستگاه‌های توقف: قطار تهران تا شلمچه در قم، اراک، دورود، اندیمشک، اهواز و خرمشهر توقف خواهد داشت. سپس مسیر شلمچه تا بصره با اتوبوس طی می‌شود . از بصره تا کربلا هم با قطار پیموده خواهد شد. اگر قصد دارید در ایستگاه‌های بین راهی سوار شوید با پشتیبانی تماس بگیرید.
  • جابه‌جایی با اتوبوس از شلمچه تا بصره: پس از پایان مسیر قطار تهران شلمچه، 30 کیلومتر از شلمچه تا بصره با اتوبوس طی خواهد شد. توجه داشته باشید هنگام سوار شدن به اتوبوس نیاز به پرداخت هزینه جداگانه وجود ندارد.

توصیه می‌شود پس از پیاده شدن از قطار در ایستگاه شلمچه، هر چه سریع‌تر به همراه مدارک شناسایی، تشریفات گذرنامه را انجام داده و بدون معطلی خود را به ایستگاه قطار بصره کربلا برسانید تا درنهایت بدون دغدغه مراحل سفر طی شود.

رزرو بلیط قطار کربلا


چگونه بلیط قطار کربلا را کنسل کنید؟

 

اگر برنامه سفر شما تغییر کرد و نیاز به کنسلی بلیط قطار کربلا داشتید، جای نگرانی نیست. کافی است وارد پنل خود در قاصدک 24 شده و لیست بلیط‌های قطار را انتخاب کنید. سپس بلیط مورد نظر خود را کنسل نموده تا درنهایت با کسر جریمه، مبلغ باقی‌مانده در کوتاه‌ترین زمان به حساب شما بازگردد. هم‌چنین در تمامی مراحل استرداد بلیط قطار کربلا می‌توانید در هر ساعت از شبانه‌روز با تیم پشتیبانی مجموعه قاصدک 24 تماس گرفته و پرسش‌ها و درخواست‌های خود را مطرح کنید.  

 

خرید اینترنتی بلیط قطار کربلا با قاصدک 24

 

جهت رزرو بلیط قطار از قاصدک 24، بهترین سایت خرید اینترنتی تمامی مسیرهای قطار، کافی است مراحل زیر را طی کنید:

  1. ابتدا سربرگ بلیط قطار را انتخاب کنید.
  2. سپس یکی از گزینه‌های یک طرفه یا دو طرفه را برای خرید بلیط قطار کربلا انتخاب نمایید.
  3. در مرحله بعد یکی از گزینه‌های مسافران عادی، ویژه خواهران یا ویژه برادران و کوپه دربست را انتخاب کنید.
  4. پس از آن، مبدا، مقصد، تاریخ سفر و تعداد مسافران را مشخص کرده و بر گزینه جستجو کلیک کنید.
  5. در این مرحله لیست بلیط‌های موجود قطار کربلا به نمایش در می‌آید.
  6. با کلیک بر گزینه جزئیات بلیط، می‌توانید نوع کوپه، امکانات قطار، ظرفیت، ایستگاه‌ها و قوانین استرداد را بررسی کنید.
  7. با استفاده از فیلترهای موجود در سمت راست صفحه می‌توانید لیست را بر اساس ساعت حرکت، شرکت‌های حمل و نقل ریلی و نوع قطار، طبق معیارهای خود جهت خرید بلیط محدودتر کرده و سریع‌تر، بلیط قطار مورد نظر خود را بیابید.
  8. پس از بررسی کامل جزئیات، قوانین و قیمت‌‌ها، بر گزینه انتخاب بلیط کلیک کرده، اطلاعات مسافران را ثبت کنید، هزینه را اینترنتی پرداخت نموده و درنهایت بلیط قطار کربلا را دریافت کنید.
خرید آنلاین بلیط قطار کربلا


هم‌چنین به یاد داشته باشید تیم پشتیبانی قاصدک 24 در تمامی ساعات شبانه‌روز پاسخ‌گوی هر گونه پرسش ‌و ابهام در زمینه بلیط قطار کربلا خواهد بود. علاوه بر این، اگر قصد دارید جهت آسودگی خاطر بیشتر با هواپیما سفر کنید، می‌توانید به صفحه
بلیط هواپیما نجف در قاصدک24 مراجعه نموده و پرواز مورد نظر خود را به آسانی رزرو کنید.

سوالات متداول در مورد بلیط قطار کربلا

کافی است مبدا، مقصد و تاریخ سفر خود را در سربرگ بلیط قطار قاصدک 24 وارد نموده تا به لیست قیمت بلیط کربلا دسترسی پیدا کنید.
قطار تهران تا شلمچه به صورت 4 ستاره 4 تخته است و قطار عراقی از بصره تا کربلا در سه نوع اتوبوسی، اتوبوسی VIP و قطار 4 تخته عرضه می‌شود.
بله، می‌توانید به پنل خود در قاصدک 24 مراجعه کرده و در لیست بلیط‌ها، قطار مورد نظر خود را در مسیر کربلا کنسل کنید تا پس از کسر جریمه، مبلغ باقی مانده به حساب شما بازگردد.
میزان بار مجاز در قطار تهران کربلا 30 کیلوگرم است.
برای خرید بلیط قطار از قاصدک 24 داشتن یک کارت بانکی، رمز دوم و کد ملی کافی است. برای سوار شدن در ایستگاه نیز ارائه فایل بلیط یا پرینت آن به همراه گذرنامه و کارت شناسایی معتبر کفایت می‌کند.