بلیط قطار مهاباد

قاصدک 24

مهاباد چگونه شهری است؟


مهاباد یکی از شهرهای کردنشین ایران است که در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این شهر در جنوب استان و در دامنه رشته کوه های شیخان قرار گرفته و مساحتی در حدود 2591 کیلومتر مربع دارد. مهاباد به دلیل داشتن جلگه ها و دشت های حاصلخیز از دیرباز موقعیتی ممتاز داشته و از سده های اول پیش از میلاد نیز یکی از مناطق مسکونی ایران باستان بوده است. وجود جاذبه های بیشمار تاریخی و طبیعی هم باعث شده تا این شهر به نگین آذربایجان غربی شهرت پیدا کند.

بلیط قطار مهاباد

برخی از نقاط دیدنی مهاباد


شهر کردنشین مهاباد به دلیل قرار گرفتن در بین چندین کوه جاذبه هایی سرسبز را در دل خود جای داده است. از دیدنی های طبیعی این شهر می توان به تالاب کانی برازان، غار سهولان و دریاچه سد مهاباد اشاره کرد. در کنار این جاذبه های طبیعی، مهاباد آثار تاریخی زیادی نیز دارد که برخی از آنها مقبره بداق سلطان، حمام لج، محوطه تاریخی برده کنته، گور دخمه سنگی فخریگاه، مسجد جامع سرخ و حمام تاریخی میرزا رسول هستند.

خرید انلاین بلیط قطار مهاباد

سوغات و ره آورد مهاباد


سوغاتی های مهاباد هم شامل صنایع دستی این شهر می شود و هم شامل گیاهان دارویی و غیردارویی که به سبب اقلیم مناسب شرایط خو بی برای رشد در دشت های این منطقه دارند. از صنایع دستی مهاباد می توان به فرش، قالی، جاجیم، گلیم، منجوق دوزی، پولك دوزی، سكه دوزی، سوزن دوزی، سجاده بافی، صنایع چرمی، رودوزی، لحاف دوزی، قرقره بافی، بافت پارچه مخصوص لباس كردی و خراطی اشاره کرد. کنگر، بیزا ، مندوک، ریواس، کوزه له، نعناع و سیرکوهی نیز از گیاهان خوراکی هستند که در میان مسافران به این شهر محبوبیت زیادی دارند.

رزرو آنلاین بلیط قطار مهاباد

راه آهن مهاباد


راه آهن مراغه به ارومیه در سال 1392 به مهاباد رسید. در این سال ایستگاه راه آهن مهاباد و خط آهن میاندوآب به مهاباد به طول 40 کیلومتر افتتاح شد.


رزرو بلیط قطار مهاباد در قاصدک24


برای رزرو بلیط قطار مهاباد به مقصد تهران پس از ورود به سامانه خرید بلیط قطار، با انتخاب مبدأ، مقصد، زمان، تعداد مسافر و نیز نوع(عادی، خواهران یا برادران) لیستی از گزینه های موجود برایتان نمایش داده می شود که می توانید با تغییر فیلتر زمان و شرکت های حمل و نقل، بهترین گزینه را انتخاب کرده و از یک سفر ارزان لذت ببرید.


قیمت بلیط قطار مهاباد


بدون شک اینکه بلیط قطار خود را از کدام شرکت ریلی خریداری می کنید، بر قیمت بلیط قطار تأثیرگذار است. اما هر شرکت ریلی را که برای سفر انتخاب کنید، باید بدانید که سفر با قطار به خودی خود مقرون به صرفه تر، راحت تر و ایمن تر است. خرید از سامانه اینترنتی فروش بلیط قاصدک 24 با فراهم کردن امکان مقایسه قیمت ها، دستتان را در انتخاب باز می گذارد.


خرید بلیط قطار مهاباد


برای خرید بلیط قطار مهاباد به تهران علاوه بر خرید حضوری که این روزها کمتر مورد استفاده قرار می گیرد، خرید اینترنتی هم اضافه شده است. بنابراین می توانید با انتخاب نوع قطار، کیفیت امکانات و سرویس دهی و همچنین قیمت را انتخاب کرده و بلیط خود را خریداری کنید.


فروش بلیط قطار مهاباد


فروش بلیط قطار مهاباد از طریق مراکز فروش، خرید اینترنتی و خرید موبایلی(هم قطار) صورت می پذیرد. بنابراین مسافران می توانند با داشتن مدارک شناسایی لازم برای خرید حضوری و کارت بانکی عضو شتاب با رمز دوم برای خرید غیرحضوری اقدام کنند.


بلیط قطار برای مقصد مهاباد 




بلیط قطار از مبدا مهاباد