بلیط قطار ترکیه

قاصدک 24

ترکیه یکی از کشورهای همسایه ایران است که از گذشته به علت نزدیکی به مرزهای کشور و امکان سفر راحت به آن، مورد توجه گردشگران ایرانی بوده است. البته نزدیکی این کشور به ایران، تنها برتری و مزیتی نیست که موجب می شود ایرانیان، این کشور را برای انواع مختلف سفرهای خارجی خود انتخاب کنند. بلکه زیبایی های منحصر به فرد، تشابهات فرهنگی و از همه مهمتر هزینه اندک مورد نیاز برای سفر به این کشور نیز از جمله مواردی است که بسیاری را ترغیب به خرید بلیط هواپیما یا بلیط قطار ترکیه و سفر به این کشور نیمه اروپایی می کند.

گفتیم بلیط قطار ترکیه؟ بله، جالب است بدانید تنها راه سفر به ترکیه
خرید بلیط هواپیما استانبول یا آنکارا نیست و برخی از مسافران برای اینکه نوع متفاوتی از سفر به این کشور را تجربه کنند، از قطار برای این کار کمک می گیرند. البته بعضی از مسافران نیز با اتوبوس به ترکیه سفر می کنند و بیشتر آنها هم شهر وان را برای این کار انتخاب می کنند. اما ما در این مطلب قصد داریم به طور ویژه شرایط سفر به ترکیه با قطار را بررسی کرده و بهترین راه برای خرید انواع بلیط قطار ترکیه را به شما معرفی کنیم.


هر آنچه که باید از سفر با قطار به ترکیه بدانیم


در میان شهرهای ترکیه سه شهر وجود دارند که می توانید از ایران با قطار به آنها سفر کنید. البته که شرایط سفر به سایر شهرهای ترکیه با خرید بلیط قطار و از طریق راه آهن این کشور نیز میسر می باشد. اما ما در این مطلب قصد داریم انواع بلیط قطار ترکیه که از ایران به فروش می رسند را بررسی نماییم. پس هر جا از بلیط قطار ترکیه صحبت می کنیم در حقیقت منظورمان بلیط قطار استانبول، بلیط قطار آنکارا و بلیط قطار وان است.

سفر به ترکیه با قطار

اما چرا وقتی می توانیم با هواپیما به ترکیه سفر کنیم باید یک بلیط قطار ترکیه را خریداری نماییم؟ بد نیست بدانید که دلایل مختلفی برای این کار وجود دارد. برخی از مسافران از سفرهای هوایی واهمه دارند و با این حال تمایل دارند از زیبایی های کشوری نظیر ترکیه نیز بهره ببرند و با ساده ترین شیوه ممکن به این کشور سفر کنند. بدیهی است که برای این افراد 
خرید تور ترکیه راهی مطمئن و ایمن برای سفر است که می توانند از آن برای این کار بهره بگیرند. اما این افراد تنها خریداران بلیط قطار ترکیه نیستند و مسافران دیگری نیز وجود دارند که برای کاهش هزینه های سفر خود، قطار را برای مسافرت به ترکیه انتخاب می کنند. دسته دیگر نیز، افرادی هستند که به هر دلیل ممکن ترجیح می دهند که سفری ماجراجویانه را تجربه نمایند و این کار را با خرید یک بلیط قطار آغاز می کنند. بنابراین دلایل متعددی برای خرید بلیط قطار ترکیه توسط ایرانیان وجود دارد که موارد گفته شده تنها بخشی از آنها هستند.

خرید بلیط قطار استانبول


همانطور که گفتیم بلیط قطار استانبول یکی از انواع بلیط قطاری است که به مقصد ترکیه خریداری می‌شود. در این بین باید توجه کنید که مسیر مستقیم از تهران به استانبول وجود ندارد. بلیط قطار تهران استانبول در حقیقت یک بلیط قطار دو مرحله ای است که خریداران آن می توانند با خرید یک بلیط قطار از تهران به وان سفر کنند، سپس با کشتی به  اسکله تات وان بروند و بعد با قطار به آنکارا برسند. سپس با انواع وسیله نقلیه راهی استانبول شوند. مسیر این بلیط با گذر از ایستگاه های کرج، قزوین، زنجان، میانه، مراغه، تبریز، رازی، وان و آنکارا استاین سفر حدوداً 75 ساعت زمان می برد و متقاضیان خرید بلیط قطار استانبول می بایست در این سفر انتظار توقف و معطلی های بسیاری را برای زمان های بازرسی مدارک، دریافت ویزا و مواردی از این دست داشته باشند. در پایان یادآور می شویم که بلیط قطار استانبول برای قطارهای سه ستاره و کوپه ای به فروش می رسد از این رو می توان گفت که سفر راحت و پر خاطره ای در انتظار کسانی است که قصد دارند با خرید این بلیط و تور استانبول به استانبول سفر کنند.

بلیط قطار ترکیه


خرید بلیط قطار وان


وان از جمله شهرهای مرزی ترکیه است که بسیاری از ایرانیان برای خرید کردن به آن سفر می کنند. همین امر نیز موجب شده است تا انتخاب بهترین راه سفر به این شهر مرزی، دغدغه بزرگی برای بسیاری از گردشگران ایرانی باشد. در این میان برخی از ایرانیان با خودروی شخصی خود به وان سفر می کنند که این روش نیز دردسرهای خاص خود را دارد و معمولاً مسافر در آن با هزینه های بالای دریافت گواهینامه و پلاک بین المللی مواجه می گردد. برخی دیگر نیز از بلیط اتوبوس برای سفر به وان استفاده می کنند که این روش هر چند بسیار معمول و متداول است اما ممکن است برای همه مسافران بهترین راه ممکن نباشد. از این رو یک قطار مسافربری در این مسیر راه اندازی شده است که مسافران خود را از مبدا تبریز سوار کرده و در زمانی کوتاه به وان می رساند.

ارزان ترین قیمت بلیط قطار ترکیه

جالب است بدانید که بلیط قطار وان، ارزان ترین نرخ را نیز در میان انواع بلیط قطار ترکیه دارد از این رو مسافران بسیاری از آن برای سفر به این کشور استفاده می کنند. مسافرانی که بلیط قطار وان را برای سفر به ترکیه خریداری کرده اند، باید توجه داشته باشند که این قطار پس از حرکت در مرز بازرگان – گوربولاق متوقف می شود و مسافران می بایست در این پایانه مرزی، مجوز لازم را برای ورود به خاک ترکیه دریافت نمایند. شایان ذکر است این ویزا حدوداً 9 لیر هزینه دارد که این مبلغ جدا از هزینه بلیط قطار وان است
.

خرید بلیط قطار ترکیه در قاصدک 24


از آنجایی که در حال حاضر سفر با بلیط قطار ترکیه میسر نمی‌باشد، می‌توانید روش های دیگری را مانند بلیط هواپیما یا بلیط اتوبوس استانبول برای رسیدن به ترکیه انتخاب کنید و آن‌ها را در قاصدک 24 خریداری نمایید. برای این کار تنها کافی است به بخش بلیط اتوبوس یا هواپیما در قاصدک 24 بروید و تاریخ سفر و تعداد مسافران را تعیین کرده و به جستجوی بلیط مورد نظر خود بپردازید. شایان ذکر است مسافران محترم قبل از خرید بلیط خود می بایست حتماً از اعتبار پاسپورتشان مطلع شوند و در صورت نیاز آن را تمدید نمایند تا در زمان بازرسی مرزی و دریافت ویزا، با مشکل مواجه نشده و به راحتی بتوانند مجوز ورود به خاک ترکیه را دریافت کنند.