بلیط اتوبوس سیر و سفر

{{(adult + inf).toLocaleString('fa')}} مسافر
قاصدک 24

خرید بلیط اتوبوس سیر و سفر


شرکت اتوبوسرانی سیر و سفر در سال 1369 تاسیس شد و اتوبوس‌های مجهز زیادی را وارد صنعت حمل‌ونقل و مسافربری کرد. زمانی که وارد این اتوبوس‌ها می‌شدید دیگر خبری از سفرهای دشوار زمینی نبود و در رفاه کامل می‌توانستید از مسیر سفر لذت ببرید. امروزه نیز با گسترش تعاونی‌ها و نمایندگی های سیر و سفر در اکثر شهرهای ایران، رفت‌وآمدهای جاده‌ای آسان‌تر شده است. البته اگر از اتوبوس های وی آی پی سیر و سفر استفاده کنید، از خدمات رفاهی بیشتری بهره‌مند می‌شوید و تعداد صندلی‌ها از اتوبوس‌های معمولی کمتر خواهد بود. پس برای یک سفر دلپذیر با  قاصدک24 همراه شوید تا به نحوه‌ی استعلام بلیط اتوبوس سیر و سفر، استرداد و خرید آنلاین آن اشاره کنیم.

خرید بلیط اتوبوس سیر و سفر

قیمت بلیط اتوبوس سیر و سفر در سال 1402


حال قصد داریم به معرفی قیمت بلیط اتوبوس سیر و سفر در سال 1402 بپردازیم. همانطور که در بخش قبل نیز اشاره کردیم، سیر و سفر یکی از قدیمی ترین و مجهزترین شرکت‌های اتوبوسرانی در ایران بوده و تعجبی ندارد که خرید بلیط آن در میان مسافران پرطرفدار باشد. پس اگر قصد دارید با بلیط اتوبوس سیر و سفر بیهقی به یک مسافرت زمینی لذت‌بخش بروید، بهتر است با هزینه‌های آن آشنا باشید. در این خصوص باید بگوییم قیمت بلیط اتوبوس سیر و سفر هزینه ثابتی نداشته و به عوامل متفاوتی بستگی دارد. یکی از این عوامل مسافت انتخابی شما شناخته می‌شود. به عنوان مثال اگر قصد دارید از تبریز به اردبیل بروید، هزینه‌ی کمتری را نسبت به تبریز تا رشت پرداخت خواهید کرد؛ چرا که فاصله‌ی این دو کمتر از تبریز تا شمال ایران است
.

عامل بعدی که بر قیمت بلیط اتوبوس سیر و سفر تاثیر می‌گذارد؛ نوع اتوبوسی است که بلیط آن را خریداری می‌کنید. در واقع اگر شما به دنبال خرید بلیط اینترنتی سیر و سفر VIP
 باشید، هزینه‌ی بیشتری را نسبت به اتوبوس‌های معمولی متقبل می‌شوید. چرا که این اتوبوس‌ها از امکانات رفاهی بهتری مانند تعداد صندلی کمتر، صندلی‌های تخت خواب شو، مانیتور، بسته‌های خوراکی و... برخوردار هستند و برای مسیرهای طولانی بهترین انتخاب شناخته می‌شوند. پس توصیه می‌کنیم قبل از هراقدامی عوامل گفته شده را بررسی کنید تا بتوانید باتوجه به شرایط خود بهترین بلیط را تهیه کنید. در ادامه‌ی مطلب به نحوه‌ی خرید اینترنتی سیر و سفر و امکانات آن نیز می‌پردازیم.



امکانات اتوبوس های سیر و سفر


در زیر امکاناتی را معرفی می‌کنیم که با رزرو بلیط اتوبوس سیر و سفر در اختیارتان قرار می‌گیرد.


اتوبوس های سیر و سفر مهماندار دارند! 


اغلب مسافران با خرید بلیط هواپیما و قطار انتظار دارند که با مهمانداران در این وسایل نقلیه روبرو شوند اما کمتر شرکت اتوبوسرانی را در ایران می‌توان یافت که از مهمانداران اتوبوس بهره بگیرد. با این حال اغلب اتوبوس های سیر و سفر دارای مهماندار بوده و از قضا این مهمانداران نیز همیشه در دسترس هستند. از این رو اگر شما در طول سفر خود نیاز به بالش گردنی یا پتوی مسافرتی داشته باشید و همچنین برای جابجایی کیف دستی خود یاری بخواهید، می‌توانید با فشار دادن کلیدی که در بالای صندلی شما تعبیه شده است از این مهمانداران کمک بگیرید.

صندلی های مانیتور دار 


اگر بلیط اتوبوس های وی آی پی سیر و سفر را برای مسافرت خود خریداری کرده باشید، می‌توانید در طول سفر از مانیتوری که پشت صندلی مسافر جلویی شما تعبیه شده است، استفاده نمایید. نکته قابل توجه این است که شما برای استفاده از این مانیتورها، هیچ نوع محدودیتی ندارید و حتی می‌توانید فلش خود را نیز به آن‌ها متصل نمایید و فیلم دلخواهتان را تماشا کرده یا به موسیقی مورد علاقه خود گوش دهید. البته لازم به ذکر است که به طور پیش فرض مجموعه‌ای از فیلم ها و قطعات موسیقی در این مانیتورها ذخیره شده است که می‌توانید در صورت تمایل از آن‌ها استفاده کنید.

 

ارائه محفظه‌ای اختصاصی برای نگهداری چمدان! 


برخی از مسافران معمولاً از این موضوع گلایه می‌کنند که اغلب اتوبوس‌ها، فاقد محفظه‌ای برای نگهداری از چمدان یا ساک دستی هستند. اما جالب است بدانید که این محفظه همانند هواپیما در بالای صندلی هر مسافر در اتوبوس های سیر و سفر تعبیه شده است. از این رو مسافران می‌توانند بار دستی خود را در این قسمت قرار دهند تا راه دیگر مسافرانشان را سد نکنند. البته این محفظه ابعاد بسیاری بزرگی ندارد اما برای خانواده‌هایی که با  فرزندان خود سفر می‌کنند و اغلب باید ساک بچه را با خود به این طرف و آن طرف حمل کنند، همین محفظه کوچک هم یک نعمت بزرگ به شمار می‌آید و گره از مشکل این افراد باز می‌کند. البته بد نیست در این میان به مقدار باری که می‌توانید به ازای خرید هر بلیط با خود حمل کنید هم توجه نمایید.

صندلی های تخت خواب شو 


امروزه صندلی‌های اغلب وسایل نقلیه، به گونه ای طراحی می‌شوند که مسافران بتوانند در مواقع نیاز پشتی آن‌ها را بخوابانند و از این صندلی‌ها به عنوان تخت برای یک خواب کوتاه استفاده کنند. این صندلی‌ها که در تجهیز اتوبوس های سیر و سفر نیز به کار گرفته شده‌اند، دارای سایز بزرگ و پشتی چند لایه هستند که به شما امکان تجربه خوابی راحت را در سفر می‌دهند.

وجود آب سرد و گرم به همراه پذیرایی 


شاید وجود آب سرد کن در یک اتوبوس مزیت چندان بزرگی به شمار نیاید اما همین وسیله به ظاهر بی اهمیت می‌تواند در سفرهای طولانی مدت، کارایی بسیاری داشته باشد. تصور کنید که بلیط اتوبوس خود را از مبدا تهران به شهر تبریز خریداری کرده‌اید و سفری 7 ساعته را پیش رو دارید. بدیهی است که در این مدت بخواهید چند باری آب بنوشید و یا حتی چای میل کنید. با وجود آب سرد کن در اتوبوس تنها کافی است تا از مهماندار درخواست کنید تا یک لیوان آب جوش یا آب سرد را در اختیارتان قرار دهد.پذیرایی در حین سفر نیز دیگر امکانی است که با خرید بلیط اتوبوس سیر و سفر از آن خود می‌کنید. البته پک پذیرایی اتوبوس‌ها اغلب یک آبمیوه، مقداری شکلات و یک کیک یا بیسکوییت را شامل می‌شود، بنابراین اگر سفری بلند مدت را پیش رو دارید بهتر است با خود کمی تنقلات به همراه ببرید تا دیگر در طول سفر مجبور نشوید که از اتوبوس پیاده شده و از فروشگاه‌های بین راهی خرید کنید.

نکات مهم در استرداد بلیط اتوبوس سیر و سفر


اگر سفری که در پیش داشتید کنسل شده می‌توانید به آسانی برای استرداد بلیط اتوبوس سیر و سفر
 از قاصدک24 استفاده کنید. تنها کافی است به پنل کاربری خود در سایت قاصدک24 وارد شوید و گزینه‌ی استرداد بلیط اتوبوس را انتخاب کنید. سپس بر بلیط موردنظر خود کلیک کرده و در کمترین زمان آن را لغو کنید. مبلغ استردادی پس از کسر جریمه به همان کارتی که بلیط اتوبوس خود را از قاصدک24 خریداری کرده‌اید بازگشت داده می‌شود. توجه نمایید این جریمه از زمان خرید تا کنسلی شما محاسبه شده که طبق جدول زیر است:

جریمه کنسلی از زمان خرید تا 1 ساعت قبل از حرکت 10 درصد
جریمه کنسلی از 1 ساعت قبل از حرکت تا بعد از حرکت 50 درصد

برای اطلاعت بیشتر در کنسلی بلیط اتوبوس سیر و سفر می‌توانید صفحه‌ی
 
 «راهنمای کنسلی بلیط اتوبوس» از قاصدک 24 را مطالعه کنید.


نحوه رزرو بلیط اتوبوس سیر و سفر در قاصدک 24


برای رزرو بلیط اتوبوس سیر و سفر از قاصدک24 می‌بایست طبق مراحل زیر عمل کنید:

  • در ابتدا به بخش بلیط اتوبوس در سایت قاصدک24 بروید.

  • شهر مبدا و مقصد خود را وارد کنید.

  • تاریخ رفت را پر کرده و بر گزینه جستجو کلیک کنید.

  • پس از انجام این مراحل تمامی بلیط‌های موجود در مسیر انتخابی شما نمایش داده می‌شوند. حال برای مشاهده‌ی بلیط‌های سیر و سفر باید شرکت مسافربری از پنجره سمت چپ صفحه را بر روی سیر و سفر قرار دهید. با این کار سایر شرکت‌ها از لیست جستجو حذف شده و تنها بلیط‌هایی ارائه می‌شوند که متعلق به شرکت سیر و سفر هستند.

  • در مرحله بعدی می‌توانید شماره صندلی خود را با آگاهی از جنسیت مسافران کناری خود در اتوبوس انتخاب کنید.


ناگفته نماند در هنگام انتخاب شرکت مسافربری می‌توانید از سایر فیلترها مانند ساعت حرکت، پایانه مبدا و مقصد و... استفاده کنید و مناسب‌ترین بلیط را برای خود خریداری کنید.


سوالات متداول در مورد بلیط اتوبوس سیر و سفر

برای خرید اینترنتی بلیط اتوبوس سیر و سفر کافی است به بخش اتوبوس در قاصدک24 مراجعه کنید. سپس با وارد کردن مبدا و مقصد خود تمامی بلیط‌های ارائه شده را مشاهده و خریداری نمایید.
بله؛ شما می‌توانید بلیط اتوبوس سیر و سفر قاصدک24 را از پنل خود در سایت انتخاب کرده و آن را لغو کنید. البته باید توجه داشته باشید هرچه به زمان حرکت نزدیک می‌شویم، میزان جریمه و کسری از هزینه بلیط بیشتر می‌شود. برای اطلاعت بیشتر می‌توانید صفحه‌ی «راهنمای کنسلی بلیط اتوبوس» از قاصدک 24 را مطالعه کنید.
بله. این اتوبوس‌ها دارای مدل VIP نیز هستند که ظرفیت آن‌ها 25 نفر است.
حداکثر میزان بار مجاز برای هر مسافر 20 کیلوگرم بوده و درصورت وزن بیشتر می‌بایست درخواست خود را با شرکت مربوطه در ترمینال درمیان بگذارید.
خیر؛ نیازی به این کار نیست و ارائه‌ی شماره بلیط و رسید آن به پرسنل مربوطه کفایت می‌کند.