فرودگاه بین المللی کیش

{{(adult + inf).toLocaleString('fa')}} مسافر
قاصدک 24

فرودگاه بین المللی کیش، فرودگاهی در این جزیره زیباست که در غرب استان هرمزگان واقع شده است. مطابق آخرین آمار در سال 2016 میلادی، 23.914 نشست و برخاست در فرودگاه کیش به انجام رسیده و 30.677.430 مسافر و 2.825.549 کیلوگرم بار نیز از طریق آن جابجا شده اند. جالب است بدانید فرودگاه بین المللی کیش در طی یک روز در نوروز سال گذشته توانست، با انجام 135 پرواز، عنوان سومین فرودگاه پر ترافیک در طی تعطیلات نوروز 96 را بعد از فرودگاه مهراباد و شهید هاشمی نژاد مشهد از آن خود کند.

فرودگاه کیش

تاریخچه فرودگاه کیش


جزیره زیبای کیش به جهت دارا بودن ویژگی های منحصر به فردی همچون سواحل زیبای مرجانی و آبهای زلال از دیرباز مورد توجه گردشگران بود. به همین جهت این جزیره در سال ۱۳۴۹ توسط هیئت های کارشناسی ایران و آمریکا مورد بازدید قرار گرفت و به عنوان یک مرکز توریستی بین المللی انتخاب شد. این اتفاق موجب شد توسعه این جزیره در دستور کار قرار بگیرد از همین رو در سال 1352 روستایی به نام ماشه در شمال شرقی کیش برای ساخت فرودگاهی مجهز در این جزیره انتخاب شد. عملیات ساختمانی اصلی فرودگاه کیش در سال ۱۳۵۶ به پایان رسید و پس از چند نوبت افتتاح خصوصی، این فرودگاه در هفتم آبان ماه سال ۱۳۵۶ با فرود اولین هواپیمای مسافربری کنکورد به طور رسمی افتتاح شد.
بعدها در سال ۱۳۷۳ نیز با تجهیز باند فرودگاه کیش به چراغ های مخصوص پرواز در شب، پروازهای شبانه به برنامه پروازهای این فرودگاه اضافه شد. گفتنی است فرودگاه کیش در آن زمان یکی از مهمترین و پر رفت و آمدترین فرودگاه های کشور بعد از فرودگاه مهرآباد تهران بود.


مشخصات فرودگاه بین المللی کیش


فرودگاه بین المللی کیش تحت مالکیت سازمان منطقه آزاد کیش است. این فرودگاه 9 کیلومتر مربع مساحت دارد و در ارتفاع 31 متری از سطح دریا بنا شده است. وجود 4 ترمینال در فرودگاه کیش موجب شده تا این فرودگاه یکی از مهمترین فرودگاه های کشور بوده و به سادگی پاسخگوی جمع کثیری از مسافران پروازهای داخلی و خارجی باشد. جالب است بدانید مساحت ترمینال های داخلی فرودگاه کیش 9500 متر مربع و مساحت ترمینال های خارجی آن نیز 4000 متر مربع می باشد. سالن CIP این فرودگاه نیز مساحتی برابر با 500 متر مربع دارد.
فرودگاه بین المللی کیش به دو باند موازی مجهز است که پهنای هر یک از آنها 45 متر است و طول هر باند نیز به 3650 متر می رسد. 14 مسیر تاکسی وی نیز برای این فرودگاه در نظر گرفته شده و 200,000 متر مربع مساحت نیز به پارکینگ هواپیماها اختصاص یافته است. فرودگاه بین المللی کیش دارای تجهیزاتی نظیر VOR, NDB, RADAR, RCAG, DME است و روشنایی سطوح پروازی نیز در آن تامین شده است. این فرودگاه همچنین دارای اداره آتش نشانی و نجات فرودگاهی می باشد.
شایان ذکر است ترمینال پروازهای داخلی از ساعت ۶ صبح تا ۲۴ پذیرای مسافران می باشد. همچنین پروازهای بین المللی نیز در این فرودگاه دارای دو ترمینال هستند که ترمینال شماره یک جهت پروازهای خروجی و ترمینال شماره دو جهت پروازهای ورودی استفاده می شوند. برای مشاهده آنلاین پروازهای فرودگاه بین المللی کیش در هر روز و جزئیات آن، روی لینک کلیک کنید.

مشخصات فرودگاه کیش

اطلاعات فرودگاه کیش


  • نام فرودگاه بین المللی کیش: Kish International Airport
  • کد یاتا KIH:
  • کد ایکائو OIBK:
  • فاصله از سطح دریا: ۳۱ متر
  • ترمینال: ۴ ترمینال


موقعیت مکانی فرودگاه کیش

امکانات فرودگاه بین المللی کیش


فرودگاه کیش به عنوان یک فرودگاه بین المللی امکاناتی از قبیل اورژانس پزشکی، رستوران، پارکینگ، خدمات حمل و بسته بندی بار، خدمات بانکی و صرافی، خدمات پستی و همچنین فروشگاه های مخصوص برای خرید سوغاتی های این جزیره را برای مسافران خود مهیا ساخته است.
این فرودگاه قابلیت هایی همچون دسترسی به اینترنت پر سرعت، خدمات ویژه پاویون، خدمات لیموزین، امانت بار، بخش اشیا گمشده، خدمات سی آی پی، خدمات برگزاری جلسات و … نیز دارد.


شرکت‌های هواپیمایی و مقاصد پروازی فرودگاه کیش


ایرلاین های داخلی و خارجی متعددی در فرودگاه کیش فعال هستند که از میان آنها می توان به هواپیمایی اترک، هواپیمایی کاسپین، هواپیمایی ایران ایر، هواپیمایی آتا، هواپیمایی آسمان، هواپیمایی عراق، هواپیمایی کیش ایر، هواپیمایی کارون (نفت)، هواپیمایی معراج، هواپیمایی ماهان، هواپیمایی تابان، هواپیمایی زاگرس و هواپیمایی قشم اشاره کرد. گفتنی است از مبدا فرودگاه بین المللی کیش به ده ها مقصد داخلی و خارجی پرواز انجام می شود. مقاصد داخلی شامل شهرهای تهران، شیراز، مشهد، اصفهان، بندرعباس، کرمان، اهواز، تبریز، یزد، همدان، بوشهر، رشت، کرمانشاه، ساری، کاشان، گرگان، جم، عسلویه، ارومیه و سنندج است و دبی و مسقط نیز از جمله مقاصد خارجی این فرودگاه می باشد.

بلیط هواپیما مسیرهای داخلی زیر را می‌توانید از سایت قاصد 24 به راحتی رزرو کنید. همچنین امکان تهیه تور کیش با قیمت‌های متنوع و خدمات گوناگون در قاصدک24 وجود دارد.


هواپیمایی کیش

راه‌های دسترسی به فرودگاه بین المللی کیش


برای دسترسی به فرودگاه بین المللی کیش از هر نقطه جزیره می توانید از انواع وسایل نقلیه حمل و نقل عمومی با نرخ کرایه مشخص استفاده نمایید. همچنین آمد و شد به این فرودگاه از طریق تاکسی های دربستی سفید رنگ یا تاکسی های خطی زرد رنگ نیز امکان پذیر می باشد.

راه های دسترسی به فرودگاه کیش

راه‌های تماس با فرودگاه کیش


  1. اطلاعات پرواز: ۱۹۹
  2. مرکز تلفن: ۴۴۴۴۳۲۰۰-۰۷۶ و ۴۴۴۴۳۳۰۰-۰۷۶