سفری ارزان به ابوظبی


چهره ابوظبی به عنوان پایتخت کشوری شکوفا، به سرعت در حال تغییر است. اما ساختمان ها و آسمانخراش های مجلل ابوظبی، برای بسیاری بیشتر از آنکه وسوسه کننده باشند، بازدارنده هستند. دیدن این همه بنای مجلل در یک کشور کوچک عربی شاید با این فکر گره خورده باشد که باید با یک حساب پر به استقبال این شهر رفت. اما سئوال اینجاست که در ابوظبی چه می توان انجام داد و چه مکان هایی را می توان دید که فشار زیادی به جیبمان وارد نشود؟ قاصدک 24 به دنبال پاسخ این سئوال رفته است.

از مسجد جامع شیخ زاید دیدن کنید


مسجد جامع شیخ زاید یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری ابوظبی به شمار می رود. این مسجد چندین عنوان را با خود به دوش می کشد. از جمله بزرگ ترین بنای مرمری جهان، دارای سومین لوستر بزرگ و بزرگ ترین فرش دستبافت جهان. این مسجد فوق العاده گنجایش بیش از 40 هزار نمازگزار را داشته و ورود به آن برای همه آزاد است. طراحی داخلی سفید رنگ و چشم نواز مسجد شیخ زاید در تضاد با آسمان آبی بیرون، منظره ای بی نظیر را خلق می کند. از سوی دیگر، انعکاس بیش از 80 گنبد مرمری و هزاران ستون ظرافت کاری شده در آب استخر، صحنه ای دیدنی را برای عکاسان خلق کرده است. گفتنی است که مسجد شیخ زاید یکی از معدود مساجد امارات است که درب آن به روی غیرمسلمانان نیز باز است. از این رو هر کسی می تواند به تنهایی و یا از طریق پیوستن به تورهای رایگان روزانه، گشتی در این بنای باشکوه بزند.

سفری ارزان به ابوظبی

از پارک های موضوعی در جزیره یاس لذت ببرید


ابوظبی میزبان یکی از سریع ترین ترن های هوایی جهان است. اما هزینه ورودی ممکن است درست مثل زمان سوار شدن به این ترن، جیغ شما را درآورد. اما اگر دلتان می خواهد که پارک آبی یاس و Ferrari World را ببینید، از فرصت خرید آنلاین بلیت برای کاهش در هزینه ها استفاده کنید. با برنامه ریزی اندکی زودتر از موعد، می توانید تا 15 درصد از تخفیف در هزینه های بلیت بهره مند شوید. اگر می خواهید به هر دو پارک بروید هم یک 2 Park Pass بخرید. این کارت بلیت هزینه بلیت یک نفره را کاهش داده و برای یک دوره یک یا دو روزه دسترسی به هر دو پارک را برایتان میسر خواهد کرد.

سفری ارزان به ابوظبی

کافه و رستوران با قیمتی معقول


وجود هتل های مجلل، کافه ها و بارهای شیک و رستوران های پرآوازه نشان دهنده رقابتی سخت برای جذب مشتری در این شهر نسبتا گران است. اما در میانه این رقابت تنگاتگ، شب زنده داران پیروز هستند! تلاش برای جلب توجه مشتریان از درِ رستوران، کافه یا هتل یعنی در شب های خاصی در هفته حتی تا بیش از 50 درصد مشمول تخفیف خواهید شد. برای نمونه می توان به هتل Rosewood اشاره کرد. این هتل یک هتل مجلل با چشم اندازهای دیدنی از آب های درخشان به آسمانخراش های شهر است. جالب اینکه نوشیدنی ها در این هتل گاهی تا 30 درصد مشمول تخفیف می شوند. کافه Glo که یک کافه سر باز در این هتل است نیز، حتی در ماه های خنک باز است و به سرو نوشیدنی های خاص با قیمت هایی خوب می پردازد.

دوچرخه سواری و استراحت روی شن های ساحل


جاده ساحلی معروف شهر با 8 کیلومتر طول که تقریبا سراسر پهنای جزیره ابوظبی را در بر گرفته، یک مسیر برای تفرجگاه و یک مسیر نیز مخصوص دوچرخه سواری دارد. این دو مسیر در ساحلی بکر با ماسه های سفید آرمیده اند که از یک سو به باغ هایی چشمگیر و از سوی دیگر به گنبدهای بی نظیر برج های ابوظبی، چشم انداز دارند. گفتنی است که دسترسی به این مسیر تفرجگاهی، مسیر دوچرخه سواری و ساحل عمومی نیز برای همه رایگان است. اما پارک ساحلی خانوادگی امکانات بیشتری دارد؛ از جمله بازیگاه های سرپوشیده برای کودکان که هزینه آن هم تنها 10 درهم است. با رکاب زدن بر روی دوچرخه در ساحل می توانید هزینه های خود را به شکلی باورنکردنی پایین بیاورید. به همین منظور ایستگاه هایی در سراسر شهر وجود دارد که تنها در ازای پرداخت 20 درهم برای یک روز کامل، دوچرخه در اختیارتان قرار می دهد.

سفری ارزان به ابوظبی

مانند یک محلی غذا بخورید


اگرچه ابوظبی را می توان با هتل های پنج ستاره و سرآشپزهای نامدارش مترادف دانست، اما بدون شک مکان هایی هم وجود دارد که غذاخوردن در آنها خیلی برایتان گران تمام نخواهد شد. برای نمونه، نانوایی های ارزان و در عین حال خوشمزه لبنانی در همه جای شهر یافت می شوند. البته اگر دنبال پاتوق اصلی این نانوایی ها می گردید، باید به محله های خالدیه، المرکزیه و الضاحیه سر بزنید. به هر کدام از این نانوایی ها که رسیدید، از نان های تازه با نام manakish میل کنید. این نان های مقوی که درون خود گوشت و پنیر هم دارند، چیزی شبیه پیتزا هستند. این نان خوشمزه معمولا به عنوان صبحانه میل می شود اما می توان با آن یک وعده ناهار مغذی و البته کم خرج را هم ترتیب داد. هر قرص این نان 10 درهم برایتان تمام می شود. اگر به دنبال یک نانوایی معروف می گردید، نام Flower Bakery را به خاطر بسپارید که در سراسر شهر، چندین شعبه دارد.

سفری ارزان به ابوظبی

تاریخ ابوظبی را در" قصرالحُسن" ورق بزنید


روزی روزگاری ابوظبی یک دهکده کوچک ماهی گیری بیش نبود که یک دنیا با تصویر امروز خود فاصله داشت. یک نمایشگاه فوق العاده و البته رایگان در قصرالحسن، قدیمی ترین بنای این شهر، تاریخ شهر را برای شما روایت خواهد کرد. با دیدن آثار موجود در این مکان، دشواری های زندگی در بیابان بیش از پیش برایتان آشکار خواهد شد. نمایشگاه های تعاملی و عکس های قدیمی کمیاب، داستان هایی از نخستین ساکنان شهر را روایت می کنند. بد بد نیست بدانید که قصرالحسن در سال 1760 میلادی به عنوان یک برج مراقبت ساخته شد اما بعدها به مکانی برای سکونت خاندان حاکم آل نهیان بدل شد. اگرچه این برج و ساختمان شورای ملی در این مکان به منظور بازسازی به طور موقت تعطیل هستند، اما نمایشگاه هر روزه باز است.

سفری ارزان به ابوظبی

یک روز دلنشین را در"بندر مینا" و "بازار ماهی فروشان" سپری کنید


در نیمه انتهایی ساحل ابوظبی، ناحیه صنعتی به نام بندر مینا قرار گرفته که هنوز هم یک بندر فعال به شمار می رود. اگرچه این بندر از نمای دور چندان امیدوار کننده به نظر نمی رسد، نگاهی دقیق تر و نزدیک تر به آن ما را در زمان به عقب می برد. چرخی در این بندر بزنید تا قایق های چوبی قدیمی را که بعد از یک شب کاری در دریا، لنگر انداخته اند، تماشا کنید. از جمله صحنه های جالبی که می توان دید، ماهی گیرانی هستند که ماهی های شکار شده خود را برای خشک شدن، آویزان کرده اند. در جای دیگر از این بندر برخی ماهی گیران در حال تعمیر تورهای ماهیگیری خود هستند. در پایان روز نیز ماهی گیران به دور از هیاهوی شهر و آسمانخراش های شیشه ای دور هم جع می شوند تا گپی بزنند.

این بندر بیش از آنچه فکرش را بکنید، دیدنی دارد. اگر با دیدن ماهی ها و خرچنگ ها به یاد بازار ماهی فروش های شمال افتاده اید، نگران نباشید. در فاصله نه چندان دور از شما یک بازار سرپوشیده وجود دارد؛ بهترین مکان برای خریدن غذاهای دریایی تازه و البته ارزان. خرید چندین قلم ماهی و دیگر غذاهای دریایی می تواند با خوردن یک وعده غذا در یکی از آن رستوران های شیک برابری کند. البته حسن این بازارها این است که در گوشه ای از آنها رستوران های کوچکی قرار گرفته است. بنابراین پس از خریدن یک ماهی تازه به یکی از این رستوران ها رفته و از آشپز بخواهید تا آن را برایتان کباب کند!

سفری ارزان به ابوظبی

تماشای مسابقات شترسواری هم می تواند مفرح باشد


ورزش سنتی امارات مسابقه شترسواری است که به طور سنتی در جشن ها و مناسبت های خاص برگزار می شود. اما همیشه هم اینطور نیست. یک مرکز سرگرمی به نام Al Wathba در خارج از شهر ابوظبی وجود دارد که در طول ماه های اکتبر تا مارس و تعطیلات آخر هفته مسابقات شترسواری برگزار می کند. تماشای این مسابقات شترسواری بسیار مهیج و جالب است. حیوانات آهسته ای که ناگهان سرعت می گیرند و ابری از غبار را در هوا بر جای می گذارند.

جالب است بدانید که این شترها توسط روبات های کنترل از راه دور هدایت می شوند. روبات هایی که در دست افرادی است که در یک سمت مسیر ایستاده اند. نکته جالب این است که شترها حیوانات پرطرفداری در امارات به شمار می روند و برنده شدن در یک مسابقه می تواند برای قهرمان، جایزه بزرگی در پی داشته باشد. خبر خوب این است که ورود به این مکان برای تماشای مسابقات رایگان است.

سفری ارزان به ابوظبی

تماشای فوتبال در کنار مردم


عشق به فوتبال در روح اماراتی ها رخنه کرده و رقابت بین مردم محلی و باشگاه های داخلی یکی از تفریحات محبوب این کشور به شمار می رود. ورزشگاه 12 هزار نفری آل نهیان که در قلب ابوظبی واقع شده، خانه باشگاه فوتبال الوحده نیز هست. تماشای برخی از این مسابقات مهیج در این ورزشگاه رایگان است اما حتی در غیر اینصورت هم تنها 20 درهم برایتان آب خواهد خورد.