بلیط اتوبوس رشت

قاصدک 24

رشت چگونه شهری است؟


رشت مرکز استان گیلان است که در میان ارتفاعات البرز و دریای خزر قرار گرفته است. این شهر در ارتفاع 10 متری از سطح دریا قرار دارد و به جهت جغرافیای خاص، سرسبزی و بارندگی مداوم، به شهر باران شهره است. جالب است بدانید رشت از جمله قطب های مهم کشاورزی در کشور، به ویژه کشت برنج است از این رو علاوه بر مسافران در ایام مختلف سال، پذیرای صنعتگران بسیاری نیز است. به همین جهت آمار سفر به این شهر زیاد است که بسیاری از آنها نیز با وسایل نقلیه عمومی به انجام می رسد. همین امر نیز موجب شده است تا بلیط اتوبوس رشت از جمله بلیط های پر فروش در کشور باشد.

برخی از نقاط دیدنی رشت


رشت علاوه بر طبیعت زیبا جاذبه های تاریخی و گردشگری بسیاری را نیز در دل خود جای داده است. مهمترین نقطه دیدنی رشت میدان شهرداری آن است که به نوعی نماد رشت است. این میدان در سال 1305 ساخته شد و به جهت معماری خاص و سبک روسی به کار رفته در آن مورد توجه قرار گرفته است. جالب است بدانید برج ساعت و موزه پست نیز از جمله دیگر جاذبه های دیدنی شهر باران هستند که در ساختمان شهرداری قرار دارند. علاوه بر اینها، آرامگاه میرزا کوچک خان جنگلی، پارک جنگلی سراوان، خانه قدیری و بازار رشت نیز از جمله دیگر اماکن دیدنی مهم شهر رشت به حساب می آیند.

میدان شهرداری رشت

سوغات و ره آورد رشت


رشت شهر خوراکی های خوشمزه است. از این رو به خریداران بلیط اتوبوس رشت توصیه می‎کنیم قبل از اینکه برای خرید سوغات دست به کار شوند خود را به صرف چند وعده غذای محلی دعوت کنند. کال کباب، تورش تره، واویشکا و باقلا قاتق از جمله بهترین غذاهای رشتی هستند که می توانید با آنها دلی از عزا درآورید. برای سوغات نیز می توانید انواع ترشی، ماهی شور، صنایع دستی حصیری و شیرینی هایی نظیر رشته خوشکار را با خود به خانه ببرید.

رشته خوشکار از سوغات رشت

پایانه مسافری رشت


پایانه مسافربری گیل رشت در سال 1372 فعالیت خود را زیر نظر شهرداری رشت آغاز نمود. این پایانه در قسمت جنوبی شهر رشت و در بزرگراه امام علی (ع) واقع شده است و روزانه پذیرای بیش از 20 سفر درون استانی و برون استانی است. جالب است بدانید بیش از ده شرکت مسافربری و تعاونی در این ترمینال فعالیت دارند که بلیط اتوبوس رشت را به مقصد بسیاری از شهرهای ایران به فروش می رسانند. در پایان یادآور می شویم از آنجایی که پایانه مسافری گیل رشت با ایستگاه های اتوبوس شهری فاصله دارد بهترین راه دسترسی به آن کرایه تاکسی های خطی است.

بلیط اتوبوس رشت

رزرو بلیط اتوبوس رشت در قاصدک 24


برای رزرو بلیط اتوبوس رشت از مبدا تهران، پس از ورود به سامانه جامع خرید بلیط سفر قاصدک 24 بخش مربوط به اتوبوس را انتخاب نمایید. سپس فیلدهای مربوط به مبدا، مقصد و تاریخ سفر خود را پر کنید. پس از جستجو، لیستی از گزینه های موجود برایتان نمایش داده می شود که می توانید با تغییر فیلتر زمان، پایانه مبدا و مقصد و شرکت های مسافربری، بهترین گزینه را انتخاب کرده و از یک سفر ارزان لذت ببرید.


قیمت بلیط اتوبوس رشت


از جمله عوامل تاثیرگذار بر قیمت بلیط اتوبوس رشت نوع اتوبوسی است که برای سفر انتخاب کرده اید. اگر بلیط اتوبوس رشت خود را در یک اتوبوس معمولی رزرو کرده باشید طبیعتاً باید پول کمتری را برای آن بپردازید. در حالی که خرید بلیط اتوبوس های وی آی پی هزینه بیشتری دارد. علاوه بر این گاهی نام شرکت های اتوبوسرانی نیز بر قیمت بلیط اتوبوس رشت موثر است. از این رو بهتر است که بلیط اتوبوس خود را به صورت اینترنتی و از سامانه های معتبری نظیر قاصدک 24 خریداری کنید که امکان مقایسه قیمت ها را نیز داشته باشید.


خرید بلیط اتوبوس رشت


این روزها دیگر کمتر کسی برای خرید بلیط اتوبوس رشت به دفاتر خدمات مسافرتی یا پایانه ها مراجعه می کند. چرا که خریدهای حضوری به جهت محدودیت هایی که برای مسافر در انتخاب بلیط ایجاد می کنند، کمتر مورد استفاده قرار می گیرند. در مقابل خرید اینترنتی بلیط ،این امکان را برای مسافر ایجاد می کند که به راحتی از قیمت، امکانات و نحوه سرویس دهی در اتوبوس مورد نظر خود مطلع شوده و در کمترین زمان آن را خریداری کند.


فروش بلیط اتوبوس رشت


همانطور که گفتیم فروش بلیط اتوبوس رشت از طریق مراکز فروش حضوری و غیر حضوری صورت می پذیرد. از این رو مسافران محترم می توانند با داشتن مدارک شناسایی لازم برای خرید حضوری و کارت بانکی عضو شتاب با رمز پویا برای خرید اینترنتی اقدام کنند.


بلیط اتوبوس به مقصد رشت


برخی از مهم‌ترین مسیرهای ورودی به رشت:  


بلیط اتوبوس از مبدا رشت


برخی از مهم‌ترین مسیرهای خروجی از رشت: