رفت و آمد به کدام فرودگاه های جهان بیشتر است؟


شورای بین المللی فرودگاه ها در سال 2017 آماری را منتشر کرد که نشان می داد 1.5 میلیارد مسافر در این سال از طریق 20 فرودگاه پرتردد جهان جابجا شده اند؛ 52 درصد بیشتر از سال گذشته. این رقم ممکن است برای خیلی ها تعجب آور باشد، اما به هر حال باید پذیرفت که بیش از نیمی از جمعیت جهان علی رغم ایستادن در صف های امنیتی در فرودگاه ها، سفر با هواپیما را ترجیح می دهند. البته نباید فراموش کرد که در سال های گذشته فرودگاه ها نیز برای جذب مسافران، امکانات زیادی را برای آنها در نظر گرفته اند تا عنوان مجلل ترین فرودگاه های جهان را از آن خود کنند. با قاصدک24 همراه شوید تا سری به شلوغ ترین فرودگاه های جهان در سال 2017 بزنیم.


برای رزرو بلیط هواپیما کلیک کنید
 

فرودگاه بین المللی هارتسفیلد جکسون، آتلانتا آمریکا


فرودگاه هارتسفیلد در سال 2017 میزبان بیش از 100 میلیون مسافر بود و از این رو لقب پرترددترین فرودگاه جهان را در 20 سال گذشته از آن خود کرده است. لقبی که تا حد زیادی نتیجه موقعیت فرودگاه به عنوان دفتر مرکزی شرکت هوایی دلتا و نیز مرکز شرکت های هوایی دیگری چون فرونتیر، ساوت وست و اسپریت است. از آنجایی که ممکن است در چند سال آینده حداقل یک بار گذرتان به این فرودگاه بیفتد، بازدید از مجموعه هنری درجه یک این فرودگاه را فراموش نکنید. این مجموعه نه تنها میزبان چند اثر موقت است، بلکه چندین اثر دائمی از موزه تاریخ آتلانتا را نیز در خود جای داده است.

رفت و آمدها به کدام فرودگاه های جهان بیشتر است؟

فرودگاه بین المللی پکن چین


فرودگاه بین المللی پکن علاوه بر اینکه به تاجران و توریست هایی که به پکن؛ دومین شهر پر جمعیت جهان می آیند، ارائه خدمت می کند؛ قطب اصلی شرکت هوایی چین نیز هست. این فرودگاه در سال 2017 میزبان 95.8 میلیون مسافر بود. البته نباید فراموش کرد که کیفیت و کارآمدی حرف اول را در این فرودگاه می زند. برای مثال فرودگاه پکن در آوریل 2018 مجهز به فناوری تشخیص چهره در یکی از ترمینال های خود شد. پیش بینی می شود این فناوری زمان رسیدگی به هر مسافر را از 160 به 266 مسافر در ساعت افزایش دهد.


بیشتر بخوانید: بدترین فرودگاه های جهان



رفت و آمدها به کدام فرودگاه های جهان بیشتر است؟

فرودگاه بین المللی دبی امارات متحده عربی


شاید اندکی عجیب باشد که فرودگاهی که به شهر در حال رشد دبی ارائه خدمت می کند؛ هم رتبه سوم را در جابجایی مسافر کسب کند و هم جایگاه نخست را در جابجایی مسافران بین المللی به خود اختصاص دهد. با چنین رشد سریعی عجیب نیست که فرودگاه دوبی خیال کنار رفتن را نداشته باشد؛ برنامه افزایش تعداد مسافران به 143 میلیون نفر تا سال 2020 خود گویای این امر است. فرودگاه دبی در سال 2017 موفق به جابجایی 88.2 میلیون مسافر شده است. این را هم باید اضافه کرد که تنها کمیت در دستور کار فرودگاه نیست. شما می توانید کابین های خوابی به سبک کلبه اسکیموها مجهز به وای فای و تلویزیون را هم در این فرودگاه ببینید.

رفت و آمدها به کدام فرودگاه های جهان بیشتر است؟

فرودگاه بین المللی توکیو (هاندا) ژاپن


هاندا پایگاه اولیه بزرگ ترین شرکت هوایی داخلی ژاپن و نیز ال نیپون ایرویز است که در عین حال شلوغ ترین فرودگاه در میان دو فرودگاه اصلی این کشور نیز به شمار می رود(فرودگاه دیگر فرودگاه ناریدا است). بر اساس آمارها در سال 2017 چیزی در حدود 85.4 میلیون مسافر از طریق این فرودگاه جابجا شده اند. علاوه بر این فرودگاه توکیو در اسکان این حجم از مسافر نیز عملکرد خوبی داشته است. از همین رو اسکای ترکس از این فرودگاه به عنوان بهترین فرودگاه جهان و نیز نخستین به لحاظ تمیزی در سال 2018 یاد کرده است. در این فرودگاه شما می توانید فروشگاه های درجه یک و ترکیب فوق العاده ای از معماری تاریخی و مدرن را مشاهده کنید.

رفت و آمدها به کدام فرودگاه های جهان بیشتر است؟

فرودگاه بین المللی لوس آنجلس آمریکا


فرودگاه بین المللی لوس آنجلس علاوه بر داشتن یکی از جالب ترین کدهای فرودگاهی در صنعت هوایی (LAX)، تنها فرودگاه کشور است که قطب اصلی سه شرکت هوایی دلتا، یونایتد و آمریکن ایرلاینز به شمار می رود. فرودگاه لوس آنجلس علی رغم اینکه در سال 2017، 84.6 میلیون مسافر را جابجا کرده، فاصله زیادی از تنها فرودگاه منطقه پر جمعیت لوس آنجلس دارد. این فرودگاه در سال 2017 همچنین یک ترمینال وی آی پی را با 13 سوئیت، مهمانداران شخصی و سرویس ترانسفر به هواپیما در یک بی ام و برای مسافران خود در نظر گرفته است. برای سفر به این کشور می‌توانید از پیکاپ ویزای آمریکا استفاده کنید و در کمترین زمان بدون مراجعه حضوری به سفارت ویزای خود را تحویل بگیرید.

رفت و آمدها به کدام فرودگاه های جهان بیشتر است؟

فرودگاه بین المللی اوهار (O’Hare) شیکاگو آمریکا


فرودگاه اوهار که در کنار فرودگاه میدوِی به شیکاگو سرویس می دهد، فرودگاهی بسیار مهم است که در سال 2017 به جابجایی 79.8 میلیون مسافر پرداخته؛ رقمی که در سال های آینده افزایش خواهد یافت. این فرودگاه در مارس 2018 پروژه ای به ارزش 8.5 میلیارد دلار را برای گسترش خود به اجرا گذاشت که بزرگ ترین در تاریخ فرودگاه های جهان بود. به علاوه یک قطار سریع السیر 20 دقیقه ای نیز از فرودگاه به مرکز شهر شیکاگو وجود دارد.

رفت و آمدها به کدام فرودگاه های جهان بیشتر است؟

فرودگاه هیثرو لندن


فرودگاه هیثرو که قطب اصلی شرکت بریتیش ایرویز و نیز پایگاه عملیاتی اصلی شرکت ویرجین آتلانتیک است، در سال 2017 میزبان 78 میلیون مسافر بوده است. این فرودگاه در جمعه پیش از عید پاک در سال 2018، رکورد شلوغ ترین روز را با 136 هزار مسافر به ثبت رساند. فرودگاه هیثرو همچنین در سال 2018 به لطف تنوع امکانات و فروشگاه های درجه یکی که برندهای روز دنیا را به فروش می رساندند، از سوی اسکای ترکس به عنوان بهترین فرودگاه با امکانات خرید شناخته شد.

رفت و آمدها به کدام فرودگاه های جهان بیشتر است؟

فرودگاه بین المللی هنگ کنگ


فرودگاه بین المللی هنگ کنگ به عنوان بزرگ ترین قطب باربری هوایی در جهان و نیز مرکز اصلی توافق وان ورلد شناخته شده است؛ توافقی که متشکل از شرکت های آمریکن ایرلاینز، بریتیش ایرویز، ژاپن ایرلاینز و کانتاس است. به نظر می رسد که این فرودگاه می داند که چگونه مسافران را جذب خود کند؛ 72.7 میلیون مسافر در سال 2017. این رقم برای فرودگاهی که از بزرگ ترین صفحه آی مکس هنگ کنگ، بازی های گلف شبیه سازی شده و نیز مرکزی برای کشفیات صنعت هوایی برخوردار است، چندان هم عجیب نیست. به علاوه این فرودگاه از سوی اسکای ترکس به عنوان بهترین سرویس پذیرایی در میان فرودگاه های دیگر شناخته شده است.

رفت و آمدها به کدام فرودگاه های جهان بیشتر است؟

فرودگاه بین المللی شانگهای پودونگ چین


فرودگاه بین المللی شانگهای که قطب اصلی شرکت هوایی چاینا ایسترن و شانگهای ایرلاینز است، در سال 2017 میزبان 70 میلیون مسافر بوده است. این فرودگاه که طرح هایی برای ساخت سومین ترمینال خود و نیز یک ترمینال ماهواره ای با دو باند فرود بیشتر را در دستور کار دارد؛ به زودی قابلیت جابجایی تعداد بیشتری مسافر را نیز خواهد داشت. مسافران خسته می توانند در لانژ وی آی پی دوبعدی این فرودگاه با اتاق های دنج خواب راحتی را تجربه کنند.

رفت و آمدها به کدام فرودگاه های جهان بیشتر است؟

فرودگاه شارل دوگل پاریس


فرودگاه شارل دوگل پاریس از نام بزرگی الهام گرفته است؛ ژنرال شارل دوگل. فرودگاهی که امروز به عنوان قطب اصلی ایرفرانس شناخته شده است و در سال 2017، 69.5 میلیون مسافر را جابجا کرده است. شاید اندکی عجیب به نظر برسد که این فرودگاه پاریسی حتی سرویس پذیرایی درجه یکی را نیز در اختیار مسافران خود قرار می دهد. علاوه بر منوهای فوق العاده، رستوران های این فرودگاه نیز غذاهای خوشمزه ای مانند خاویار و غذاهای دریایی را به مسافران عرضه می کنند.

رفت و آمدها به کدام فرودگاه های جهان بیشتر است؟

فرودگاه اسخیپول آمستردام


فرودگاه اسخیپول که قطب اصلی شرکت کی ال ام است، در سال 2017 میزبان 68.5 میلیون مسافر بوده است. تازه این شروع ماجراست: پروژه گسترش این فرودگاه به ارزش 500 میلیون یورو قرار است در سال 2023 کامل شود. در فوریه 2018 نیز فرودگاه اسخیپول سرویس تحویل غذا را به راه انداخت که مسافران می توانند غذاهایی مانند سوشی، پیتزا و برگرها را قبل از سوار شدن به هواپیما تحویل بگیرند. اسخیپول نخستین فرودگاه اروپاست که با مفاهیم هوشمندانه مورد آزمون و خطا قرار می گیرد.

رفت و آمدها به کدام فرودگاه های جهان بیشتر است؟

فرودگاه بین المللی دالاس ورث (Dallas worth) آمریکا


فرودگاه دالاس در سال 2017 بیش از 67.1 میلیون مسافر را جابجا کرده است. این فرودگاه علاوه بر مسافرانی که از سراسر جهان برای رفتن به تگزاس به این منطقه می آیند؛ مرکز اصلی آمریکن ایرلاینز نیز هست که بزرگ ترین مرکز بعد از فرودگاه آتلانتا برای شرکت دلتا به شمار می رود. فرودگاه دالاس مانند فرودگاه آتلانتا یک فرودگاه هنری است که در آن آثار 30 هنرمند محلی و بین المللی به معرض نمایش درآمده است.

رفت و آمدها به کدام فرودگاه های جهان بیشتر است؟

فرودگاه بین المللی گوانجو چین


فرودگاه گوانجو در بین 20 فرودگاه شلوغ جهان دومین فرودگاه در حال گسترش است. ترافیک مسافر در این فرودگاه با 10.3 درصد افزایش در سال 2016 به 65.8 میلیون مسافر در سال 2017 رسیده است. این فرودگاه شلوغ مرکز اصلی شرکت هوایی چاینا ساوترن و چند شرکت هوایی کمتر شناخته شده دیگر است. فرودگاه گوانجو مانند دیگر فرودگاه چین در پکن، در زمینه فناوری از امکانات فوق العاده ای برخوردار بوده و در سال های اخیر شروع به استفاده از سیستم های تشخیص چهره پیشرفته برای سرعت بخشیدن به پروسه چک این کرده است.

رفت و آمدها به کدام فرودگاه های جهان بیشتر است؟

فرودگاه فرانکفورت آلمان


فرودگاه فرانکفورت نه تنها مرکز اصلی شرکت هوایی لوفتهانزا است، بلکه مقر اصلی پیمان ستاره نیز هست که شامل بازیگران اصلی صنعت هوانوردی چون ایرچاینا، ترکیش ایرلاینز و یونایند ایرلاینز می شود. لوفتهانزا و پیمان ستاره در مجموع 77 درصد ترافیک مسافران را بر عهده دارند که در سال 2017، 64.5 میلیون نفر بوده است. برای کسانی که از توقف های بین پروازها بیزارند، دانستن این نکته جالب است که فرودگاه فرانکفورت بیش از هر فرودگاه دیگری در جهان مسیرهای بدون توقف ارائه می دهد. فرودگاه فرانکفورت همچنین به امکاناتی چون تراس مخصوص بازدیدکنندگان مجهز است که مسافران در آن می توانند شاهد نشست و برخاست ها و یک دیوار پر از گرافیتی های منحصر به فرد باشند.

رفت و آمدها به کدام فرودگاه های جهان بیشتر است؟

فرودگاه آتاتورک استانبول


فرودگاه آتاتورک که مقر اصلی شرکت هوایی ترکیش است، در سال 2017 نزدیک به 64 میلیون مسافر را جابجا کرده است. هر چند که این رقم به زودی به صفر خواهد رسید چرا که یک فرودگاه جدید قرار است تا پایان سال 2018 جایگزین این فرودگاه شود. امید بر این است که فرودگاه جدید بیشتر پاسخگوی خواسته های جدید مسافران باشد. از آنجایی که فرودگاه آتاتورک به خاطر واقع شدن در حومه شهر استانبول، ظرفیت اندکی دارد؛ فرودگاه جدید در فاصله بیشتری از مرکز شهر و بین شهرهای ساحلی یِنیکوی، تایاکادین و آکپینار ساخته خواهد شد.

رفت و آمدها به کدام فرودگاه های جهان بیشتر است؟